Gå til innhold

Feilaktige diagnoser mentalt belastende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble feildiagnostisert for noen år siden, det var en svært dramatisk tid hvor jeg var redd jeg ikke ville overleve, jeg ble fortalt av legene i Oslo at jeg kunne ha en svært aggressiv variant av sykdommen og at jeg burde flytte hjem til foreldrene mine siden jeg bodde alene. Noen måneder inn i utredningen rett før jeg skulle gjennomgå en hard behandling fant legene ut at jeg var feildiagnostisert og bare hadde en veldig kraftig betennelse. Heldigvis får man si. Jeg var åpen om alt dette til alle rundt meg og jeg møtte mye forståelse og støtte. 

Nå er det gått noen år og det har kommet meg for øre at noen går rundt å sier at jeg jugde om den fæle diagnosen, at jeg bare ville ha oppmerksomhet?? Hva feiler det folk liksom? Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette, da det er rimelig grove beskyldninger helt uten rot i virkeligheten. Blir bare helt matt.

Anonymkode: 4c153...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jørild

Overse det. Du vet sannheten, familien din vet sannheten og vennene dine vet sannheten. Hva Folk Flest sier skiter du i, de betyr ikke noe likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår frustrasjonen din. Det er så irriterende. Selv mener jeg det er en bestemt mennesketype som har en tendens til å si akkurat dét du forteller her..."han sa det og det, sikkert fordi han var ute etter oppmerksomhet". Soory, men dette er kjipe mennesker som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon. Ellers er det mennesker som lever i sin egen boble, og hvor det knives stort om oppmerksomheten, og hvor hele livet er som et overfladisk spill. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men det er mine personlige observasjoner.

Du får dessverre ikke gjort noe med at folk går rundt og sprer løgner. Det er også en forferdelig dårlig løgn, at du skulle lyve om en alvorlig sykdom for å få oppmerksomhet. De som kjenner det vet sanneheten, og de vet at du ikke ville løyet. De som ikke kjenner deg, men som likevel blir servert denne løgnen av sladre-kjerringer tar mest sannsynlig hele historien med en klype salt, eller så bryr de seg ikke. Folk har som regel nok med seg selv.

Anonymkode: 40011...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så provoserende. Vet du hvem som har sagt dette? Er det noen du kjenner godt eller er det bare perifere bekjente? Dette er grovt og usselt gjort. Du kan ta det opp med vedkommende som sprer dette, men hvis du ikke vil gjøre det er det ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å heve seg over det. 

Jeg håper du kommer deg over dette. Det er ikke noe hyggelig å høre at slike stygge rykter blir spredt om en, men det sier jo ganske mye om slike mennesker som finner på dette helt uten videre. Feildiagnostisering skjer dessverre, og det får meg virkelig til å undre over kunnskapsnivået til disse menneskene som umiddelbart mistenker at du lyver for oppmerksomhet. Som vedkommende over meg skriver tar nok de fleste (oppegående) mennesker dette med en klype salt. 

Anonymkode: 4227a...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overse det. Hvis du vet hvem som sier det kan du bruke informasjonen det som en grei indikator på hvilke folk som er søppelfolk og grei å holde langt fra livet. 

Anonymkode: 31db8...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...