Gå til innhold

Flytting og bestille internett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal leie og bare lurer på hvilken info jeg må ha fra husvert for å bestille internett? Er en gammel mann, så tror ikke han vet det om jeg spørr, er nok en av grunnene til at jeg må skaffe det selv

Anonymkode: e4679...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vel vite gårds og bruks.nr, ikke alle aktører som bruker vei/gate adresse. Men hva med mobilt bredbånd da? Blir det for lite for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spill og den slags, så det blir nok alt for lite. Da får jeg spørre etter det. Takk for svar

Anonymkode: e4679...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal leie og bare lurer på hvilken info jeg må ha fra husvert for å bestille internett? Er en gammel mann, så tror ikke han vet det om jeg spørr, er nok en av grunnene til at jeg må skaffe det selv

Anonymkode: e4679...336

Regner med at du er forberedt på at det er et års bindingstid på fastmontert bredbånd, dvs hvis du finner ut at du vil flytte ut etter 3 måneder så må du betale for et år i alle fall..

Hvis du oppgir telefonnummer til huseier når du bestiller så er det nyttig. Hvis det er praktisk så kobler de bredbåndet på telefonlinja hans.

Du bør prate med huseier om at du ønsker internett, sånn at han er forberedt på at det evt kommer en telemontør, og at han evt får noe ekstra utstyr hos seg. Det rimeligste er hvis du kan bruke trådløst nett, og du kan installere ruteren der han har telefoninntaket sitt. Da slipper du utgifter til montør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...