Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å treffe ekte avholdskvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

Hvordan er det relevant for denne tråden?

Fordi det virker som du er litt bitter,med tanke på det du skrev om kvinner og alkohol lenger opp. 

Anonymkode: ca3df...873

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det virker som du er litt bitter,med tanke på det du skrev om kvinner og alkohol lenger opp. 

Anonymkode: ca3df...873

Jeg vil helst at du ikke diskuterer personer og gir vedkomne personkarateristikker, og heller holder deg til tema. Fortsetter du vil jeg rapportere deg for nettopp dette. 

Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

Jeg vil helst at du ikke diskuterer personer og gir vedkomne personkarateristikker, og heller holder deg til tema. Fortsetter du vil jeg rapportere deg for nettopp dette. 

Ha en god dag

Var jo du som skrev nedlatende kommentarer om kvinner. Rooolig der. 

Anonymkode: ca3df...873

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Var jo du som skrev nedlatende kommentarer om kvinner. Rooolig der. 

Anonymkode: ca3df...873

PetterPanne har etter min mening observert kvinner ganske korrekt når det kommer til drikking.

Dessverre lærer dere ikke noe av dette her, og det er det som er så trist. Hvorfor er du så glad i drikking da? - Da ler du så godt og stemmeleiet ditt går et par hakk lysere opp, - er det derfor du elsker alkohol og drikking?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var jo du som skrev nedlatende kommentarer om kvinner. Rooolig der. 

Anonymkode: ca3df...873

Hva var nedlatende? Kan du påpeke, eller er det bare noe du føler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PetterPanne skrev:

Hva var nedlatende? Kan du påpeke, eller er det bare noe du føler?

Kvinner elsker å bruke begreper kvinnehat dersom det er noen som synes det rart at kvinner har vanskeligheter med å begrense seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, waco skrev:

Kvinner elsker å bruke begreper kvinnehat dersom det er noen som synes det rart at kvinner har vanskeligheter med å begrense seg.

Yeah, jeg vet. Bare fordi jeg påpeker visse ting, betyr ikke at jeg hater kvinner.

Det personlige eksempelet jeg ga, var fordi jeg hater folk som lyver om sin livsstil. Hvis du drikker, vær ærlig om det, men ikke hold en fasade som faller uansett. Sannheten kommer jo alltid ut til slutt

Endret av PetterPanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

Yeah, jeg vet. Bare fordi jeg påpeker visse ting, betyr ikke at jeg hater kvinner.

Det personlige eksempelet jeg ga, var fordi jeg hater folk som lyver om sin livsstil. Hvis du drikker, vær ærlig om det, men ikke hold en fasade som faller uansett. Sannheten kommer jo alltid ut til slutt

Jeg er så enig så enig. Jeg har flere ganger brent meg på at jeg hele tiden skal "tro" på hva kvinner forteller og ikke hva kvinner gjør.

Heldigvis har jeg idag litt livserfaring så jeg kan ikke bare råde meg selv, - men tvert om, nemlig å råde alle menn, - om å være litt forsiktige og ha noen forsiktighetsforanstaltninger når det kommer til hvordan kvinner fremstiller seg selv.

Jeg også synes det er trist at kvinner idag drikker dobbelt så mye som dem gjorde for tyve år siden, og med vedvarende holdning kommer dem til å drikke dobbelt så mye igjen de neste tyve år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, waco skrev:

Jeg er så enig så enig. Jeg har flere ganger brent meg på at jeg hele tiden skal "tro" på hva kvinner forteller og ikke hva kvinner gjør.

Heldigvis har jeg idag litt livserfaring så jeg kan ikke bare råde meg selv, - men tvert om, nemlig å råde alle menn, - om å være litt forsiktige og ha noen forsiktighetsforanstaltninger når det kommer til hvordan kvinner fremstiller seg selv.

Jeg også synes det er trist at kvinner idag drikker dobbelt så mye som dem gjorde for tyve år siden, og med vedvarende holdning kommer dem til å drikke dobbelt så mye igjen de neste tyve år.

Yeah jeg vet. Er egentlig vanvittig naiv av meg. Lever hele tiden i håpet om å se mennesket for den de er, og at de faktisk er kongruente når det kommer til handling og hva de sier. Men de lyver, gang på gang. Utrolig irriterende. Dette er forøvrig ikke bare kvinner, men også menn. Utrolig kjipt egentlig.

Jeg har dessverre den dårlige evnen til å idealisere folk. Fordi jeg håper innerst inne de er gode av seg. Men brenner meg gnag på gang altså. Tror jeg heller bare skal begynne å anta at alle mennesker er monstre til det motsatte er bevist. Kanskje det er lettere, eller?

Yeah, det at de drikker så mye er bekymringsverdig. Og så går de rundt og lurer på hvorfor ordentlige menn ikke vil ha de. Vel kjære, cant make a hoe a housewife. Du gravde din egen grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PetterPanne skrev:

Yeah jeg vet. Er egentlig vanvittig naiv av meg. Lever hele tiden i håpet om å se mennesket for den de er, og at de faktisk er kongruente når det kommer til handling og hva de sier. Men de lyver, gang på gang. Utrolig irriterende. Dette er forøvrig ikke bare kvinner, men også menn. Utrolig kjipt egentlig.

Jeg har dessverre den dårlige evnen til å idealisere folk. Fordi jeg håper innerst inne de er gode av seg. Men brenner meg gnag på gang altså. Tror jeg heller bare skal begynne å anta at alle mennesker er monstre til det motsatte er bevist. Kanskje det er lettere, eller?

Yeah, det at de drikker så mye er bekymringsverdig. Og så går de rundt og lurer på hvorfor ordentlige menn ikke vil ha de. Vel kjære, cant make a hoe a housewife. Du gravde din egen grav.

Det som er mest leit, - er den fjollete mobbingen fra kvinner til menn som fremdeles tror godt om mennesker.

Aah, du har så dårlig erfaring med kvinner, hysj! Ååånei du har erfart at kvinner ikke er til å stole på, - tie stille! Selv om de kvinnene du har elsket har skadet deg så betyr ikke det at alle kvinner liker å skade. Fordi noen liker å skade betyr det ikke at alle liker og skade og slike farser og flokser.

Kvinner er så slemme i sin omtale av menn. Akkurat som det er et tapertrekk å være optimist på kvinners vegne. 

Hvorfor er dem sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, waco skrev:

Det som er mest leit, - er den fjollete mobbingen fra kvinner til menn som fremdeles tror godt om mennesker.

Aah, du har så dårlig erfaring med kvinner, hysj! Ååånei du har erfart at kvinner ikke er til å stole på, - tie stille! Selv om de kvinnene du har elsket har skadet deg så betyr ikke det at alle kvinner liker å skade. Fordi noen liker å skade betyr det ikke at alle liker og skade og slike farser og flokser.

Kvinner er så slemme i sin omtale av menn. Akkurat som det er et tapertrekk å være optimist på kvinners vegne. 

Hvorfor er dem sånn?

Greia er at når man forteller om negative ting om kvinner generelt, så tror kvinnen man snakker om DEM. Jeg kan skille følelser fra fakta. 

Aner ikke hvorfor de er sånn, men det biter dem i ræva i det lange løp uansett.

Men la oss nå ikek spore helt av her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er totalt imot all alkoholkonsum. Vil hverken ha det i mitt eget hjem og aller minst drikke det. Dette er noe jeg også krever av en potensiell partner. Men hvorfor er dere så få?? Jeg mener bestemt alkohol er djevelens munnvann. Hver gang kvinner får nyss i mitt forhold til alkohol så stikker de. Jeg er ute etter en normal kvinne. Ikke et jehovas vitne.

Anonymkode: d94f0...954

Du søker nok på feile steder. Jehovas vitner er bare en liten gruppe mennesker, der finnes plenti av andre som ser på alkohol som djevelens verk. Hva med å søke i indremisjonen eller frelsesarmeen? Eller begynne å gå i korken på søndager? Kirkekaffen etterpå kommer du i prat med de fleste, der er nemlig ikke så mange tilstede. Eller hva med å sjekke opp en prest? 

Anonymkode: ce6c4...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PetterPanne skrev:

Det er jo flere grunne til at det er vanskelig å møte kvinner som ikke drikker;

1. Sosiale årsaker: Det er veldig stort drikkepress og en forferdelig drikkekultur i Norge. Det finnes andre land i verden som har bedre drikkekultur. Kanskje du burde prøve finne noen derfra. Jenter er søker trygghet og det å bli akseptert, derfor er det mange som drikker.

2. Mange kvinner trenger alkohol for å koble av pga stress eller en kjip tilværelse. Det er ikke ukjent at singel karrierekvinner enten drikker, tar lykkepiller eller finner andre måter å ruse seg på. For å føle seg bedre.

3. Fordi de også har et avslappet forhold til alkohol, og forventer at mannen ikke skal kontrollere henne, når hun selv har kontroll.

4. De trenger alkohol for å bli kåte. Eller for å ha noe å skylde på når de gjør noe dumt. Sistnevnte er jo en klassiker. 

Og ikke tro for et sekund at de som utgir seg for å være totalt avholds kan være det. Har selv brent meg på utallige "snille" jenter, som viste seg å drikke seg dritings når de var hjemme alene, eller bare med venninner som hun stolte på. For hennes sosiale status som goodgirl betød mer, enn å faktisk kunne gi faen og drikke offentlig.

Personlig gir jeg faen i om hun drikker eller ikke, men blir det for mye, så vil jeg revurdere hele greia. Jeg kan ikke endre et menneske uansett hva jeg gjør, så da er det bare å gi faen i hele dama, eller finne seg i det.

Nemlig. Dette med å forandre mennesker hele tiden, kvinne eller mann - det går ikke altså. :) Ellers er jeg ikke enig i de andre punktene dine om kvinner og alkohol, men er ikke så engasjert som det du er ser jeg. 

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev:

Nemlig. Dette med å forandre mennesker hele tiden, kvinne eller mann - det går ikke altså. :)

Oppskrift på katastrofe ja. Har hørt to sitater på det faktisk:

Einstein:

“Men marry women with the hope they will never change. Women marry men with the hope they will change. Invariably they are both disappointed.”

Ukjent kilde:

"A woman will change her man, and then leave him for the guy he used to be"

Nå er det ikke slik at alle kvinner prøver å forandre, mange er fornuftige også. Men det er lett å finne en mann de ser en fremtid med, men som har noen skavaker, så prøver de å fjerne de over tid. Katastrofen er komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du søker nok på feile steder. Jehovas vitner er bare en liten gruppe mennesker, der finnes plenti av andre som ser på alkohol som djevelens verk. Hva med å søke i indremisjonen eller frelsesarmeen? Eller begynne å gå i korken på søndager? Kirkekaffen etterpå kommer du i prat med de fleste, der er nemlig ikke så mange tilstede. Eller hva med å sjekke opp en prest? 

Anonymkode: ce6c4...7f2

Hvis du vil ha en slik kvinne TS beskriver - det finnes så klart en mellomting. Meld deg inn i noe fjellklatring eller noe, eller kirken og sånt, ja. Selv hadde jeg rygget hundre meter unna av begge deler, men det er nå bare meg. Hva er korken?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PetterPanne skrev:

Greia er at når man forteller om negative ting om kvinner generelt, så tror kvinnen man snakker om DEM. Jeg kan skille følelser fra fakta. 

Aner ikke hvorfor de er sånn, men det biter dem i ræva i det lange løp uansett.

Men la oss nå ikek spore helt av her :P

Nei, jeg trodde du snakket om kvinner generelt. Mulig de andre kvinnene her har trodd det. Det får du spørre dem om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, PetterPanne skrev:

Yeah jeg vet. Er egentlig vanvittig naiv av meg. Lever hele tiden i håpet om å se mennesket for den de er, og at de faktisk er kongruente når det kommer til handling og hva de sier. Men de lyver, gang på gang. Utrolig irriterende. Dette er forøvrig ikke bare kvinner, men også menn. Utrolig kjipt egentlig.

Jeg har dessverre den dårlige evnen til å idealisere folk. Fordi jeg håper innerst inne de er gode av seg. Men brenner meg gnag på gang altså. Tror jeg heller bare skal begynne å anta at alle mennesker er monstre til det motsatte er bevist. Kanskje det er lettere, eller?

Yeah, det at de drikker så mye er bekymringsverdig. Og så går de rundt og lurer på hvorfor ordentlige menn ikke vil ha de. Vel kjære, cant make a hoe a housewife. Du gravde din egen grav.

Thug life? :fnise:

 

Anonymkode: 0c3f8...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 11.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er totalt imot all alkoholkonsum. Vil hverken ha det i mitt eget hjem og aller minst drikke det. Dette er noe jeg også krever av en potensiell partner. Men hvorfor er dere så få?? Jeg mener bestemt alkohol er djevelens munnvann. Hver gang kvinner får nyss i mitt forhold til alkohol så stikker de. Jeg er ute etter en normal kvinne. Ikke et jehovas vitne.

Anonymkode: d94f0...954

Hva med en eks-akoholiker?

Anonymkode: 3007d...0e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 11.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er totalt imot all alkoholkonsum. Vil hverken ha det i mitt eget hjem og aller minst drikke det. Dette er noe jeg også krever av en potensiell partner. Men hvorfor er dere så få?? Jeg mener bestemt alkohol er djevelens munnvann. Hver gang kvinner får nyss i mitt forhold til alkohol så stikker de. Jeg er ute etter en normal kvinne. Ikke et jehovas vitne.

Anonymkode: d94f0...954

:laugh:

Sorry, jeg må bare le av de ordene der...

Anonymkode: 3007d...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...