Gå til innhold

Må operere - what to bring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir lagt inn i uken som kommer, med operasjon dagen etter. Har fått beskjed om å ta med toalettsaker, tøfler og joggetøy/morgenkåpe.

Tenker å ta med tannkost, tannkrem, hårbørste, rent undertøy, joggebukse og slippers. Tar også med ipod, øreplugger, og en bok. Trenger jeg egentlig noe mer? Pysjamas? Andre tips om noe som kan være greit?

Blir sendt hjem samme dag som operasjon eller dagen etter.

Anonymkode: 4c04d...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med pastiller for å lindre munntørrhet og vondt smak i munnen, noe som kan væren plagsomt når man er nyoperert.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av hvor du skal,opereres bør du ha klær som ikke strammer til,hjemriesen. Ta og med litt ekstra tøy i fall du ikke får reise hjem som planlagt. Undertøy i form av nettingtruser og sykehusskjorter får du. 

Anonymkode: 0d0f1...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avhengig av hvor du skal,opereres bør du ha klær som ikke strammer til,hjemriesen. Ta og med litt ekstra tøy i fall du ikke får reise hjem som planlagt. Undertøy i form av nettingtruser og sykehusskjorter får du. 

Anonymkode: 0d0f1...f86

Nettingtryser som flere har bæsjet i og sykehusskjorter som har vært full av oppkast og døde folk...  ta med eget!

Anonymkode: cd600...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettingtryser som flere har bæsjet i og sykehusskjorter som har vært full av oppkast og døde folk...  ta med eget!

Anonymkode: cd600...7c1

Nettingtrusene er engangstruser og nattøy og sengetøy blir vasket forsvarlig og desinfisert. Det er ingen smittestoff i dette. Skulle ts ta med seg dyne, pute, madrass, dynetrekk og putevar også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig tørr luft på sykehus, så ta med en god lipsyl og evt saltvannspray eller nesespray. Også greit med ei flaske vann, evt camelback eller annen drikkeflaske. 

Nettingtruser er engangs, men personlig så har jeg alltid tatt med egne truser for planlagte operasjoner. 

Siden du iallefall får ett liggedøgn på sykehuset så ville jeg tatt med ørepropper i tilfelle du havner på flermannsrom med snorkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bakterier på sykehus, så en flaske antibac på nattbordet er ikke dumt. Selv om det finnes automat med dette i rommet, så er man ofte ganske immobil etter en operasjon, og det er greit å ha sin egen. Ellers tror jeg du har husket det meste. Du trenger ikke pysj, de vil helst at du bruker sykehusklærne, da de lett vil komme til såret, samt at sykehusklær er desinfisert. Dine egne kan dra med seg bakterier som bør holdes unna operasjonssåret. Men sykehustruser er veldig store...

Anonymkode: 101fd...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble hasteoperert, var det eneste jeg savnet lader til mobilen og høretelefoner. Jeg fikk operasjonsklær på sykehuset, og ut over det brukte jeg mine vanlige klær. Om jeg hadde rukket å pakke med skift, ville jeg tatt med myke, romslige klær og undertøy. Ørepropper hørtes lurt ut, samt et par tøfler eller sandaler. Nå er det jo sommer, så om du har sandaler kan du jo bare reise til sykehuset i dem.

Jeg fikk ikke drikke før etter operasjonen, og da fikk jeg så mye drikke jeg bare måtte ønske. Derfor var vannflaske unødvendig for min del. Antibac har de hauger av på sykehuset, og du kan helt sikkert spørre om å få en flaske på nattbordet ditt. 

Anonymkode: 70144...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...