Gå til innhold

Leie ut "svart"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere 

jeg har en venninne som nå igjen sitter uten ett sted å bo etter at typen hennes har kastet henne ut.. (Igjen). Vel jeg har dn liten leilighet som nå står tom jeg har flyttet til min kjæreste. Men er det fare for noe som helst om hun bor i min leilighet ? Kan godt flytte tilbake på papiret jeg og. Hun sier hun skall hjelpe meg med en del ting og betale en liten som. Men det blir jo absolutt ikke nok til å skatte av. Dt er snakk om en periode på maks ett år. Om hun for seg jobb stiller saken seg annerledes men akkurat nå har hun ingen derifra heller ikke voldsomt med mulighet å leie ut ett annet sted. 

Anonymkode: 58dd4...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du fortsatt har bosted-adresse til denne leiligheten, kan du vel fint leie den ut til venninnen din "svart".

Men, står du oppført som eier, men har bosted på en annen adresse må du skatte.

Anonymkode: 8b61f...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere 

jeg har en venninne som nå igjen sitter uten ett sted å bo etter at typen hennes har kastet henne ut.. (Igjen). Vel jeg har dn liten leilighet som nå står tom jeg har flyttet til min kjæreste. Men er det fare for noe som helst om hun bor i min leilighet ? Kan godt flytte tilbake på papiret jeg og. Hun sier hun skall hjelpe meg med en del ting og betale en liten som. Men det blir jo absolutt ikke nok til å skatte av. Dt er snakk om en periode på maks ett år. Om hun for seg jobb stiller saken seg annerledes men akkurat nå har hun ingen derifra heller ikke voldsomt med mulighet å leie ut ett annet sted. 

Anonymkode: 58dd4...d9c

Skjer det noe, som innvolverer forsikringsselskapet, polititet, brannvesenet eller andre mydnighetspersoner så kan du virkelig komme galt ut. 

Anonymkode: 77439...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere 

jeg har en venninne som nå igjen sitter uten ett sted å bo etter at typen hennes har kastet henne ut.. (Igjen). Vel jeg har dn liten leilighet som nå står tom jeg har flyttet til min kjæreste. Men er det fare for noe som helst om hun bor i min leilighet ? Kan godt flytte tilbake på papiret jeg og. Hun sier hun skall hjelpe meg med en del ting og betale en liten som. Men det blir jo absolutt ikke nok til å skatte av. Dt er snakk om en periode på maks ett år. Om hun for seg jobb stiller saken seg annerledes men akkurat nå har hun ingen derifra heller ikke voldsomt med mulighet å leie ut ett annet sted. 

Anonymkode: 58dd4...d9c

Hvis hun bare skal betale småpenger i leie kan du jo bare skatte av pengene? Virker fjottete å gjøre seg til kriminell for å spare noen hundrelapper i skatt. Du kan vel leie ut for sånn 10 000 skattefritt? 

Og en ting til: Gjør dette skikkelig, bli enig om en pris, skriv en leiekontrakt, og be om depositum. Du vet aldri hva som kan skje. Dess bedre kontrakt dere har, dess lavere er oddsen for å bli uenig senere. Hun får jo også sosialhjelp hos nav som dekker både husleie og livsopphold, be henne søke om det. Fjottskap å være "snill" på en måte der begge taper penger.

Endret av amativeReflection
la til et avsnitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skattefritt å leie ut når man bor der selv, så hvis du bytter adressen din tilbake dit blir det mer grått enn svart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Poserose skrev:

Det er skattefritt å leie ut når man bor der selv, så hvis du bytter adressen din tilbake dit blir det mer grått enn svart. 

Inntil det brenner, oppstår en vannskade eller noen melder fra. Er dette en brl leilighet eller et sameie så er hun faktisk også pålagt å melde fra om hvem som bor der og eventuelt søke om fremleie. Hvem skal betale strømmen? Hvem skal abonnementet stå på? Dette er en idiotisk løsning. 

Anonymkode: 77439...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...