Gå til innhold

Hvordan ble DERE kvitt magefettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Cyrus skrev:

Det kommer an på hvor mye muskler du har, og hvor høy du er, og hvilket kjønn du er biologisk.

Alle mennesker forbrenner et visst antall kalorier kun ved å holde seg i live. (Bmr)

😄

Jeg skjønner. Hva spiser du til de forskjellige måltidene da? Frokost, lunsj etc? 

Er forresten 188, 22 og mann. 

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker å kvitte meg med alt snop etc. 

Men til middag f.eks, hva kan jeg spise? Som ikke inneholder megamye kalorier, ikke megamye karbs? 

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplyst så mange ganger på dette forumet hva jeg spiser så jeg orker ikke gjøre det en gang per bruker.

Er det ønskelig kan jeg lage en tråd med daglige matlogger 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cyrus skrev:

Jeg har opplyst så mange ganger på dette forumet hva jeg spiser så jeg orker ikke gjøre det en gang per bruker.

Er det ønskelig kan jeg lage en tråd med daglige matlogger 😄

Jg er veldig lysten på det iallefall! 

Anonymkode: 8b3cc...492

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker å kvitte meg med alt snop etc. 

Men til middag f.eks, hva kan jeg spise? Som ikke inneholder megamye kalorier, ikke megamye karbs? 

Anonymkode: 8b3cc...492

Hvit fisk, masse salat. Kylling uten skinn. Gratinert blomkål (overraskende godt). Supper av de fleste slag. Bytt ut noen av potetene med grønnsaker. Stekt brokkoli er nam. Rent kjøtt. Litt mindre saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, linsejesus skrev:

Hvit fisk, masse salat. Kylling uten skinn. Gratinert blomkål (overraskende godt). Supper av de fleste slag. Bytt ut noen av potetene med grønnsaker. Stekt brokkoli er nam. Rent kjøtt. Litt mindre saus.

Takk :)

Når du nevner salat, hvordan da?

Spiste Idag en såkalt kyllingsalat med mais, agurk, isbergsalat og crime fraiche dressing. Tanker?

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)

Når du nevner salat, hvordan da?

Spiste Idag en såkalt kyllingsalat med mais, agurk, isbergsalat og crime fraiche dressing. Tanker?

Anonymkode: 8b3cc...492

Da tenker jeg at du fikk i deg en del protein og masse vitaminer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, linsejesus skrev:

Da tenker jeg at du fikk i deg en del protein og masse vitaminer.

Så jeg kan spise så mye drittmat som jeg, bare jeg holder meg under kalorigrensa? Og på den måten kan jeg altså gå ned i vekt?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pistasjnøtt88

Jeg har blitt kvitt mye av magefettet, ved å kutte sukker. Jeg var veldig sukkeravhengig tidligere, og fikk i meg MASSE sukker hver dag. 
Dette kuttet jeg, og jeg har gått ned 10 kg på 6 måneder. En del vil nok synes det er lite, men dette er KUN ved å kutte sukkeret. Jeg trener ikke, og ikke spiser jeg særlig sunt heller *smekk på hånda*. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg kan spise så mye drittmat som jeg, bare jeg holder meg under kalorigrensa? Og på den måten kan jeg altså gå ned i vekt?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Kyllingsalat er da ikke drittmat...?

Men ja, som flere har nevnt er det kaloribalansen som avgjør om du går opp eller ned i vekt, ikke hva du spiser. Men det er veldig mye lurere å spise sunt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiste Idag en såkalt kyllingsalat med mais, agurk, isbergsalat og crime fraiche dressing. Tanker?

Anonymkode: 8b3cc...492

Hvor mye kylling var det i den såkalte kyllingsalaten?

Jeg ser at du vil spise mindre karbohydrater. Det støtter jeg deg fullt i! Spis rene råvarer som kjøtt, innmat, sjømat, egg, nøtter, grønnsaker, meieriprodukter, ost. Du finner mange gode lavkarbo-oppskrifter på lavkarbo.no. 
Hold deg unna sukker og stivelse, som for eksempel brød, knekkebrød, poteter, pasta og ris. Husk at alle karbohydrater blir til sukker i kroppen. Stivelse er en lang kjede med sukkermolekyler, så å påstå at stivelse ikke er sukker er ganske absurd. Det blir som å si at papir er dårlig men bøker er bra.

Men en ting som er viktig å huske når du kutter karbohydrater er at du må spise fett. Hvis du kutter både karbohydrater og fett vil du føle deg ganske dårlig... Protein er en viktig byggestein, men en veldig dårlig energikilde. Så når du ikke får energi fra karbohydrater lenger må du erstatte det med fett. 

Anonymkode: a76a0...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesse james

Les deg litt opp, du virker helt grønn på hva normale næringsstoffer er. Da finner du ut hva som passer deg :) 

Hva som se sunt eller usunt er veldig ividuelt og du for svarene dine deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)

Når du nevner salat, hvordan da?

Spiste Idag en såkalt kyllingsalat med mais, agurk, isbergsalat og crime fraiche dressing. Tanker?

Anonymkode: 8b3cc...492

Litt lite "farge" på salaten. Ta oppi paprika gul og rød, tomater, rød løk og reddiker. Urter som koriander og kruspersille ol, setter god smak og veldig sundt. Jo mer grønnskaer, dess mer vitaminer. I stedet for creme fraiche, bruk hjemmelaget guacamole eller ha i bare advokado i biter. Bruk også kål i flere varianter. Jeg er veldig glad i blomkål i salat feks :rodmer:

Endret av Coronas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Coronas skrev:

Litt lite "farge" på salaten. Ta oppi paprika gul og rød, tomater, rød løk og reddiker. Urter som koriander og kruspersille ol, setter god smak og veldig sundt. Jo mer grønnskaer, dess mer vitaminer. I stedet for creme fraiche, bruk hjemmelaget guacamole eller ha i bare advokado i biter. 

Ikke noe galt med creme fraiche. Det er faktisk en god del vitaminer og mineraler i creme fraiche. Vitaminene i grønnsaker har lav biotilgjengelighet, altså at vi tar opp lite av vitaminene. Animalske kilder er som regel bedre. Jeg ville heller sagt at han skulle kutte ned på mais, agurk og isbergsalat, jeg. :P

Anonymkode: a76a0...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe galt med creme fraiche. Det er faktisk en god del vitaminer og mineraler i creme fraiche. Vitaminene i grønnsaker har lav biotilgjengelighet, altså at vi tar opp lite av vitaminene. Animalske kilder er som regel bedre. Jeg ville heller sagt at han skulle kutte ned på mais, agurk og isbergsalat, jeg. :P

Anonymkode: a76a0...445

Har mye fett i seg. Hvis du vil bli kvitt fett, må fett i mat også bort. Men veldig god på smak  da ;) Jeg har kuttet mye fett og gått ned i vekt.  Spesi i ansiktet og rundt magen... faktisk :hoppe:   Spiser heller mye protein som metter. Ikke pulver, men cottage cheese og 300 gr kjøtt av ymse slag ( ikke svin) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, linsejesus skrev:

Kyllingsalat er da ikke drittmat...?

Men ja, som flere har nevnt er det kaloribalansen som avgjør om du går opp eller ned i vekt, ikke hva du spiser. Men det er veldig mye lurere å spise sunt.

Hvorfor er det lurere å spise sunnere mat, om man holder seg under kalorimålet? Kan jo bare leve på fast food og den slags bare sålenge en holder seg under kalorimålet?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kylling var det i den såkalte kyllingsalaten?

Jeg ser at du vil spise mindre karbohydrater. Det støtter jeg deg fullt i! Spis rene råvarer som kjøtt, innmat, sjømat, egg, nøtter, grønnsaker, meieriprodukter, ost. Du finner mange gode lavkarbo-oppskrifter på lavkarbo.no. 
Hold deg unna sukker og stivelse, som for eksempel brød, knekkebrød, poteter, pasta og ris. Husk at alle karbohydrater blir til sukker i kroppen. Stivelse er en lang kjede med sukkermolekyler, så å påstå at stivelse ikke er sukker er ganske absurd. Det blir som å si at papir er dårlig men bøker er bra.

Men en ting som er viktig å huske når du kutter karbohydrater er at du må spise fett. Hvis du kutter både karbohydrater og fett vil du føle deg ganske dårlig... Protein er en viktig byggestein, men en veldig dårlig energikilde. Så når du ikke får energi fra karbohydrater lenger må du erstatte det med fett. 

Anonymkode: a76a0...445

Hvorfor skal jeg ikke spise mere karbohydrater? Har vel ikke noe å si sålene jeg er i kaloriunderakudd? Igår spiste jeg burger, is etc, og holdt meg til 1300 kalorier. Målet er 1450 pr dag for ned i vekt.

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Coronas skrev:

Har mye fett i seg. Hvis du vil bli kvitt fett, må fett i mat også bort. Men veldig god på smak  da ;) Jeg har kuttet mye fett og gått ned i vekt.  Spesi i ansiktet og rundt magen... faktisk :hoppe:   Spiser heller mye protein som metter. Ikke pulver, men cottage cheese og 300 gr kjøtt av ymse slag ( ikke svin) :)

 

Hva mener du? Så man kan ikke spise mye fett om man vil litt ned i vekt? Trodde det var sånn at man kan spise mye fett man vil bare man er i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det lurere å spise sunnere mat, om man holder seg under kalorimålet? Kan jo bare leve på fast food og den slags bare sålenge en holder seg under kalorimålet?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Ja, hvis du kun skal ned i vekt og ikke noe annet. Men kroppen trenger mer enn brennstoff, du må ha vitaminer osv.

Dessuten er det lettere å bli mett og holde seg mett lenger, når du spiser protein i stedet for karbohydrater. Protein må du også ha for å opprettholde og bygge muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Så man kan ikke spise mye fett om man vil litt ned i vekt? Trodde det var sånn at man kan spise mye fett man vil bare man er i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Ville du ikke ned i fettprosent da? Kaloriunderskuddet mitt går ut på å kutte i fett og karbohydrater (mest som sukker og hvetemel)  Du kan faktisk bli feit på salat også, hvis du eter som en ku :fnise: *liten spøk men sant* ;) Men jeg ville nok kuttet i fettet og heller ta inn mer protein. Istedet for creme fraiche, ta 200 gram mer kylling ol, hyv innpå med urter om det er smaken som blir tam. 

Prøv deg fram. Noe funker for meg, annet funker for deg :pasha:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...