Gå til innhold

Hjelp til kjole i bryllup! (gjest)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal i bryllup i sommer sammen med kjæresten min. Trenger litt hjelp med hva jeg skal ha på meg. Jeg liker motehus.no veldig godt da de har mye fint til en billig penge, men jeg er veldig usikker på hva slags kjoler man kan bruke i et bryllup. Jeg er 156 cm høy og slank. Noen som har koen tips til kjoler som passer seg? Kan være fra nelly osv. Gjerne link til kjoler du selv har eller ville brukt i bryllup. Fint om det tas hensyn til at jeg er såpass liten, da mange kjoler blir for lange. :) Håper på litt tips/linker til kjoler jeg kunne kjøpt og brukt i bryllup.

Anonymkode: aece1...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei! :) Det kan jeg gjøre, men spørsmålet er fortsatt hva slags type kjole, om du skjønner?

Anonymkode: aece1...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82girl

https://www.floyd.no/klaer/kjoler/selskapskjoler/lange-selskapskjoler/floyd-kjole-elizabeth-lang-korall 

 

jeg skal i bryllup i september å denne ente jeg opp med.. ja den er alt for lang til meg som er 158 cm, men skal få den lagt opp av ei som jobber på butikken jeg kjøpte den i :) 

https://www.floyd.no/klaer/kjoler/selskapskjoler/korte-selskapskjoler/floyd-kjole-elizabeth-kort-korall skulle nok egentlig ha hatt denne men de hadde den ikke på butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Jeg syns ikke det passer seg med utfordrende kjoler i et bryllup, da tenker jeg på kjoler med dype utringninger både fremme og bak. Å vise armer er definitivt innafor, er ikke så ille å vise litt kløft heller men ville passet på å holdt det på et anstendig nivå. Min mening er at det passer seg med lange kjoler eller knekorte kjoler, lårkort blir kanskje for dristig spesielt om man kombinerer det med støvletter eller skyhøye hæler. Du kan få lagt opp en kjole om den er for lang, om du har mor, svigermor eller bestemødre som er flinke å sy kunne de kanskje gjort det for deg om du skulle finne en lang kjole som du faller for? :) Uansett, ikke gå med noe du lett kunne brukt ute på byen en lørdagskveld eller på fest generelt. Velg noe elegant, ikke sexy. Siden det er sommer hadde det vell vært fint med en sommerlig kjole med kanskje blomstrete mønster eller frisk farge (gult, grønt, blått)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASOS har sin egen pettite serie, utviklet for lave kvinner. De har også ett stort utvalg til bryllupsgjestene. Anbefaler deg å ta en kikk på sidene deres:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Det står ofte kleskode til det konkrete bryllupet i invitasjonen man har fått. Så er det ulike regler som gjelder innen disse kleskodene. Noen bruder er mer pripne på dette enn andre. 

 

Unngå hvite farger hvis du kan unngå det, hvis ikke bør du konferere med den kommende bruden om dette på forhånd. Da bør du også vise vedkommende bilde av den, så hun forstår hvor mye hvitt etc det er snakk om. Men du er såpass nett at du fint klarer å finne kjoler i andre farger og fasonger. Rødt bør du også styre unna. Ikke bare på grunn av den gammeldagse teorien om at man har hatt sex med brudgommen hvis man går i en rød kjole, men generelt fordi den drar så mye oppmerksomhet til seg. Brudeparet er de som skal få oppmerksomheten. Siden du er såpass nett ville jeg også styrt unna for mye svart. Det er jo ingen begravelse du skal i.

 

Ellers er jeg veldig enig med @Warchild . :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Asos og Zalando har egne kolleksjoner for lave kvinner.

Er det en kleskode, må du følge denne. Hvis ikke, bør du likevel ta visse hensyn: Ikke for kort kjole (bør gå til knærne), ikke vise for mye hud (er det litt utringning bør det ikke være bar rygg eller omvendt), og selvsagt ikke hvit kjole. For sikkerhets skyld greit å unngå sort og rødt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens! :) Har funnet en på floyd. Den er litt hvit syns jeg. Fargen heter noe med peach, men jeg syntes fortsatt den er ganske hvit. Svart holder jeg meg unna , som andre sier så føler jeg det passer bedre i begravelse.  Prøver å unngå utringning, da jeg ikke kler det spesielt godt. Vet noen hvor lang leveringstid det er på Asos?

Anonymkode: aece1...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 21.35, lingua franca skrev:

Både Asos og Zalando har egne kolleksjoner for lave kvinner.

Er det en kleskode, må du følge denne. Hvis ikke, bør du likevel ta visse hensyn: Ikke for kort kjole (bør gå til knærne), ikke vise for mye hud (er det litt utringning bør det ikke være bar rygg eller omvendt), og selvsagt ikke hvit kjole. For sikkerhets skyld greit å unngå sort og rødt også. 

Kunne du linket meg kolleksjonene som er for lave kvinner? Finner ikke :(

Anonymkode: aece1...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du bor i/rundt Oslo vil jeg anbefale deg Grønland basar. Helt innerst der selger de bvare av Floyd. 

Anonymkode: 8c118...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...