Gå til innhold

Gravid uke 7 og blør litt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg testet positiv for 5 dager siden, og etter 1. mens så er jeg nå 7 uker og 5 dager på vei.

I går kom det litt rødt/rosa blod på papiret, så lite at  jeg tilfeldigvis så det da jeg tørka meg etter jeg var på do. 

Litt senere ble det mere lysebrunt. Så var jeg ute på en liten biltur og litt ut og inn av bilen på turen. Da jeg kom tilbake og gikk på do, så var det mere rødt blod på papiret. Før jeg la meg så hadde det blitt brunt. Nå idag har det kommet mindre, men lysebrunt. Mere som brunt utflod. Ingen magesmerter. Brysta har vært veldig ømme de siste 2-3 ukene frem til i går. Idag synes jeg de er mindre ømme. Om det er et dårlig tegn? Eller bare helt tilfeldig at de ble mindre ømme nå som jeg fikk ei blødning? 

Jeg har barn fra før, og aldri blødd i noen av de svangerskapa. Heller aldri hatt SA eller MA. Alltid hatt lite symptom på graviditet. I grunn kun uteblivende mens og ømme bryst. Litt mensmurringer.  Så kjenner jeg er litt urolig for hva disse blødningene betyr. Om jeg ender opp med en spontanabort eller hva. Vet dere ikke har svar, men vil gjerne høre deres erfaringer med blødning i uke 7-8. Gikk det bra eller gikk det galt? Ble blødningene sterkere osv? Eller bare ga det seg. 

Bør jeg kontakte lege eller bare vente litt å se an? Er jo ikke noe en lege kan gjøre fra eller til uansett så tidlig. 

All erfaring mottas med takk. Både positive og negative erfaringer. 

Velger å være anonym på denne da jeg ikke har fortalt noen om graviditeten enda, bortsett fra mannen da.. 

 

Anonymkode: 4f51d...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare dårlige erfaringer med blødninger samtidig som puppene ble mindre ømme...mistet 3 ganger.

Anonymkode: d1b33...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første blødning som deg i uke åtte, deretter ukentlig ca frem til uke tolv. Var mer som brun eller rosa utflod, ikke rent blod. Gikk bra her iallfall, krysser fingrene for deg!! Ikke noen god følelse å se husker jeg :-( 

Anonymkode: b5a64...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde mellom uke 6-8, og er idag i uke 29 med en frisk og fin baby. Jeg tror så lenge blodet ikke er friskt og øker i mengde, er det ingen grunn til bekymring. Men kontakt gjerne lege, alle blødninger burde taes på alvor uansett.

Anonymkode: 09e65...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blødd et par ganger i svangerskapet, senest i uke 10, da var det store mengder friskt rødt blod som kom og varte flere timer. Var på UL og alt så bra ut. Har termin om tre måneder. Håper det går like bra med deg også, for det behøver ikke å gå galt selv om man blør:)

Anonymkode: ad879...6c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare dårlig erfaring med blødning tidlig i svangerskap. Dra til legen. I uke 7 er det mulig å se om alt er normalt eller ikke.

Anonymkode: 69c69...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blør enda..jeg får ringe til legen i morgen å høre. 

Men dere som har mistet; Hvor mange dager små blødde dere før dere spontanaborterte? 

Jeg har nå småblødd siden søndagskvelden. Varierer fra brunt til litt mere rødt. Men bruker et truseinnlegg, så det kommer helst på papairet når jeg er på do. Så blør ikke mye enda.. Ingen smerter heller. Men har ikke lengre ømme bryst som jeg hadde. 

Så jeg trur nok selv jeg mister. Har aldri hatt en SA før, så vet ikke hvordan det er. 

 

Anonymkode: 4f51d...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig å blø i første trimester. Men bestill deg legetime for å sjekke😊 Good luck!

Anonymkode: f2e5a...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet forrige gang i 11. Uke, da hadde jeg veldig lite brun utflod i 4-5 dager, ingen smerter,men hadde også diaré og kastet opp, men vet ikke om det hadde en sammenheng... Samme dagen som SA gikk det over til rødt blod, regner med at det var en MA som kroppen brukte noen dager på å "bli kvitt". Jeg som skrev over at jeg hadde hatt brun utflod dette svangerskapet, så det kan jo bety både det ene og det andre. Jeg kjenner følelsen, og var sikker på at jeg mistet denne gangen også, men gikk bra denne gang! Klem til deg, fælt med usikkerheten. Ring legem imorgen for å få testet hcg feks imorgen og fredag. Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: b5a64...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har lest at det er vanlig å blø i uke 7 spesielt, noe med at livmor vokser? 

i første graviditet blødde jeg i uke 5 og uke 9 - mistet i uke 10. Andre graviditet blødde jeg i uke 11 og uke 16 - helt frisk gutt som er nå alt 2 år. Så ja, kan nok gå begge veier.. :)

Anonymkode: d3443...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder blødninger så er det vel ingenting som er sikkert. Jeg har selv blødd i begge mine svangerskap.

I det første svangerskapet blødde jeg som mensen og hadde kramper, vi hadde hatt tidlig ultralyd så vet det ikke var noen tvilling, men det var den blødningen helt ut av det blå i uke 12 og så ingenting i resten. Kom et friskt barn til verden :)

2 svangerskap mistet jeg. Det var en MA. Jeg hadde så vidt litt rosa blod på papiret en dag i uke 7, i uke 8 tok jeg HCG prøver som var helt normale for hvilken uke jeg var i. Men fosteret var bare 4-5 uker gammelt i følge ultralyden noen dager etter. Men jeg måtte ta medisinsk abort da det aldri ble noe mer ut av den blødningen, og gynekologen mente at det kunne ta enda mange uker før kroppen oppdaget det. Så for min del så tror jeg ikke blødningen hadde noe med at fosteret var dødt, da det en uke etter blødning fortsatt var fin stigning i HCG, og gynekologen så heller ikke noe tegn på at kroppen hadde oppdaget det.

 

Anonymkode: 46a08...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. 

Da har jeg vært med legen. Hun kjente på meg, og sa jeg var ikke så langt kommet som 8 uker. Som mens terminen sier.

Kan igrunn stemme bra med graviditetstesten jeg tok også. Tok en sånn ukeindikator test. Den viste også 2 uker mindre enn det den skulle. Så kan godt stemme jeg er ca 2 uker mindre på vei.   

Vi får bare vente å se. Hun kjente jeg var tydelig gravid, men ikke så mye som 8 uker. 

Så tidlig kunne det være hormonene som gjorde jeg hadde disse småblødningene. Hadde sluttet å blø akkurat da jeg kom til legen da.. Får håpe det stopper helt opp snart. Så får vi bare se om spiren sitter eller ei. 

Skal tilbake om 3 uker til en vanlig svangerskapskontroll, hvis den sitter der enda da. 

 

Anonymkode: 4f51d...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...