Gå til innhold

Ha verandadøren åpen om natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en innekatt, og nå om dagen merker jeg at det er veldig varmt for henne. På dagen ligger hun stort sett under bordet (regner med fordi det er skygge/avkjølende der), og på kveldene, når det blir kjøligere ute, oppholder hun seg på verandaen. Når jeg legger meg tar jeg jo henne inn, men lurer på om det kan være ok å la henne være der om natta og? Hun har aldri vist tegn til å ville stikke av, vi bor i 5 etasje. Hun ligger stort sett bare der ute og slapper av og kikker på folk som går forbi. Er litt redd for at noen (ekle dyr eller mennesker) skal komme krypende inn på natta hvis jeg har døra oppe og, men tror dere det er trygt i forhold til katten? Hun koser seg sånn der ute.

Anonymkode: 2dc22...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har beskyttelsesnett er det vel ikke noe problem. Veldig liten sannsynlighet for at noen eller noe plutselig kommer klatrende i 5. etasje. Uten beskyttelsesnett ville jeg ikke ha turt å ha katten der verken dag eller natt. Plutselig slår instinktene til på grunn av en fugl eller noe annet og før noen vet ordet av det har pus falt fem etasjer. Det overlever de ofte ikke.

Endret av Leo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng i det minste opp sånn nett som ab over meg linker til først. Hadde aldri turt å ha pusen der om det ikke er sikkerhetsnett. Jeg har sett flere som har etterlyst sine innekatter i det siste fordi de har hoppet ned/falt ned fra flere etasjer. 

Anonymkode: a03d3...ba5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...