Gå til innhold

Er mattermatikk 1my og mattematikk 1+2p det samme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok 1my for mange år siden. Nå skal jeg ta alle studiekompetansefagene via voksenopplæringen for å kunne begynne på høyskolen. 

Men når jeg tar 1+2p, blir jeg forsinket i utanningen da i forhold til lånekassen? Soden jeg har tatt matte fra før?

Eller er det forskjellige fag?

Anonymkode: 26f03...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1P og 2P (tror jeg) er det nye navnet på 1MY i kunnskapsløftet, så vil tro det er samme fag, ja. Skal selv ta privatisteksamen i begge til våren da jeg hadde 1MY på vgs. Det går vel under fellesmatte eller noe, tror jeg. Måtte sjekke og dobbeltsjekke selv for å være helt sikker på at jeg hadde riktige fagkoder.

Vet ikke hva det vil si for lånekassen dessverre. Mulig du kan spørre på voksenopplæringen? :)

Sorry for at jeg ikke er mer til hjelp enn dette.

Anonymkode: 1804a...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 10.05, AnonymBruker skrev:

Tok 1my for mange år siden. Nå skal jeg ta alle studiekompetansefagene via voksenopplæringen for å kunne begynne på høyskolen. 

Men når jeg tar 1+2p, blir jeg forsinket i utanningen da i forhold til lånekassen? Soden jeg har tatt matte fra før?

Eller er det forskjellige fag?

Anonymkode: 26f03...197

En del år siden, men det jeg fikk vite var: etter kunnskapsløftet må man nå ha åtte timer i matematikk for å få studiekompetanse, i reform 94 var det bare fem timer. Jeg ble tvunget til å ta 2T når jeg kastet meg i gang etter kunnskapsløftet selv om jeg hadde 1MX for uten så hadde jeg ikke studiekompetanse. Jeg måtte også ta nyere historie på nytt fordi at det ikke var det samme, selv om Sonans hadde insistert på at om jeg tok det før R94 ble faset ut så slapp jeg unna å ta det etter den nye reformen. :sur: 

Anonymkode: c1b7e...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 10.05, AnonymBruker skrev:

Men når jeg tar 1+2p, blir jeg forsinket i utanningen da i forhold til lånekassen?

Anonymkode: 26f03...197

Men forsåvidt nei. Jeg er ganske sikker på at du ikke blir forsinket da. Du kan få støtte til å ta opp fag hvis du ønsker det. 

Anonymkode: c1b7e...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...