Gå til innhold

Skjerp dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser innlegg etter innlegg om nedsettende prat om butikkansatte. Noen vil faktiske jobbe i butikk! Dere som skriver at dere ikke ønsker det for barna deres, men om de trives så går det greit allikevel, dere er ikke noe bedre enn de som prater nedsettende om yrket. Dere burde ta utgangspunkt i at barnet skal trives UANSETT hva yrket er så lenge det er lovlig! 

Anonymkode: 381d5...769

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er totalt avhengig av butikkansatte, så hvorfor være negative til det? 

Anonymkode: a9692...b2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser innlegg etter innlegg om nedsettende prat om butikkansatte. Noen vil faktiske jobbe i butikk! Dere som skriver at dere ikke ønsker det for barna deres, men om de trives så går det greit allikevel, dere er ikke noe bedre enn de som prater nedsettende om yrket. Dere burde ta utgangspunkt i at barnet skal trives UANSETT hva yrket er så lenge det er lovlig! 

Anonymkode: 381d5...769

Så det er greit for deg om dine barn ønsker yrket "prostituert" så lenge de trives? 

Anonymkode: a1b88...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit for deg om dine barn ønsker yrket "prostituert" så lenge de trives? 

Anonymkode: a1b88...917

Slutt nå. Du vet nok veldig godt at det er forskjell på å være butikk ansatt og å være protituert. Jeg forstår at det kan være moro å kverulere, men det er ikke nødvendig hele tiden.

Anonymkode: d10ad...4f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er totalt avhengig av butikkansatte, så hvorfor være negative til det? 

Anonymkode: a9692...b2a

Det skal du ikke si for sikkert. Flere og flere butikker lager nå til selvbetjening på å scanne egne varer selv.  Robotter kan komme til å fylle på hyllene i fremtiden, så det kommer og til å bli mindre bruk for butikkansatte og ikke minst kassaarbeidere i fremtiden. I tillegg handler flere og flere på nettet noe som og får fysiske butikker til å krympe inn. 

Anonymkode: 43800...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal du ikke si for sikkert. Flere og flere butikker lager nå til selvbetjening på å scanne egne varer selv.  Robotter kan komme til å fylle på hyllene i fremtiden, så det kommer og til å bli mindre bruk for butikkansatte og ikke minst kassaarbeidere i fremtiden. I tillegg handler flere og flere på nettet noe som og får fysiske butikker til å krympe inn. 

Anonymkode: 43800...502

Men fortsatt vil vi være noen som foretrekker å kjøpe varene våre på butikken, som jeg. Jeg liker å se på varene jeg kjøper for å se om de tilfredsstiller mine krav, spesielt ferskvarer. 

Anonymkode: a9692...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit for deg om dine barn ønsker yrket "prostituert" så lenge de trives? 

Anonymkode: a1b88...917

Da jeg skrev innlegget lurte jeg på hvor lang tid det ville ta før noen kom med den kommentaren. Gratulerer!

Anonymkode: 381d5...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men fortsatt vil vi være noen som foretrekker å kjøpe varene våre på butikken, som jeg. Jeg liker å se på varene jeg kjøper for å se om de tilfredsstiller mine krav, spesielt ferskvarer. 

Anonymkode: a9692...b2a

Om en eller tre ønsker å kjøpe varer i butikk så vil ikke dette være nok til å opprettholde butikker for alt mulig, noe vi ser ved at mange spesialbutikker forsvinner, det blir mer og mer kjedebutikker og de andre bukker under. Tenk 20 -30 år frem i tid og mye vil være svært annerledes enn i dag. 

Anonymkode: 43800...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men fortsatt vil vi være noen som foretrekker å kjøpe varene våre på butikken, som jeg. Jeg liker å se på varene jeg kjøper for å se om de tilfredsstiller mine krav, spesielt ferskvarer. 

Anonymkode: a9692...b2a

Men selvbetjening på betaling blir jo mer og mer vanlig.

Anonymkode: 853b9...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at foreldre ønsker at barna sine skal ha mål i livet, men samtidig er jeg enig i det du skriver. Det bør ikke prates nedsettende om yrket. Det er en jobb på lik linje som andre jobber. Som som ungdom frem til starten av 20-årene er det klart at det ikke er noe i veien med å arbeide i butikk, men når man kommer over 25 år er det tydelig at det ikke er så akseptert lenger. Det er synd. 

Anonymkode: 0e5e8...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit for deg om dine barn ønsker yrket "prostituert" så lenge de trives? 

Anonymkode: a1b88...917

Verdens verste sammenligning.

Jeg ser heller ikke den nedsettende holdningen ovenfor dette. Det er da ingenting i veien for å jobbe i butikk, og i store butikker kan man faktisk tjene ganske greie penger. Så hva er problemet? La folk jobbe med det de trives med selv om det er i butikk, renholder, sykepleier, økonom, lege, banksjef, murer +++.

Anonymkode: 1abd7...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit for deg om dine barn ønsker yrket "prostituert" så lenge de trives? 

Anonymkode: a1b88...917

IDIOT!

Anonymkode: 39036...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit for deg om dine barn ønsker yrket "prostituert" så lenge de trives? 

Anonymkode: a1b88...917

Det kan da hvel ikke akkurat sammenlignes?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...