Gå til innhold

Noen spørsmål om Epiduo!


Mimmii

Anbefalte innlegg

For en uke siden fikk jeg resept på Epiduo.. Smurte kremen på de verste områdene på kvelden, og vasket det bort med en mild såpe dagen etter.   Etter 2 dager med epiduo så jeg ikke ut i ansiktet, Huden var sinnsykt tør, rød og flassete, og det kjentes ut som et brennmerke når jeg smurte på andre kremer.  

Dere som har brukt epiduo.. Ble huden deres vant til epiduo etterhvert? Og hvordan virket det på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 24.7.2016 at 10.47, Mimmii skrev:

For en uke siden fikk jeg resept på Epiduo.. Smurte kremen på de verste områdene på kvelden, og vasket det bort med en mild såpe dagen etter.   Etter 2 dager med epiduo så jeg ikke ut i ansiktet, Huden var sinnsykt tør, rød og flassete, og det kjentes ut som et brennmerke når jeg smurte på andre kremer.  

Dere som har brukt epiduo.. Ble huden deres vant til epiduo etterhvert? Og hvordan virket det på dere?

Hei!

Jeg har brukt Epiduo i fire-fem måneder nå. I begynnelsen var jeg veldig rød og flassete. Det verste varte kanskje et par uker. Deretter var jeg fortsatt litt flassete og litt mer rødlig enn til vanlig, men det var stort sett ikke så veldig plagsomt mer. Nå, etter noen måneder, tror jeg at rødmen er borte (litt vanskelig å si siden jeg har vært en del ute i solen i sommer), og jeg flasser bare litt, ikke verre enn at jeg får skrubbet og smurt det bort på morgenen. Jeg brukte salven på brystet også i starten, men fikk elveblest og kuttet det ut. Det kan hende det ville gitt seg, men jeg gadd ikke ta sjansen på noe. Hvis bivirkningene er veldig kjipe i starten, kan du f.eks. smøre deg kun annenhver dag og veeeldig tynt, men man er jo også utålmodig og vil at det skal virke så fort som mulig, så hvis det ikke er altfor ille, kan man alltids kjøre på. Noe ubehag vil det uansett bli.

Hvis du skal smøre deg med fuktighetskrem, er det viktig at salven tørker heeelt inn først. Likevel svir det fortsatt litt med fuktighetskrem for meg etter alle disse månedene, så jeg har rett og slett gjort det slik at jeg dropper nattkrem og kun smører meg om morgenen.

Dessverre kan jeg egentlig ikke si noe om virkningen, siden jeg har brukt den i kombinasjon med Lymecycline-tabletter. Men den kombinasjonen gjorde meg i alle fall 100 % kvisefri (HALLELUJA!). Jeg var aldri veldig hardt rammet, men hadde alltid minst én kvise (ofte flere) samt en del tilstoppede porer fulle av talg. Jeg sluttet med tablettene for en måned siden (men bruker altså fortsatt Epiduo) og har siden det opplevd å få en og annen kvise, men så langt ingenting å henge seg noe særlig opp i. Så jeg er optimistisk!

Husk at putevarene (og kanskje dynetrekkene) dine kommer til å blekes og bli stygge av salven, så bruk enten hvitt sengetøy eller noe du kan leve med å få ødelagt.

Anonymkode: 08633...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...