Gå til innhold

Hva er rotete hjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt slak la noe ligge er greit. Hvis han pakker ut tørrvarer av posen etter å ha handlet legger han det på benken. Han gjør ofte ting halvferdig, han er kanskje ikke så flink med husarbeid men flink til å fikse biler og reparere ting og vedlikehold av hus utvendig men innvendig kan det ofte bli slitsomt da jeg må være på jakt hele tiden. Jeg tok av senga sa til han at jeg syns det er slitsomt å kle på senga men han hjalp meg ikke, så jeg tok det nå alene. Han sier jeg fyker rundt og klager på det, hadde han hjelpt meg hadde ting gått raskere. Men jeg er kanskje litt pirkete.

Anonymkode: 708e2...3e2

Du har alt fått råd om å si det du vil ha hjelp til med rene ord.

Det enste jeg tenker når jeg leser det jeg har markert ut, er at du lever jo i et rent helvete, - bokstavelig talt. 

Når du våkner om nettene og går i gang med å rydde dersom noe ikke ligger på fastlagt plass, - det vil jeg mene er litt mer enn bare "litt pirkete".

Hvorfor må du være på jakt hele tiden? Hvem dør dersom det ikke er helt strøkent og kirurgisk til enhver tid? Vet du hvordaan du reagerer hvis du kommer inn i et hjem hvor det ikke er like kirurgisk rent og ryddig som hos dere? Hvordan er det å være på besøk hos venner med barn? - klarer du å slappe av med andres smårot rundt deg, eller er det like vanskelig?

Anonymkode: c4142...c4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal ha barn en gang, burde du begynne å øve deg nå på å tåle litt rot. Menn er rene drømmehusmora sammenlignet med hva barn klarer å prestere av rot i løpet av 5 min. Jeg liker som deg heller ikke så veldig mye rot, blir urolig, men har måttet slække litt etter barna kom til verden. Har lyst til å være mamma også og ikke bare en kjeftende husmor som sliter seg ut. Vi har et lite bord ved siden av sofaen, der legger vi avis, mobil, fjernkontroll etc. Ser raskt litt bedre ut. Jeg er også veldig bestemt hjemme på at det er 50/50, men da tar jeg min tørn ute også, måker snø, klipper plen osv. Alle må gjøre det på sin måte, men tenk i alle fall gjennom hva slags arbeid han gjør ute også. Og prøv å ikke la litt smårot inne gå deg på nervene. Er øvelse det som alt annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overhode ikke at det du beskriver er rot. Det kalles å leve i sitt eget hus. Du er eier av problemet. Sier en hel del når du kan stå opp om natta for å rydde. 
Kjenner ei som bare må rydde og få det strøkent før hun går og legger seg for kveld uansett hvor sliten og dårlig hun er. Det er litt tvangsmessig. Hun sier at hun har så mye kaos i hodet at omgivelsene hennes må være strøkent. 

Anonymkode: b49c9...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg... et hjem er mer som et verksted ikke et museum. Ting blir brukt og det er bare koselig å se at det er et hjem hvor folk bor og at de trives. Et strøket hjem til alle tider er nesten bare freaky. De tingene du nevner er ikke mye, har ofte der samme framme selv vi. 2 tlf 1 pad 1 pc og 2 fjernkontroller. Ser ikke på det som rot overhodet. Det er mannen din sitt hjem og, snakk sammen og inngå kompromisser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri klart å leve med en som deg. For du har det ryddig, det du prater om er ikke rot. Jeg har det rotete, jeg er alene med 2 barn, og er kronisk syk. Så her blir det rotete, og jeg orker bare ikke å holde det strøkent. Men det er ikke møkkete her. Og barn kan få et ryddig hjem, til og se helt kaotisk ut på få timer. Spesielt tenåringen min.

Anonymkode: 3f20c...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til bestevenninnen min da jeg var barn var samme typen, og jeg husker hvor ekkelt det var å være på besøk der. Jeg var livredd for å søle eller ødelegge noe, eller for at jeg skulle sette skoene mine på feil plass, hun klagde til og med på håret mitt(!) som var stort og krøllete. Da har det gått for langt ass. 

Anonymkode: 89a39...8b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Raindrops skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke tror jeg hadde klart å bo sammen med noen som var så ryddig. Jeg har litt støv på hjernen selv, men man skal tross alt bo der også. At du føler trang til å rydde når du våkner midt på natten synes jeg også er noe spesielt. Hadde du ikke følt deg bedre om du klarte å slappe av litt? 

Nei for jeg klarer ikke slappe av, da det er rotete rundt meg

Anonymkode: 708e2...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei for jeg klarer ikke slappe av, da det er rotete rundt meg

Anonymkode: 708e2...3e2

Da har du et problem, og det er ikke mannen din.... Altså det finnes diagnoser for folk med overdrevent behov for orden og vasking, OCD. Jeg tenker det styrer hverdagen din å rydde og vaske, det er rett og slett ikke sunt. 

Anonymkode: 38417...21d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎24‎.‎07‎.‎2016 at 13.33, AnonymBruker skrev:

Moren til bestevenninnen min da jeg var barn var samme typen, og jeg husker hvor ekkelt det var å være på besøk der. Jeg var livredd for å søle eller ødelegge noe, eller for at jeg skulle sette skoene mine på feil plass, hun klagde til og med på håret mitt(!) som var stort og krøllete. Da har det gått for langt ass. 

Anonymkode: 89a39...8b8

:fnise::fnise::fnise:"...hun klagde til og med på håret mitt(!) som var stort og krøllete." :fnise::fnise::fnise:Er det virkelig mulig å klage på til og med det da?:fnise: Da har det gått for langt, som du sier, altfor langt! Må jo bare le, men det er jo egentlig ganske tragisk! Typisk sånn man ler av i ettertid, men blir sjokket over der og da! Og tenk å gi deg den følelsen som barn da, ikke bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

:fnise::fnise::fnise:"...hun klagde til og med på håret mitt(!) som var stort og krøllete." :fnise::fnise::fnise:Er det virkelig mulig å klage på til og med det da?:fnise: Da har det gått for langt, som du sier, altfor langt! Må jo bare le, men det er jo egentlig ganske tragisk! Typisk sånn man ler av i ettertid, men blir sjokket over der og da! Og tenk å gi deg den følelsen som barn da, ikke bra.

Til og med venninnen min innrømmer i dag at moren hennes er sjuk i hodet, og de har lite kontakt den dag i dag :P 

Anonymkode: 89a39...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ganske rotete hjem, men jeg har ikke et rom jeg kan bruke som hobbyrom og til kontor. Så i dag fikk jeg beskjed om at jeg ventet besøk, og sa - det er så rotete her. Jeg fløy som en gal og brukte kost og støvbrett og tørket av bord, og ryddet bort litt små-rot. Hadde fem-ti minutter på meg, men valgte å sette meg ned etter fem minutters intensiv rydding og ikke stresse.

Heldigvis var det ikke møkkete. Det er forskjell på møkk og rot. Men å vaske hvis det er for mye rot er et ork, så litt ryddig kan man forsøke å ha det, men fjernkontroll og avis på bordet er langt innafor normalen. Jeg hadde gjort det slutt hvis kjæresten min hadde fått panikk og stått opp på natten og ryddet, ville sendt han til psykolog tror jeg. Har en tante som er som ts, det er et evig mas. Jeg bor ikke der, men synes synd på hennes mann, og faktisk på henne også, siden hun aldri slapper av. Til og med ikke når det er hyttetur og grilling, det er ut og inn med matter, tørke støv. Han bruker å bli irritert, men det er jo hennes nevrose som styrer det. Jeg kaller det nevrotisk. Støv på hjernen. Ellers er hun kjempegrei, men det er så stressende.

 

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...