Gå til innhold

2014


Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og så tenker du at det er trygt å stole på svar fra ufaglærte du ikke kjenner?

Anonymkode: 5a00e...bed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google-li, google-la...

Sitat

Jeg fikk beskjed på UL i uke 6 om at jeg hadde et stort hematom i livmora rett ovenfor fosteret! Jeg fikk og beskjed om at det var 50/50 sjanse for at dette kom til å gå bra! Jeg fikk beskjed om å IKKE ha sex og få orgasme ihvertfall minst til uke 12! For hvis jeg enten fikk orgasme eller sæd innabords så kunne hematomet sprekke og fosteret blø ut! Det var en av Norges fremste innenfor obstetrikk (fostermedisin) på Ullevål, Håkon Wergeland som sa dette! Jeg holdt meg unna dette fram til uke 12 og da var hematomet absorbert av kroppen!  Så det er det eneste rådet jeg kan gi deg!  Unngå samentrekinger og sex fra til uke 12 ihvertfall! 

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/136627231-flere-med-hematom-i-livmoren/

Anonymkode: e7b20...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 19.05, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Kaisamaia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme beskjed som googlesvaret over her. Hvorfor ta sjansen? Du har jo fått beskjed om å ikke ha sex.

Anonymkode: 545f3...ade

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om å ikke ha sex eller orgasme så lenge hematomet var der (etter ul i uke 7) nå i uke 24 får jeg fortsatt samme beskjed. Skal på ul igjen på torsdag å regner med å få samme beskjed da. Får heller ikke lov til å bade :-) 

hematomet har minket, men det er ikke borte. Så jeg og min mann har ett sexfritt svangerskap for å si det sånn 😅 Men det er helt klart verd å vente 9 mnd med en orgasme når man ser det flotte man får i gjengjeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 19.49, AnonymBruker skrev:

.

 

Endret av Kaisamaia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -luring- skrev:

Jeg fikk beskjed om å ikke ha sex eller orgasme så lenge hematomet var der (etter ul i uke 7) nå i uke 24 får jeg fortsatt samme beskjed. Skal på ul igjen på torsdag å regner med å få samme beskjed da. Får heller ikke lov til å bade :-) 

hematomet har minket, men det er ikke borte. Så jeg og min mann har ett sexfritt svangerskap for å si det sånn 😅 Men det er helt klart verd å vente 9 mnd med en orgasme når man ser det flotte man får i gjengjeld. 

Tusen takk for svar. Jeg spurte om bading, da dro hun litt på det og mente det ikke var noen infeksjonsfare, men jeg lar være å bade.

Synes de skulle ha sagt det med orgasme, for jeg tenkte jo at det var penetreringen som var skummel og ikke selve orgasmen... Men da skal jeg la være. :-(  Og spørre på neste u.l.

 

Lykke til med hematomet. Det varte lenge..bra du får oppfølging 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hematomer og blødde hele svangerskapet. Jeg hadde totalforbud mot alle former for sex, også orgasme. Lurt å styre unna :)

Anonymkode: 8e349...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde hematomer og blødde hele svangerskapet. Jeg hadde totalforbud mot alle former for sex, også orgasme. Lurt å styre unna :)

Anonymkode: 8e349...014

Ok. Da gjelder vel det for meg også, så lenge hematomet er der. Hele svangerskapet hørtes lenge ut... Så flink du var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er hematom i livmoren?

Anonymkode: c4ddc...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hematom (heldigvis nesten absorbert nå, uke 16). Det er krampene i livmoren som er farlige, så er nok lurt å holde seg unna, ja. Kjedelig, men sånn er det. Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Den 25.7.2016 at 13.49, Northelia skrev:

Jeg har hematom (heldigvis nesten absorbert nå, uke 16). Det er krampene i livmoren som er farlige, så er nok lurt å holde seg unna, ja. Kjedelig, men sånn er det. Lykke til videre:)

Takk, jeg fikk beskjed i dag om at de ikke så noen blodansamling lenger. Men tror liksom ikke helt på det...og tør ikke ha sex igjen, i tilfelle det ikke stemmer. Og så glemte jeg å spørre om vi kan ha sex! Er det mulig?

Er det absorbert hos deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Takk, jeg fikk beskjed i dag om at de ikke så noen blodansamling lenger. Men tror liksom ikke helt på det...og tør ikke ha sex igjen, i tilfelle det ikke stemmer. Og så glemte jeg å spørre om vi kan ha sex! Er det mulig?

Er det absorbert hos deg nå?

Ja, på OUL for et par uker siden var det helt borte:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Northelia skrev:

Ja, på OUL for et par uker siden var det helt borte:) 

Så bra! :-) Får du lov å ha sex nå da? Tror jeg kan det, men ble da så usikker.. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Så bra! :-) Får du lov å ha sex nå da? Tror jeg kan det, men ble da så usikker.. Hva tror du?

Nei, får ikke ha det, men nå er det pga morkake som ligger foran åpningen:P Får ikke bade heller, eller løfte noe særlig. Tør ikke anbefale deg noe som helst, hehe, snakk med JM:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Northelia skrev:

Nei, får ikke ha det, men nå er det pga morkake som ligger foran åpningen:P Får ikke bade heller, eller løfte noe særlig. Tør ikke anbefale deg noe som helst, hehe, snakk med JM:) 

Huff, stakkar deg. Noe skal det være. Skjønner du ikke tør å anbefale meg noe. Jeg bare ble så satt ut av at alt var bra, så jeg glemte selvfølgelig å spørre... Kan liksom ikke ringe sykehuset å spørre heller da.. Men tenkte å spørre fastlegen min når jeg skal dit. Om han kan sjekke med de evt. :P Jordmora mi har ikke peiling og sier bare jeg skal høre på de på sykehuset... Men jeg glemte jo å spørre dem.. Kanskje hun også kan sjekke med sykehuset? Kan fastlegen det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kaisamaia skrev:

Huff, stakkar deg. Noe skal det være. Skjønner du ikke tør å anbefale meg noe. Jeg bare ble så satt ut av at alt var bra, så jeg glemte selvfølgelig å spørre... Kan liksom ikke ringe sykehuset å spørre heller da.. Men tenkte å spørre fastlegen min når jeg skal dit. Om han kan sjekke med de evt. :P Jordmora mi har ikke peiling og sier bare jeg skal høre på de på sykehuset... Men jeg glemte jo å spørre dem.. Kanskje hun også kan sjekke med sykehuset? Kan fastlegen det? 

Du kan jo bare ringe sykehuset selv. Bedre det enn at fastegen eller jordmoren din må bruke ekstra tid på å ringe for deg.

Anonymkode: da8ce...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo bare ringe sykehuset selv. Bedre det enn at fastegen eller jordmoren din må bruke ekstra tid på å ringe for deg.

Anonymkode: da8ce...28c

Hvordan da? Ringe de i skranken og spørre om de kan spørre legen om det? Er det noe de vil bruke tid på om det er jeg som ringer, mener du? Får jo ikke ny legetime pga det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...