Gå til innhold

Hvor lønner det seg å kjøpe mobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny telefon og lurer litt på hvor jeg egentlig burde kjøpe. Jeg har abonnement fra Telia som jeg er fornøyd med, så jeg tenker å beholde det, og ønsker å betale telefonen med en gang, ikke noe avbetaling. Jeg har ikke bestemt meg for hva slags telefon jeg skal ha ennå, men står vel mellom Samsung, iPhone og Sony. Hvor lønner det seg egentlig å kjøpe? Telias nettsider? Telekiosken? Elkjøp?

Jeg foretrekker egentlig fysisk butikk, for det er så greit å bare kunne gå tilbake hvis noe er galt, men jeg er åpen for gode argumenter til å kjøpe på nett. Noen som har litt peiling?

Anonymkode: 7dcdd...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både hatt iPhone 5, 5S og nå har jeg 6 Plus.. Alle er kjøpt på nett. Anbefaler NetOnNet. For der kan du få mobilen uten abonnement  når det gjelder Apple.

Anonymkode: 24368...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mobil på nettbutikken til NetCom (Telia...) og da må telefonen sendes inn om det er noe galt, så det tar jo noen ekstra dager.

Men, så er det jo også sånn at dersom du kjøper i fysisk butikk så må du allikevel sende den inn og det tar noen dager. Så det blir vel hipp som happ.

Fordelen med å kjøpe på nettet er at telefoner generelt sett er billigere der. 

På prisjakt.no kan du gå inn og se hvor det er billigst å kjøpe på nett.

Anonymkode: 077ee...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha ny telefon og lurer litt på hvor jeg egentlig burde kjøpe. Jeg har abonnement fra Telia som jeg er fornøyd med, så jeg tenker å beholde det, og ønsker å betale telefonen med en gang, ikke noe avbetaling. Jeg har ikke bestemt meg for hva slags telefon jeg skal ha ennå, men står vel mellom Samsung, iPhone og Sony. Hvor lønner det seg egentlig å kjøpe? Telias nettsider? Telekiosken? Elkjøp?

Jeg foretrekker egentlig fysisk butikk, for det er så greit å bare kunne gå tilbake hvis noe er galt, men jeg er åpen for gode argumenter til å kjøpe på nett. Noen som har litt peiling?

Anonymkode: 7dcdd...45c

Om du er ute etter Apple, kan du kjøpe rett fra Applestore. De er åpne alle du kjøper derfra. Reparasjon kan du gjøre f.eks gjennom Elkjøp, men husk å ta var på kvitteringer. Du kan også spørre se etter tlf der, jeg kjøpte min 6s fysisk i butikk som var åpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk prisjakt.no hvis prisen har noe å si for deg. Du kan spare et par tusenlapper på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, tdm900 skrev:

Om du er ute etter Apple, kan du kjøpe rett fra Applestore. De er åpne alle du kjøper derfra. Reparasjon kan du gjøre f.eks gjennom Elkjøp, men husk å ta var på kvitteringer. Du kan også spørre se etter tlf der, jeg kjøpte min 6s fysisk i butikk som var åpen.


Hvis du skal ha ålreit kundestøtte, burde du kjøpe Apple-produktene fra Elkjøp, å ikke fra Apple selv. De er notoriske for å prøve å sluntre seg unna norske kjøpslover, når det kommer til privatkunder. Kjøper man gjennom Elkjøp, er det de som tar den kampen for deg, om det skulle skje noe galt med produktet ditt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎24‎.‎07‎.‎2016 at 12.50, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha ny telefon og lurer litt på hvor jeg egentlig burde kjøpe. Jeg har abonnement fra Telia som jeg er fornøyd med, så jeg tenker å beholde det, og ønsker å betale telefonen med en gang, ikke noe avbetaling. Jeg har ikke bestemt meg for hva slags telefon jeg skal ha ennå, men står vel mellom Samsung, iPhone og Sony. Hvor lønner det seg egentlig å kjøpe? Telias nettsider? Telekiosken? Elkjøp?

Jeg foretrekker egentlig fysisk butikk, for det er så greit å bare kunne gå tilbake hvis noe er galt, men jeg er åpen for gode argumenter til å kjøpe på nett. Noen som har litt peiling?

Anonymkode: 7dcdd...45c


Kjøp på nettsiden til Elkjøp. Det er omtrent alltid det billigste alternativet, når du skal kjøpe den typen produkter her i landet.
 

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt forskjellige steder, blant annet netonnet som somregel slår elkjøp, mefdal osv i pris. Men det er bare nettbutikk igjen.

De gangene jeg har sendt inn telefon har gått greit, har ringt til kundeservice de hjelper medå fylle ug skjema. Har kunnee velge om å printe ut selv eller få i post så sendes mobilen.

Anonymkode: c65e6...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvilken telefon du vil ha, og undersøk hvor det er billigst. Selv om en butikk er billigst på én telefon i dag, kan en annen butikk være billigere en annen dag, eller på en annen telefon. Jeg sparte et par tusenlapper på at telefonen jeg ønsket kom på salg i en farge på CDON. Men det kunne liksågodt vært en annen butikk. Så ingen her kan fortelle deg hvor du kan kjøpe billigst mobil når du ikke en gang vet hvilken mobil du vil ha.

Anonymkode: b7e4c...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 12.50, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha ny telefon og lurer litt på hvor jeg egentlig burde kjøpe. Jeg har abonnement fra Telia som jeg er fornøyd med, så jeg tenker å beholde det, og ønsker å betale telefonen med en gang, ikke noe avbetaling. Jeg har ikke bestemt meg for hva slags telefon jeg skal ha ennå, men står vel mellom Samsung, iPhone og Sony. Hvor lønner det seg egentlig å kjøpe? Telias nettsider? Telekiosken? Elkjøp?

Jeg foretrekker egentlig fysisk butikk, for det er så greit å bare kunne gå tilbake hvis noe er galt, men jeg er åpen for gode argumenter til å kjøpe på nett. Noen som har litt peiling?

Anonymkode: 7dcdd...45c

Hvis du skal ha Telia kan du ikke handle på Telekiosken for dette er vel fortsatt en ren Telenor butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så har du sikkert en elkjop, lefdal eller Expert i byen din. Bedre og betale noen hundre lapper mer med tanke på at du slipper og kjøpe eske reise på posten ta kopi av kvitteringen sebde den inn for og få refundert beløpet det koster ved evt en reparasjon eller service. 

Anonymkode: 61d9b...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil E skrev:

Hvis du skal ha Telia kan du ikke handle på Telekiosken for dette er vel fortsatt en ren Telenor butikk.

Hvis man skal ha abonnement, ja, men jeg skal bare ha selve telefonen. Da kan jeg gå til Telekiosken :)

Anonymkode: 7dcdd...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...