Gå til innhold

slettet innlegg


independent woman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, om du sier ja er det ikke juridisk en voldekt, selv om det kan ha vært en traumatisk opplevelse for deg. Om man skal sende menn i fengsel for å ha samtykkende sex, så blir det ikke mange igjen ute i det fri.

Anonymkode: b83d6...55c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke voldtekt, nei.

Anonymkode: ab962...e4b

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, om du sier ja er det ikke juridisk en voldekt, selv om det kan ha vært en traumatisk opplevelse for deg. Om man skal sende menn i fengsel for å ha samtykkende sex, så blir det ikke mange igjen ute i det fri.

Anonymkode: b83d6...55c

TS blander vel bare overgrep med voldtekt. Ganske vanlig. Det finnes lover mot å presse noen til sex, men de er som det meste som er ulovlig, ikke voldtekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at du ikke har blitt voldtatt i moralsk forstand. Hva lovverket sier, kan jeg ikke noe om. 

Det du beskriver, et for eksempel parallelt med at du føler deg misbrukt fordi butikken forlanger penger for varene du vil ha. Du vil egentlig ikke betale, men føler deg presset til å gjøre det. I ettertid kan en føle seg ranet. Samtidig kan du legge varene tilbake i hylla og forlate butikken. Du kunne sagt nei til den som ville ha sex med deg, og forlatt vedkommende. 

Det er en normaltilstand for oss mennesker at vi gjør ting vi egentlig ikke vil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke godtatt slik oppførsel i et forhold. For en drittsekk.
Men nei dette er ikke voldekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, ikke spør her inne på KG; men fagpersoner!!

Det kan gjøres anonymt!

Anonymkode: 22e79...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du misforstår press. I denne situasjonen gjorde du det frivillig selv om du syntes det var ekkelt. Press i denne sammenhengen er en mer alvorlig type press, og handler som regel om at den ene personen har mer "makt" over den andre på et vis. Det kan være stor aldersforskjell der den ene er ganske ung, eller om den ene personen har levd i misbruk i forholdet.

 

Anonymkode: 89fcc...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke voldtatt. Du sa ja etter press. Jeg skjønner jo mannen dersom dere var sammen i 8 mnd før sex. Modererer meg litt. Helt ok om dere var veldig unge. Sånn under 16 år.

Anonymkode: bacd7...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du misforstår press. I denne situasjonen gjorde du det frivillig selv om du syntes det var ekkelt. Press i denne sammenhengen er en mer alvorlig type press, og handler som regel om at den ene personen har mer "makt" over den andre på et vis. Det kan være stor aldersforskjell der den ene er ganske ung, eller om den ene personen har levd i misbruk i forholdet.

 

Anonymkode: 89fcc...66d

Hva mener du med "levd i misbruk i forholdet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig: Jeg ville ikke datet noen i mer enn noen få måneder uten sex. Men så er jeg litt oppi årene.

Han var en douche, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, independent woman skrev:

Hva mener du med "levd i misbruk i forholdet"?

skal du virkelig stole på folk som du

1. folk har ikke kunskapen.

2. du vet ikke agendaen deres.

Snakk med profosjonelle.

Anonymkode: 22e79...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Selvsagt ikke, du gjorde det jo og du sa ja. Om du ikke ville, kunne du ha sagt nei og gått der i fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er mer komplisert enn de som svarer her er klar over. Selv om du ga et slags samtykke kan dette falle inn under voldtekt fordi partneren din har presse deg, og har presset deg over tid, og følgelig burde forstå at samtykket ditt ikke var genuint.

Jeg vet godt hva folk på kg kommer til å si nå, og det spiller ingen rolle. Dette skal du snakke med fagkompetente mennesker om. Kontakt fastlege eller DIXI.

Anonymkode: 866ca...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du ble presset. Du fikk vel mer et valg av kjæresten din, men du valgte likevel å ha sex med han.

1. Ha sex med han og fortsette å være i et forhold med han.

2. Ikke ha sex med han og bli dumpet/selv slå opp pga. dere har ulik mening om hva et forhold skal innebære. 

Det å bli presset til å ha sex handler om mer alvorlige ting. F.eks at en presser deg til å ha sex med han om ikke så utleverer han f.eks personlige ting om deg (nakenbilder/filmer osv). 

Om du er usikker så kan du jo oppsøke voldtekstmottaket eller kanskje en voldtekts-tlf? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil ikke si det var voldtekt sånn du forteller det. Jeg skjønner veldig godt at det var ubehagelig, han er jo en drittsekk. Men det er ingen lov mot å være en drittsekk. Drittsekken må bryte loven før han kan straffes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, independent woman skrev:

Jeg har lest i en del forum om at press og voldtekt er det samme.. Dette har jeg aldri vært klar over. Jeg var sammen med en kar i 1 år jeg følte jeg ikke ville ha samleie. Det gikk 8mnd der han spurte. En dag ble han veldig sur over dette og mente at han ikke ville være i forhold med meg mer om jeg nektet å ha samleie. Jeg husker at jeg følte meg presset for eg ikke ville miste han.  og var itilegg redd da han ble så sur over dette..Etterpå sa jeg ja, at jeg ville gjøre det med han.. inni meg følte jeg kanskje en blanding av dårlig samvittighet og at jeg følte meg presset..  Er dette voldtekt? Jeg har selv aldri tenkt på dette som voldtekt, men utifra andre forumtråder mener mange at press og voldtekt er det samme. Hva mener dere om tilfellet mitt?

Nei hverken overgrep eller voldtekt. Grenser en noen ganger syltynne. Hvordan bevise  Hvordan forstå situasjonen. 

Det nærmeste er vel straffeloven paragraf 297. Men slik jeg forstår gjorde du TS dette frivillig selv om du egentlig ikke ville. Altså press, ikke tvang. Du følte deg presset. Men ikke tvunget. Har du blitt truet med bank, eller at du skulle bli fratatt noe av ditt ville vel det være overgrep 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, independent woman skrev:

Jeg har lest i en del forum om at press og voldtekt er det samme.. Dette har jeg aldri vært klar over. Jeg var sammen med en kar i 1 år jeg følte jeg ikke ville ha samleie. Det gikk 8mnd der han spurte. En dag ble han veldig sur over dette og mente at han ikke ville være i forhold med meg mer om jeg nektet å ha samleie. Jeg husker at jeg følte meg presset for eg ikke ville miste han.  og var itilegg redd da han ble så sur over dette..Etterpå sa jeg ja, at jeg ville gjøre det med han.. inni meg følte jeg kanskje en blanding av dårlig samvittighet og at jeg følte meg presset..  Er dette voldtekt? Jeg har selv aldri tenkt på dette som voldtekt, men utifra andre forumtråder mener mange at press og voldtekt er det samme. Hva mener dere om tilfellet mitt?

Jeg tviler svært sterkt på at det der kan godskrives som hverken voldtekt eller overgrep.

Helt kurrant av han å si at han ikke ønsker forhold med noen som ikke vil ha sex. Hvem vil vel det? Så det blir vel helst ditt problem og ansvar at du valgte å etterfølge hans behov, fremfor å ivareta dine egne behov om avholdenhet å gå fra han.

Kanskje han var en dritsekk, men neppe kriminell.

Anonymkode: 69fae...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...