Gå til innhold

Menn, føler dere dere truet av kvinner som er sivilingeniør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 timer siden, amativeReflection skrev:

Nei, vurderingskriteriene har blitt endret slik at jenter får bedre karakterer.

Selvsagt kommer menn inn på det de vil, menn har i alle tider overkommet hindringer. Men det er langt lettere for en middelmådig kvinne å gjøre det bra som sivilingeniør enn for en middelmådig mann, selv om de er akkurat like flinke.

Mener du at karakterkravene har blitt lavere ? - hvis fu gjør det så er drt verd å sjekke snittet og opptakskriterier på de linjene som før var NTH.

Hvorfor mener du at "Det er langt lettere for en middelmådig kvinne å gjøre det bra som sivilingeniør enn for en middelmådig mann, selv om de er akkurat like flinke"?

Det et vel ikke treningsøkt i singlesculler som pågår? ;)

 

Anonymkode: 80971...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at karakterkravene har blitt lavere ? - hvis fu gjør det så er drt verd å sjekke snittet og opptakskriterier på de linjene som før var NTH.

Hvorfor mener du at "Det er langt lettere for en middelmådig kvinne å gjøre det bra som sivilingeniør enn for en middelmådig mann, selv om de er akkurat like flinke"?

Det et vel ikke treningsøkt i singlesculler som pågår? ;)

 

Anonymkode: 80971...eae

Nei, jeg har aldri hevdet at karakterkravene har blitt lavere, jeg mener akkurat det jeg skriver.

Fordi vurderingskriteriene har blitt endret for å favorisere kvinner, og fordi kvinner blir kvotert inn i jobber. Unge kvinner tjener mer enn menn, får høyere utdanning og bedre jobber. Likestillingen har korrigert for mye, og nå blir menn diskriminert mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, amativeReflection skrev:

Nei, jeg har aldri hevdet at karakterkravene har blitt lavere, jeg mener akkurat det jeg skriver.

Fordi vurderingskriteriene har blitt endret for å favorisere kvinner, og fordi kvinner blir kvotert inn i jobber. Unge kvinner tjener mer enn menn, får høyere utdanning og bedre jobber. Likestillingen har korrigert for mye, og nå blir menn diskriminert mot.

Nårtid så du sist en stillingsannonse for en teknisk jobb som krever ing. eller siv.ing. utdannelse og hvor der ble opplyst om at "Kvinnet oppfordres til å søke"?

Det er lenge siden (mange år) jeg så en slik annonsetekst.

Anonymkode: 80971...eae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nårtid så du sist en stillingsannonse for en teknisk jobb som krever ing. eller siv.ing. utdannelse og hvor der ble opplyst om at "Kvinnet oppfordres til å søke"?

Det er lenge siden (mange år) jeg så en slik annonsetekst.

Anonymkode: 80971...eae

http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=78688670

http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=78698630

http://m.finn.no/job/management/ad.html?finnkode=79329288

http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=78654028

http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=78737232

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 20.59, AnonymBruker skrev:

Ingen kvinne er skummel for denne karen! Med mine 200cm har jeg makten uansett hvor smart hun er, å det legger hun merke til :kul:

 

Anonymkode: dfe69...7d6

Are you sure?

brienne-of-tarth-1024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, amativeReflection skrev:

Nei, jeg har aldri hevdet at karakterkravene har blitt lavere, jeg mener akkurat det jeg skriver.

Fordi vurderingskriteriene har blitt endret for å favorisere kvinner, og fordi kvinner blir kvotert inn i jobber. Unge kvinner tjener mer enn menn, får høyere utdanning og bedre jobber. Likestillingen har korrigert for mye, og nå blir menn diskriminert mot.

Eksamener på universitetet rettes anonymt, og med ekstern sensor. De som retter aner ikke om det er en kvinne eller mann. Eksamensformen har heller ikke endra seg vesentlig de siste årene. Du er langt ute å kjøre her, du får ikke vitnemål som siv.ing uten å kunne dine saker, uansett kjønn. 

Anonymkode: 60d74...366

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksamener på universitetet rettes anonymt, og med ekstern sensor. De som retter aner ikke om det er en kvinne eller mann. Eksamensformen har heller ikke endra seg vesentlig de siste årene. Du er langt ute å kjøre her, du får ikke vitnemål som siv.ing uten å kunne dine saker, uansett kjønn. 

Anonymkode: 60d74...366

Spiller ingen rolle om de vet kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arktis skrev:

Are you sure?

brienne-of-tarth-1024.jpg

Aaaaaa shit! Glemte hun ja.......vel, altså hun hadde ikke skremt meg uansett, med mindre vi skal duellere, da er jeg dau på sekundet, men ellers er jeg fortsatt høyere en henne, å er jeg hyggelig mot hun, klarer hun ikke la vær å digge meg:kul:

 

Anonymkode: dfe69...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, amativeReflection skrev:

Og du forstår hvorfor disse firmaene oppfordrer kvinner til å søke, ikke sant?

Siv.ing. innen strukturfaget, serviceingeniører med mye reising osv.  Det er ikke der det er flest kvinner (for å si det ytterst forsiktig).

Offentlige etater skal i størst mulig grad reflektere kundegruppen de betjener, og er det da et stort skjevforhold så oppfordrer man kandidater med innvandrerbakgrunn, funksjonsnedsettelse eller som er av mindretallskjønnet, til å søke.

Merk videre at de kandidatene hverken er garantert intervju eller jobb, - selv om det ønskes at de søker !

Anonymkode: 80971...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som later som at jeg føler meg truet av andre på grunn av andres store egoer? Ser for meg at folk liker følelsen, i tillegg til at jeg slipper dem.

Anonymkode: 201f4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...