Gå til innhold

På tide med et nytt Forbud mot Alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha nei, folk må få drikke/ spise hva de vil. Hvis du KUN er opptatt av helsen til andre burde du jobbe for kjøtt forbud, det er i følge studier mer kreftfremkallene og ikke minst miljøskadelig og lite bærekraftig. Skjerpings

 

(bare påpeker det, spiser kjøtt og drikker alkohol selv i moderate mengder)

Anonymkode: 10c3f...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei, folk må få drikke/ spise hva de vil. Hvis du KUN er opptatt av helsen til andre burde du jobbe for kjøtt forbud, det er i følge studier mer kreftfremkallene og ikke minst miljøskadelig og lite bærekraftig. Skjerpings

 

(bare påpeker det, spiser kjøtt og drikker alkohol selv i moderate mengder)

Anonymkode: 10c3f...8c7

da må vi legalisere cannabis da, eller behandle alkohol som tobbak og merke alle flasker med bilde av svulster og diverse

Anonymkode: 9451d...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skulle få gjøre som dem vil i sin egen stue mener jeg, om de vil røyke hasj, drikke alkohol eller eta biff middag.. Kanskje alt på samme kvelden tilogmed.. men nei.. det er forferdelig farlig, så farlig atte fyttirakkern så farlig,  minst like farlig som nora vind fra alle kanter så farlig.. Å det er farlig det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbudet mot alkohol ga kriminelle masse penger og gjorde alkohol farligere.

Akkurat som med andre rusmidler nå i dag. Heroinister trenger ikke å få HIV/aids eller hepatitt, eller leversvikt, men forbudet fører til at de blir mer skadet enn nødvendig. 

Dessuten gir vi masse penger til kriminelle grupperinger og terrorister ved å ha forbud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor handler denne tråden plutselig om legalisering av narkotiske stoffer?

Anonymkode: 9a1fa...804

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The White Wolf

Det var jo slik på 20 tallet. Folk drakk jo bare i skjul. At du forbyr noe betyr ikke at folk slutter med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, The White Wolf skrev:

Det var jo slik på 20 tallet. Folk drakk jo bare i skjul. At du forbyr noe betyr ikke at folk slutter med det.

det er nå sånn det er, et forbud gir mange kroner i statskassen. men er det da greit og forfølge noen som bruker for eksempel cannabis som igjen er mindre skadelig en alkohol?

Anonymkode: 9451d...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det farligste man gjør er å leve. Det er garantert at å leve fører til døden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er nå sånn det er, et forbud gir mange kroner i statskassen. men er det da greit og forfølge noen som bruker for eksempel cannabis som igjen er mindre skadelig en alkohol?

Anonymkode: 9451d...abb

Kan ikke denne tråden få handle om det den handler om. Dette har ingen ting med cannabis å gjøre.

Anonymkode: 9a1fa...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig, la denne tråden handle om det overskriften er. Men greia er når man nevner f.eks potetgull, rødt kjøtt eller alkohol i samme setning som kreftfremkallende, da kommer alle så sier jada jada det er farlig å leve. En får ikke en seriøs diskusjon.

Jeg for min del tenker at summen av alle de små tingene vi spiser og puser inn og trådløse signaler i luften gjør at vi får kreft, mer enn noen gang nå, da vi spiser mye med tilsetningsstoffer, og bruker trådløsenettverk som aldri før. Det går an å være opplyst, ta konsekvensen av det, å ta til følge det man kan gjøre noe med, uten at folk trenger å kommer med en små-hånlig at jada, man kan få kreft av melk også liksom. 

Nei, jeg vil ikke ha kreft! Kjenner dere noen som har hatt kreft? Slått på sidelinjen og sett hvordan personen bare prøver å overleve? Jeg har ikke, heldigvis har ingen i min familie hatt kreft, men jeg har sett nok på tv til at jeg vil unngå kreft om jeg kan. Selvfølgelig! 

Etter jeg ble bevisst ting for en ca 15 år siden, så har jeg ikke røkt, drukket alkohol eller spist rødt kjøtt. For meg var ikke det noe forsakelse av gode ting, og det var heller ikke essensen av det gode liv for meg. Hvis en må ha alkohol for å kose seg sammen med familie/venner så er det jo noe feil i likningen. Jeg lager god mat fra bunnen hver dag, og det finnes så mye annet godt å drikke uten alkohol i at det behøves ikke. Jeg har ikke kjøpt meg bolig rett ved trafostasjon eller noe monster høyspentledninger eller har mobilmast på nabobygningen. 

Det er lov å tenke, det er lov å gjøre endringer i sitt liv basert på vedtatt forskning uten å bli hånt for det. Ignorante tullinger kaller jeg dem som håner. 

Anonymkode: 8511d...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...