Gå til innhold

Er jeg helt på jordet her? Forhold mellom meg og min mor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt fakta: mamma flyttet fra han som sies å være min far når jeg var 5 år gammel. Vært med litt ymse menn siden den gang og har nå fått samboer. Vi bor alle tre i samme hus. 

Greia eller problemet er at jeg og mamma gjør aldri ting som bare oss nå lenger. Jeg forslår at vi skal gå på kino, teater eller ut og spise, men da må alltid typen hennes være med.. Og hvis han en sjelden gang ikke er med, så tekster hun og ringer han under aktiviteten vi bedriver. Jeg savner veldig at bare hun og jeg kan gå ut å gjøre ting, enten det er kino, middag eller en uke i varmere strøk. Vi har snakket litt om å dra til Hellas neste år, og da forslo jeg at vi kunne dra med ei venninne av meg og moren hennes, slik at vi blir fire jenter på jentetur. Dette er hun veeeldig skeptisk til og jeg kjenner veldig på dette savnet etter å ha kvalitetstid med min mor. 

Burde jeg bare akseptere at typen hennes skal være med på alt eller er det litt greit at jeg føler meg litt såret? 

Anonymkode: 1659c...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig

Litt avhengig av hvor gammel du er, forskjell på om du er 12 eller 22 og opplever dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at det kan såre at din mor i nyforelskelsen prioriterer den. Hun burde innimellom gjøre ting kun med deg. Snakk med henne. Det er nok ikke vrangvilje eller vondt ment. Bare litt ubetenksomt,  kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du savner at bare dere to er sammen.

Jeg har voksne barn. De gjør sine ting. Jeg hadde blitt veldig glad om noen av ungene mine ville gjøre tingen i sammen med meg. Alt fra en gåtur i marka til noen dager i varmere strøk. Jeg spør aldri for jeg tenker at de skal få leve sine liv.

Anonymkode: e63c7...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si i fra.
Jeg sa i fra til min mor, som ble lei seg akuratt der og da, men aksepterte det.
Det har forbedret vårt forhold enormt, både fordi vi har mer kvalitetstid sammen, 
men også fordi vi nå tørr å snakke om ting sammen (noe vi ikke var flinke til tidligere)

Anonymkode: bc9f7...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Litt avhengig av hvor gammel du er, forskjell på om du er 12 eller 22 og opplever dette. 

Hvorfor er det aldersavhengig å ønske seg kvalitetstid med mor?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hvorfor er det aldersavhengig å ønske seg kvalitetstid med mor?

Hvordan TS skal takle problemet kan være aldersavhengig, derfor er det ofte greiere å spørre om alder først, slik at man slipper å skrive med flere forskjellig utgangspunkt.

Anonymkode: 93e87...4f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan TS skal takle problemet kan være aldersavhengig, derfor er det ofte greiere å spørre om alder først, slik at man slipper å skrive med flere forskjellig utgangspunkt.

Anonymkode: 93e87...4f5

Greit det. Men vi forstår jo at hun ikke er tolv.....

Og uansett syns jeg ikke vi trenger alder for å svare på dette. 

Min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Forstår at det kan såre at din mor i nyforelskelsen prioriterer den. Hun burde innimellom gjøre ting kun med deg. Snakk med henne. Det er nok ikke vrangvilje eller vondt ment. Bare litt ubetenksomt,  kanskje.

De har vært sammen i 5-6 år, men kun samboer i 1-2, så nyforelskelsen er over. 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si det til henne! 

Anonymkode: 7a12d...873

Jeg har sagt det til henne mange ganger, men kanskje hun ikke vil gjøre noenting uten han... Jeg vet ikke, trist er det. 

Ts

Anonymkode: 1659c...194

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De har vært sammen i 5-6 år, men kun samboer i 1-2, så nyforelskelsen er over. 

Jeg har sagt det til henne mange ganger, men kanskje hun ikke vil gjøre noenting uten han... Jeg vet ikke, trist er det. 

Ts

Anonymkode: 1659c...194

Ja, vel. 

Prøv å ta det opp igjen. Vil hun ikke innse at du trenger tid alene med henne, er det nok lite du får gjort med det, dessverre.

Forstår godt hva du føler. Mindre verdt for henne enn han.

Lykke til. ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Greit det. Men vi forstår jo at hun ikke er tolv.....

Og uansett syns jeg ikke vi trenger alder for å svare på dette. 

Min mening.

Hvis TS er en voksen dame, ville jeg se helt anderledes på f.eks situasjonen rundt å reise på ferie sammen enn om hun er 18. 

Anonymkode: 902c2...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis TS er en voksen dame, ville jeg se helt anderledes på f.eks situasjonen rundt å reise på ferie sammen enn om hun er 18. 

Anonymkode: 902c2...67a

Da får vi enes om å være uenige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det hende moren din føler at du ikke har akseptert samboeren hennes?

Prøv å foreslå aktiviteter alle sammen også. For eksempel en dobbeldate hvor du tar med typen din og hun tar med sin på kaffe eller kino eller noe slik. Og så foreslår du litt ting og tang som hun liker.. For eksempel å bake småkaker sammen hjemme hos deg eller hos henne. Hvor han kan væretil stedet men ikke nødvendigvis med på aktiviteten.

Foreldrene mine har holdt sammen hele tiden og vi er som regel med hele gjengen om vi gjør noe. Men jeg og min mor har av og til disse småtingene vi gjør, hvor faren min sitter i stua og holder på med sitt.

Anonymkode: fcfb6...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er moren din som ikke vil, eller kan det være samboeren hennes som ikke vil at hun skal gjøre ting uten han?

Anonymkode: ac382...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...