Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å treffe ekte avholdskvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Registrer deg på nettdating og skriv at du er avholdsmann og ute etter en avholdskvinne.

Anonymkode: 1a96f...890

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om du ikke tåler at dama drikker noe alkohol. Regner jeg med st du ikke har sex før ekteskap også? Hvis ikke er jo alt du mener svada. 

Anonymkode: 5634c...7f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Jeg er veldig glad i vin og drikker det i eget selskap ganske ofte, men dette er bare en uvane jeg har fått som singel. Møter jeg en avholdsmann som vil at dama ikke skal drikke så dropper jeg vinen på sekundet. Jeg tror ikke jeg er alene om det heller. Velger kos og kjærlighet fremfor alkohol anytime. Det er en vane som er enkel å vende, det er verre med festløver som elsker å ta seg en tur på byen hver helg. De fleste blir litt tamme etter de havner i et forhold, men en kan ikke forvente det. Jeg ser jo selv etter en mann som helst ikke rører alkohol (unntaket er et glass eller to til maten om vi er ute eller ferierer, ei kald pils i syden er jo bare fint noen ganger, men ikke om det blir for mange), syns selv det er vanskelig men ser jo også at de eksisterer. 

Syns forresten at det blir litt rart å se på ett glass vin til maten som en dealbreaker, med mindre du har en faderlig god grunn til det annet enn å være trassig. At du ikke vil ha det i hjemmet ditt er greit, men på et utested, et lite glass til maten, bør da ikke være farlig? Er det mer en prinsippsak for deg enn verdi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Trangsynte mennesker og slitsomme unger gjør at vi drikker. Du kan i det minste bidra til å eliminere en av de faktorene så er vi på god gli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om du ikke tåler at dama drikker noe alkohol. Regner jeg med st du ikke har sex før ekteskap også? Hvis ikke er jo alt du mener svada. 

Anonymkode: 5634c...7f2

Har ikke noe problem med sex. Men alkohol har jeg store problemer med å akseptere.

Anonymkode: d94f0...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe problem med sex. Men alkohol har jeg store problemer med å akseptere.

Anonymkode: d94f0...954

Hvorfor? Hvis det ikke er fyll?

Anonymkode: 3060d...d06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er totalt imot all alkoholkonsum. Vil hverken ha det i mitt eget hjem og aller minst drikke det. Dette er noe jeg også krever av en potensiell partner. Men hvorfor er dere så få?? Jeg mener bestemt alkohol er djevelens munnvann. Hver gang kvinner får nyss i mitt forhold til alkohol så stikker de. Jeg er ute etter en normal kvinne. Ikke et jehovas vitne.

Anonymkode: d94f0...954

Du hørtes jovial ut - nei da, man kan hygge seg uten altså. Hva med å dra å kristne treff? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Hvis det ikke er fyll?

Anonymkode: 3060d...d06

Spiller ingen rolle. Har opplevd mer enn en gang kvinner (og menn) som sier de er måteholden. Men så begynner det med ett glass, ett til..ett til.... Det må være et totalforbud mot alkohol. Eneste som gjelder.

Anonymkode: d94f0...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Du hørtes jovial ut - nei da, man kan hygge seg uten altså. Hva med å dra å kristne treff? :)

Har prøvd. Men synes kvinnene der er altfor kjedelige. Finnes det ingen halvgærne livlige kvinner der ute som tør å by på seg selv uten et glass vin?

Anonymkode: d94f0...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd. Men synes kvinnene der er altfor kjedelige. Finnes det ingen halvgærne livlige kvinner der ute som tør å by på seg selv uten et glass vin?

Anonymkode: d94f0...954

De byr på seg selv de, med allsang og dans. Rytmer og instrumenter av alle slag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du høres jo artig ut.. 

Anonymkode: ca3df...873

Fordi han ikke drikker alkohol og ikke vil sin partner skal gjøre det? Typisk at folk ikke klarer å ha det gøy uten å drikke alkohol. Jeg vil heller ha en avholdes mann enn en som blir aggressiv og voldelig når han drikker. 

Anonymkode: 38918...58c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han ikke drikker alkohol og ikke vil sin partner skal gjøre det? Typisk at folk ikke klarer å ha det gøy uten å drikke alkohol. Jeg vil heller ha en avholdes mann enn en som blir aggressiv og voldelig når han drikker. 

Anonymkode: 38918...58c

Jeg klarer å ha det gøy uten alkohol jeg, men det finnes da en mellomting mener nå jeg. For all del gjør som du vil altså. Det er ingen som blir tvunget til å drikke alkohol antar jeg?

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle. Har opplevd mer enn en gang kvinner (og menn) som sier de er måteholden. Men så begynner det med ett glass, ett til..ett til.... Det må være et totalforbud mot alkohol. Eneste som gjelder.

Anonymkode: d94f0...954

I ditt forhold, eller generelt? Og skal du forby en potensiell kjæreste å ta ett glass vin til maten om hun liker det?

Anonymkode: 3060d...d06

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han ikke drikker alkohol og ikke vil sin partner skal gjøre det? Typisk at folk ikke klarer å ha det gøy uten å drikke alkohol. Jeg vil heller ha en avholdes mann enn en som blir aggressiv og voldelig når han drikker. 

Anonymkode: 38918...58c

Jeg tenkte mer på holdningene hans. Er ikke feil å være avholds i det hele tatt. Men hvorfor være så nedlatende mot de som ønsker å drikke? Kalle det djevelens munnvann,ganske ekstremt.

Hadde jeg møtt en mann som snakket slik om alkohol hadde jeg tenkt han var en fanatisk kristen. Og de er ikke artige å være sammen med. 

Anonymkode: ca3df...873

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I ditt forhold, eller generelt? Og skal du forby en potensiell kjæreste å ta ett glass vin til maten om hun liker det?

Anonymkode: 3060d...d06

Ikke sant? Hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om du ikke tåler at dama drikker noe alkohol. Regner jeg med st du ikke har sex før ekteskap også? Hvis ikke er jo alt du mener svada. 

Anonymkode: 5634c...7f2

Hvorfor mener du null alkohol og ikke sex før ekteskapet henger sammen?

Anonymkode: b6620...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Evans

Det er jo bare å skrive det klart og tydelig i profilteksten om du dater via internett. Da vil ikke de som ikke er interessert ta kontakt, men du får kontakt med de som vil ha det slik du ønsker det. 

Nå er alkohol ganske normalt i Norge, og det finnes helt klart flere som drikker enn som ikke gjør det, så utvalget ditt blir jo litt mindre. Men sånn er det for mange som har helt absolutte kriterier å gå etter - alt fra homofile, fjellfrelste, ulike fetisher osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Det er jo flere grunne til at det er vanskelig å møte kvinner som ikke drikker;

1. Sosiale årsaker: Det er veldig stort drikkepress og en forferdelig drikkekultur i Norge. Det finnes andre land i verden som har bedre drikkekultur. Kanskje du burde prøve finne noen derfra. Jenter er søker trygghet og det å bli akseptert, derfor er det mange som drikker.

2. Mange kvinner trenger alkohol for å koble av pga stress eller en kjip tilværelse. Det er ikke ukjent at singel karrierekvinner enten drikker, tar lykkepiller eller finner andre måter å ruse seg på. For å føle seg bedre.

3. Fordi de også har et avslappet forhold til alkohol, og forventer at mannen ikke skal kontrollere henne, når hun selv har kontroll.

4. De trenger alkohol for å bli kåte. Eller for å ha noe å skylde på når de gjør noe dumt. Sistnevnte er jo en klassiker. 

Og ikke tro for et sekund at de som utgir seg for å være totalt avholds kan være det. Har selv brent meg på utallige "snille" jenter, som viste seg å drikke seg dritings når de var hjemme alene, eller bare med venninner som hun stolte på. For hennes sosiale status som goodgirl betød mer, enn å faktisk kunne gi faen og drikke offentlig.

Personlig gir jeg faen i om hun drikker eller ikke, men blir det for mye, så vil jeg revurdere hele greia. Jeg kan ikke endre et menneske uansett hva jeg gjør, så da er det bare å gi faen i hele dama, eller finne seg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PetterPanne skrev:

Det er jo flere grunne til at det er vanskelig å møte kvinner som ikke drikker;

1. Sosiale årsaker: Det er veldig stort drikkepress og en forferdelig drikkekultur i Norge. Det finnes andre land i verden som har bedre drikkekultur. Kanskje du burde prøve finne noen derfra. Jenter er søker trygghet og det å bli akseptert, derfor er det mange som drikker.

2. Mange kvinner trenger alkohol for å koble av pga stress eller en kjip tilværelse. Det er ikke ukjent at singel karrierekvinner enten drikker, tar lykkepiller eller finner andre måter å ruse seg på. For å føle seg bedre.

3. Fordi de også har et avslappet forhold til alkohol, og forventer at mannen ikke skal kontrollere henne, når hun selv har kontroll.

4. De trenger alkohol for å bli kåte. Eller for å ha noe å skylde på når de gjør noe dumt. Sistnevnte er jo en klassiker. 

Og ikke tro for et sekund at de som utgir seg for å være totalt avholds kan være det. Har selv brent meg på utallige "snille" jenter, som viste seg å drikke seg dritings når de var hjemme alene, eller bare med venninner som hun stolte på. For hennes sosiale status som goodgirl betød mer, enn å faktisk kunne gi faen og drikke offentlig.

Personlig gir jeg faen i om hun drikker eller ikke, men blir det for mye, så vil jeg revurdere hele greia. Jeg kan ikke endre et menneske uansett hva jeg gjør, så da er det bare å gi faen i hele dama, eller finne seg i det.

Har du dårlige erfaringer med kvinnfolk PetterP? 

Anonymkode: ca3df...873

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du dårlige erfaringer med kvinnfolk PetterP? 

Anonymkode: ca3df...873

Hvordan er det relevant for denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...