Gå til innhold

Hvor trangsynt går det an å bli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men exictence gjør et hederlig (og ganske imponerende) forsøk, det skal hun ha. :) 

Anonymkode: 1cee1...4f8

Skulle forundret meg om det var den samme personen. For denne tråden ga absolutt INGEN mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men exictence gjør et hederlig (og ganske imponerende) forsøk, det skal hun ha. :) 

Anonymkode: 1cee1...4f8

Takk for det. Jeg prøvde det i mitt siste svar før dette. Først skjønte jeg ingenting selv. Så tenkte jeg at Ts var sur på en annen som gikk utfra at Ts bla likte cola, og at Ts ble sur for dette da det jo ikke var tilfelle. Jeg ble provosert og skrev ironiske og sikkert ikke så vennlige svar til Ts, men tenkte jo at det var da ingenting av Ts å ta sånn på vei for, derfor jeg skrev ironiske svar.

Men så skjønte jeg, og jeg tror at Ts kanskje har litt sosiale vansker selv. Det kan være mange grunner til. Ikke pent av meg da å provosere med ironi som kanskje ikke Ts skjønner (?)

Men Ts, ikke ta på vei for at noen tar feil om deg. Ta ting i beste mening. Ikke sikkert personen mente å sette deg i bås i et hele tatt. Det gjorde personen ikke.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PetterPanne skrev:

Godt vi er to, er sikker på at det bare er en person her i verden som forstår TS, og det er TS selv :(

Jo, det er flere som har forstått meg og ristet på hodet over det hele. Det er ikke så viktig for meg å ha mest mulig folk til å være enige med meg, men når man forklarer selv hvor jævlig den opplevelsen var så er man jo bare ærlig. Det kunne man si rett ut til denne personen også, men det gikk liksom ikke inn. Personen forsøkte å tvinge en til å jobbe og starte med å jobbe med kuer i over et år. Personen tvang en til å klatre høyt - sånn at man kunne falt rett ned og dødd. Personen tvang en til å sitte på med en, selvom man sa: NEI JEG KAN IKKE. Da måtte man det - og da hadde man viktige ting å ta seg av som man ikke rakk eller rett og slett ikke fikk lov til å gjøre av en man ikke kjente. Da måtte man gjøre alt mulig annet. Det var 4 stykker som reagerte ganske kraftig på denne personen og oppførselen og kalte personen helt skrudd. Heldigvis avverget han ene noe av maset. 

Jeg ser i ettertid at jeg var alt for ettergivende, for jeg trodde han ble mobbet og syntes oppriktig talt synd på han. Mulig han ble mobbet men jeg kunne ikke hjelpe han med dette. Når personen da ringer med sin familie til min familie, da setter man ned foten. husk at man kjenner egentlig ikke personen altså. 

Personen kom og ringte på når det passet en selv og man sa spesifikt: Ikke nå, er borte, er opptatt også videre. Dette skjedde mange ganger altså. Man sa spesifikt: Si i fra før du eventuelt skal komme. 

Man har også sagt: Jeg vil ikke, og jeg kan ikke. Det gikk ikke inn før nå. Da har han brukt over et år på å forstå ordet nei. En annen oppegående person hadde ikke gjort dette i det hele tatt. Jo mer nei man sa, jo mer irritert ble personen. Jeg ble oppriktig talt redd jo mer pågående han ble. Venner og familie ble helt sjokkert. Dette har ingenting med å være snobbete å gjøre - noe han mente, det handlet om å få si nei, det stemmer ikke, og nei jeg kan ikke. Og til sist: Det kan faktisk ikke denne personen bestemme. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, exictence skrev:

Takk for det. Jeg prøvde det i mitt siste svar før dette. Først skjønte jeg ingenting selv. Så tenkte jeg at Ts var sur på en annen som gikk utfra at Ts bla likte cola og at Ts ble sur for dette for det var jo ikke tilfelle. Jeg ble provosert og skrev ironiske og sikkert ikke så vennlige svar til Ts, men tenkte jo at det var da ingenting av Ts å ta sånn på vei for, derfor jeg skrev ironiske svar.

Men så skjønte jeg, og jeg tror at Ts kanskje har litt sosiale vansker selv. Det kan være mange grunner til. Ikke pent av meg da å provosere med ironi som kanskje ikke Ts skjønner (?)

Men Ts, ikke ta på vei for at noen tar feil om deg. Ta ting i beste mening. Ikke sikkert personen mente å sette deg i bås i et hele tatt. Det gjorde personen ikke.

Jeg prøver å forklare at personen definerer mennesker ut i fra relativt korte intrykk med andre mennesker. Da er man en cocacola drikker fordi man tilfeldigvis drakk coca cola den dagen. Det blir snevert fordi det stemmer ikke da at man drikker coca cola hver eneste dag fordi en så en person drikke coca cola i noen få minutter. :roll:

Det stemmer heller ikke at man elsker å male fordi man malte en side av et hus, og det stemmer ikke at man er kjempe tøff, og guttete bare fordi man var dum nok til å si ja til å klatre opp på en stige. Det stemmer ikke at man er gal etter shopping fordi personen observerte en kjøpe en t-skjorte/genser. 

Eksempelvis en annen person som var der var ego, tenkte bare på seg selv, lagde facebookprofiler i hans navn - og hun bare: eh nei, han bare ljuger. Han er helt skrudd. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at han har gitt seg hos meg nå, men pass på. Vedder en milliard på at en eller annen stakkars, distre person må gjennomgå nå. Hold et øye med det. Endelig kan jeg ha telefonen på å slippe å se at han skriver og skal ha kontakt med BROREN MIN faktisk. Han ville bli bestevenn med broren min. Jo, lykke til - kjør 7 timer ut fra gården og bare dra til han du. :roll::ironi:Altså, bestevenninna hans er 15 år, og han er selv over 40. Det fikk jeg greie på i ettertid. :hakeslepp:

Anonymkode: dcb2f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å forklare at personen definerer mennesker ut i fra relativt korte intrykk med andre mennesker. Da er man en cocacola drikker fordi man tilfeldigvis drakk coca cola den dagen. Det blir snevert fordi det stemmer ikke da at man drikker coca cola hver eneste dag fordi en så en person drikke coca cola i noen få minutter. :roll:

Det stemmer heller ikke at man elsker å male fordi man malte en side av et hus, og det stemmer ikke at man er kjempe tøff, og guttete bare fordi man var dum nok til å si ja til å klatre opp på en stige. Det stemmer ikke at man er gal etter shopping fordi personen observerte en kjøpe en t-skjorte/genser. 

Eksempelvis en annen person som var der var ego, tenkte bare på seg selv, lagde facebookprofiler i hans navn - og hun bare: eh nei, han bare ljuger. Han er helt skrudd. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Det har du rett i. Man kan ikke kjenne en person ved å anta noe en bare ser.

Forsto deg ikke. Du sa personen bare hadde kjent/sett deg i max 2 timer, men skjønner nå at det var bare eksempel du viste til.

Håper du har god støtte i familien din som kan se hva du har mest utbytte av og glede av, og hjelper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil legge til at han har gitt seg hos meg nå, men pass på. Vedder en milliard på at en eller annen stakkars, distre person må gjennomgå nå. Hold et øye med det. Endelig kan jeg ha telefonen på å slippe å se at han skriver og skal ha kontakt med BROREN MIN faktisk. Han ville bli bestevenn med broren min. Jo, lykke til - kjør 7 timer ut fra gården og bare dra til han du. :roll::ironi:Altså, bestevenninna hans er 15 år, og han er selv over 40. Det fikk jeg greie på i ettertid. :hakeslepp:

Anonymkode: dcb2f...a9c

Nå forstår jeg hva du mente. Ingen kunne skjønne det fra hovedinnlegget ditt.

Ja, man må være veldig forsiktig med folk på blandt annet nettet som utgir seg for å være noen de ikke er. Det kan man aldri vite. Pass på deg selv :hug: Godt du ikke har noe mer med han å gjøre. Håper ikke broren din heller vil det.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er flere som har forstått meg og ristet på hodet over det hele. Det er ikke så viktig for meg å ha mest mulig folk til å være enige med meg, men når man forklarer selv hvor jævlig den opplevelsen var så er man jo bare ærlig. Det kunne man si rett ut til denne personen også, men det gikk liksom ikke inn. Personen forsøkte å tvinge en til å jobbe og starte med å jobbe med kuer i over et år. Personen tvang en til å klatre høyt - sånn at man kunne falt rett ned og dødd. Personen tvang en til å sitte på med en, selvom man sa: NEI JEG KAN IKKE. Da måtte man det - og da hadde man viktige ting å ta seg av som man ikke rakk eller rett og slett ikke fikk lov til å gjøre av en man ikke kjente. Da måtte man gjøre alt mulig annet. Det var 4 stykker som reagerte ganske kraftig på denne personen og oppførselen og kalte personen helt skrudd. Heldigvis avverget han ene noe av maset. 

Jeg ser i ettertid at jeg var alt for ettergivende, for jeg trodde han ble mobbet og syntes oppriktig talt synd på han. Mulig han ble mobbet men jeg kunne ikke hjelpe han med dette. Når personen da ringer med sin familie til min familie, da setter man ned foten. husk at man kjenner egentlig ikke personen altså. 

Personen kom og ringte på når det passet en selv og man sa spesifikt: Ikke nå, er borte, er opptatt også videre. Dette skjedde mange ganger altså. Man sa spesifikt: Si i fra før du eventuelt skal komme. 

Man har også sagt: Jeg vil ikke, og jeg kan ikke. Det gikk ikke inn før nå. Da har han brukt over et år på å forstå ordet nei. En annen oppegående person hadde ikke gjort dette i det hele tatt. Jo mer nei man sa, jo mer irritert ble personen. Jeg ble oppriktig talt redd jo mer pågående han ble. Venner og familie ble helt sjokkert. Dette har ingenting med å være snobbete å gjøre - noe han mente, det handlet om å få si nei, det stemmer ikke, og nei jeg kan ikke. Og til sist: Det kan faktisk ikke denne personen bestemme. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Takk for svar.

Noen ganger så kan man faktisk sette mennesker i små båser. Og ofte så stemmer de. Det er ikke nødvendigvis slik du sier at man tillegger et menneske mer egenskaper enn de egentlig har, men at man liker noe ved dem, som er grunnlaget for noe mer og bedre. 

Kall det magefølelse, kall det intuisjon. Det er dessverre synd at vedkomne var å pågående for din del da, og at vedkomne presset så mye. Personlig sliter jeg veldig med å ta et nei for et nei, men jobber daglig med det.

Har du kuttet kontakten med vedkomne? Og er du sikker på at du ikke gir fra det et inntrykk som gjør det lett å putte deg i en bås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, exictence skrev:

Nå forstår jeg hva du mente. Ingen kunne skjønne det fra hovedinnlegget ditt.

Ja, man må være veldig forsiktig med folk på blandt annet nettet som utgir seg å være noen de ikke er. Det kan man aldri vite. Pass på deg selv :hug: Godt du ikke har noe mer med han å gjøre. Håper ikke broren din heller vil det.

Nei, det er ikke på nettet. Det er i forbindelse med jobb. :P

Her etter kort tid med personen ved lokalene med beskjeder fra han:
- Jeg elsker deg, du har gjort alt for meg hele livet, du er alt for meg. Jeg har plutselig fått kreft, livet er hardt jeg orker snart ikke mer. Du er den eneste av de på lokalet som har støttet meg i alt, du er alt for meg. Kunne du tenke deg meg som din mann? Vakre deg, du er så snill og greit i mot meg, kunne du tenke deg en som er så snill som meg i ditt liv? Bli med meg i morgen så gjør vi noe gøy jeg er her for deg i din vanskelige tid - ingen kan støtte deg slik jeg gjør og at folk rakker ned på meg får jeg bare tåle når ei som er så bra som deg har blitt min bestevenn. 

Dette skrev han ut i fra en halvtime med meg på at lokale. Takk gud at det var flere folk der. Han er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen, men fy farsken så manipulativ han var. Jeg ble helt satt ut. Hvem pokker elsker noen etter å vært i samme rom som noen i en halvtime liksom? Gud bedre. 

Til slutt ringte man personen opp og spurte om han hadde skrevet alt dette. Ja sier han. Deretter kommer en ny beskjed:
Er så dritt lei dem i lokalene, tåler dem ikke. Alle mobber meg, men du er i hvertfall høfflig. Kan det bli noe mellom oss. Jeg har masse gaver til deg. Kan jeg ringe familien din også? PLUSS MASSE MER: Ringer han da opp og da blånekter han på at han har skrevet det. Da hadde han blitt utsatt for noe kalt hacking.

God bedring sier jeg bare. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke på nettet. Det er i forbindelse med jobb. :P

Her etter kort tid med personen ved lokalene med beskjeder fra han:
- Jeg elsker deg, du har gjort alt for meg hele livet, du er alt for meg. Jeg har plutselig fått kreft, livet er hardt jeg orker snart ikke mer. Du er den eneste av de på lokalet som har støttet meg i alt, du er alt for meg. Kunne du tenke deg meg som din mann? Vakre deg, du er så snill og greit i mot meg, kunne du tenke deg en som er så snill som meg i ditt liv? Bli med meg i morgen så gjør vi noe gøy jeg er her for deg i din vanskelige tid - ingen kan støtte deg slik jeg gjør og at folk rakker ned på meg får jeg bare tåle når ei som er så bra som deg har blitt min bestevenn. 

Dette skrev han ut i fra en halvtime med meg på at lokale. Takk gud at det var flere folk der. Han er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen, men fy farsken så manipulativ han var. Jeg ble helt satt ut. Hvem pokker elsker noen etter å vært i samme rom som noen i en halvtime liksom? Gud bedre. 

Til slutt ringte man personen opp og spurte om han hadde skrevet alt dette. Ja sier han. Deretter kommer en ny beskjed:
Er så dritt lei dem i lokalene, tåler dem ikke. Alle mobber meg, men du er i hvertfall høfflig. Kan det bli noe mellom oss. Jeg har masse gaver til deg. Kan jeg ringe familien din også? PLUSS MASSE MER: Ringer han da opp og da blånekter han på at han har skrevet det. Da hadde han blitt utsatt for noe kalt hacking.

God bedring sier jeg bare. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Vil legge til da at jeg ikke har hatt en vanskelig tid, men da blånekter han for å til og med ha sagt det til meg. Da har jeg plutselig fått kviseutbrudd og det var synd på meg pga det. Jeg forklarer IGJEN at jeg har nøtteallergi, men nei ... det var det ikke. Men da får han akutt kreft, så... 

Poenget mitt er at han fikk nei til alt. Til og med å stå ved siden av han ute liksom. Men man skjønner jo ikke at folk kan være så korka. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har også fridd. Jeg trodde helt seriøst at personen spøkte. Da satt jeg og skrev i parken, og ut av det blå kommer han løpende bort med giftering. Har da vært i samme rom som han i cirka 2 uker. Da sier han: "Hva syntes du? Deg og meg kanskje?".

Jeg bare: "Eh nei!!!". Jeg kjenner deg ikke en gang, og om jeg kjente deg hadde det ikke vært aktuelt da heller. Get a life. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, exictence skrev:

Det har du rett i. Man kan ikke kjenne en person ved å anta noe en bare ser.

Forsto deg ikke. Du sa personen bare hadde kjent/sett deg i max 2 timer, men skjønner nå at det var bare eksempel du viste til.

Håper du har god støtte i familien din som kan se hva du har mest utbytte av og glede av, og hjelper deg.

Jepp.

Anonymkode: dcb2f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men man skjønner jo ikke at folk kan være så korka. 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Vil ikke kalle det korka. Han har nok en form for psykisk utviklingshemning slik du beskriver ham. Eller kanskje opplevd en traume og vanskeligheter som gjør at han handler utenksomt og litt for impulsivt. Han ser sikkert opp til deg på mange måter. Men dere har nok ikke godt av hverandre. For din egen del gjør du lurt i å ha minst mulig med ham å gjøre, aldri kontakte han, og bare svare rolig avvisende og gå vekk.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har også fridd.

Anonymkode: dcb2f...a9c

Det gjorde han jo allerede på det lokale stedet etter kort tid. Kanskje han har alkoholproblemer? Hold deg vekke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The White Wolf skrev:

Jeg kan ikke se hva dette har med trangsynt å gjøre. Hvordan skal denne personen kunne vite at du ikke drikker Cola ?

Tror du må lære deg hva trangsynt betyr. 

Okey, feil ord. Hvor skrudd går det an å bli? Rettelse. 

Anonymkode: 4719a...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The White Wolf
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Okey, feil ord. Hvor skrudd går det an å bli? Rettelse. 

Anonymkode: 4719a...360

Det er heller ikke skrudd

 

Det som er skrudd er måten du reagerer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers kunne jeg ha brukt overskriften: "Er han gal, eller slem?" - "Hva har skjedd?" - "Hvorfor gjør fremmede sånt?".

Anonymkode: 4719a...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, exictence skrev:

Vil ikke kalle det korka. Han har nok en form for psykisk utviklingshemning slik du beskriver ham. Eller kanskje opplevd en traume og vanskeligheter som gjør at han handler utenksomt og litt for impulsivt. Han ser sikkert opp til deg på mange måter. Men dere har nok ikke godt av hverandre. For din egen del gjør du lurt i å ha minst mulig med ham å gjøre, aldri kontakte han, og bare svare rolig avvisende og gå vekk.

Det gjorde han jo allerede på det lokale stedet etter kort tid. Kanskje han har alkoholproblemer? Hold deg vekke.

 

Ja - flere mente at han var HVPU, eller hadde alkoholproblemer av noe slag. Rart at sånne som han får lov til å være i arbeid med dem som ikke er HVPU og ikke har såpass store alkoholproblemer. Alle får lov å jobbe, og han fikk aldri direktørjobben eller lederstillingen uten å bruke for mye ironi, men denne personen skulle ha hatt en helt annen type oppfølging og hjelp enn det vanlige folk får, for å si det sånn. 

Han har blitt avvist på en saklig, rolig og stille måte, men det går åpenbart ikke inn. Ikke så rart hvis han er utviklingshemmet. Ei jeg kjente så han fra avstand og ble sjokkskadet da han tok av seg brillene for da trodde personen at han hadde downs. Hvem vet - kanskje han har stukket fra pleiehjemmet sitt eller noe sånt. 

Som sagt, han ble avvist i fra første stund - men det gikk han aldri med på. Det tok som sagt et år før han kuttet ut. 

 

Anonymkode: dcb2f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en merkelig tråd :hoho:

Anonymkode: 2f452...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...