Gå til innhold

Sprøytemiddel-giftig ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Plenen eier "alle". Mange leiligheter her. 

Nå må da vite hvem som har gjordt dette og hva som er blitt benyttet. Da deg noen telefoner eller ring på døran til naboen om dette er så ille.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Midgard skrev:

Nå må da vite hvem som har gjordt dette og hva som er blitt benyttet. Da deg noen telefoner eller ring på døran til naboen om dette er så ille.

Tørr ikke, haha. Da jeg er redd for de skal tro jeg er gal :P jeg som er redd for at det kan være veldig farlig .. Luktet nesten litt som mugg i leiligheten.. 

Anonymkode: a10be...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tørr ikke, haha. Da jeg er redd for de skal tro jeg er gal :P jeg som er redd for at det kan være veldig farlig .. Luktet nesten litt som mugg i leiligheten.. 

Anonymkode: a10be...3e3

Mange leiiligheter skrev du. Er det i et borettslag da? Leier du? Hvem leier du evt av? Snakk med huseier, vaktmester, styreleder i borettslaget eller styremedlem i borettslaget, nabo, og få greie på hva det er sprøytet med :sukk:

Anonymkode: a4e96...26e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange leiiligheter skrev du. Er det i et borettslag da? Leier du? Hvem leier du evt av? Snakk med huseier, vaktmester, styreleder i borettslaget eller styremedlem i borettslaget, nabo, og få greie på hva det er sprøytet med :sukk:

Anonymkode: a4e96...26e

Rekkehus mener jeg! Vet ikke hva jeg skal kalle det. Bor hos samboeren. Er det så farlig at man må finne ut av det? Jeg er hysterisk på sånne ting :P samboeren sier bare ; neida, er ikke farlig. 

Anonymkode: a10be...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte giftinformasjonen, men de kunne ikke svare skikkelig pga jeg ikke visste hvilket produkt det var, men så lenge vi ikke hadde noe symptomer så gikk det nok bra, og det skulle en del til..  Samboeren min lå på rommet og sov da han sprøytet utforbi uten at han har noe symptomer..: så får håpe det går fint. 

Anonymkode: a10be...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rekkehus mener jeg! Vet ikke hva jeg skal kalle det. Bor hos samboeren. Er det så farlig at man må finne ut av det? Jeg er hysterisk på sånne ting :P samboeren sier bare ; neida, er ikke farlig. 

Anonymkode: a10be...3e3

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringte giftinformasjonen, men de kunne ikke svare skikkelig pga jeg ikke visste hvilket produkt det var, men så lenge vi ikke hadde noe symptomer så gikk det nok bra, og det skulle en del til..  Samboeren min lå på rommet og sov da han sprøytet utforbi uten at han har noe symptomer..: så får håpe det går fint. 

Anonymkode: a10be...3e3

 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

http://www.helsebiblioteket.no/forgiftninger/gasser-og-kjemikalier/nervegasser-behandlingsanbefaling-ved-forgiftning

 

er det det som er vanlig å bruke?!

 

"Både damp og væske penetrerer raskt gjennom klær og hud og dermalt opptak av nervegasser er betydelig." Uff..

Anonymkode: a10be...3e3

Kjære deg. Du bør heller få greie på hvilket middel som ble brukt, enn å google og skremme deg selv.

Stol på det giftinformasjonssentralen sa. Ok?

:klem:

Anonymkode: a4e96...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rekkehus mener jeg! Vet ikke hva jeg skal kalle det. Bor hos samboeren. Er det så farlig at man må finne ut av det? Jeg er hysterisk på sånne ting :P samboeren sier bare ; neida, er ikke farlig. 

Anonymkode: a10be...3e3

Samboeren din vet nok hvem som kan kontaktes (styreleder, vaktmester eller andre) for å få informasjon om sprøytemiddelet.

Andre hadde kanskje også vinduene åpne, og fikk samme lukt og evt stoffer i luften inn til seg

Anonymkode: a4e96...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det det som er vanlig å bruke?!

Herregud, få deg litt søvn, og om når du våkner i morra er alt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en åker som sprøytes noen ganger i året ca. 10 meter fra soveromsvinduet mitt og sover alltid med vidåpent vindu på den årstiden da det er aktuelt. Sprøyting skjer alltid på sen kveld eller natt og det lukter, men jeg lever i beste velgående!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.helsebiblioteket.no/forgiftninger/gasser-og-kjemikalier/nervegasser-behandlingsanbefaling-ved-forgiftning

 

er det det som er vanlig å bruke?!

 

"Både damp og væske penetrerer raskt gjennom klær og hud og dermalt opptak av nervegasser er betydelig." Uff..

Anonymkode: a10be...3e3

Disse stoffene er vanlig å bruke. Hvis du skal tømme en bunker for soldater, eller muligens hvis du skal drepe flesteparten i en by. 

Ikke så vanlig på ugress og mose.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.helsebiblioteket.no/forgiftninger/gasser-og-kjemikalier/nervegasser-behandlingsanbefaling-ved-forgiftning

 

er det det som er vanlig å bruke?!

 

"Både damp og væske penetrerer raskt gjennom klær og hud og dermalt opptak av nervegasser er betydelig." Uff..

Anonymkode: a10be...3e3

Man bruker ikke nervegass til å sprøyte plenen.

Anonymkode: dcdb4...faf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, DizzyRonson skrev:

Disse stoffene er vanlig å bruke. Hvis du skal tømme en bunker for soldater, eller muligens hvis du skal drepe flesteparten i en by. 

Ikke så vanlig på ugress og mose.. 

Åja, det stod plantemiddel der.. Men det går nok bra.. 

Lukten henger igjen enda på soverommet, og utforbi......

Anonymkode: a10be...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk snakket med han nå, men han sa jo ikke hva det heter.. Bare at han hadde sertifikat på det, og at det var ikke giftig å puste det inn sånn... Men det er gift du må ha sertifikat på ... Årh:( 

Anonymkode: a10be...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kunne du vel bare spurt hva det heter??? Det må jo være grenser for hvor tafatt og hysterisk det er mulig å bli?! Men sprøytesertifikat må man ha på stort sett alt av plantevernmidler som har noen som helst effekt uten at det betyr at disse midlene er farlige for eksempel folk som oppholder seg i nærheten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Leo skrev:

Men du kunne du vel bare spurt hva det heter??? Det må jo være grenser for hvor tafatt og hysterisk det er mulig å bli?! Men sprøytesertifikat må man ha på stort sett alt av plantevernmidler som har noen som helst effekt uten at det betyr at disse midlene er farlige for eksempel folk som oppholder seg i nærheten.

 

Så du mener jeg er hysterisk? Ja men han sa det var sånn gift som du kun kan kjøpe visst du har sertifikat... Det må vell bety at det er giftig for folk da som oppholder seg i nærheten. Men samboeren var veldig kvalm i går kveld men helt fin idag..

jeg er kanskje hysterisk, men er redd for sånne ting. Haha

Anonymkode: a10be...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg mener du er hysterisk. Jeg er som nevnt nabo med en åker som sprøytes flere ganger i løpet av sesongen og sprøytemidlene som brukes i landbruket er det krav om sertifikat for å kunne kjøpe og bruke. Både bonden og jeg lever i beste velgående. Og at det er giftig for eksempel løvetann betyr ikke at det er spesielt giftig for deg eller andre mennesker. Som andre har nevnt her sprøytes det ikke akkurat med nervegift. Og så er det jo ekstremt tåpelig å ikke spørre om hva det ble sprøytet med når du først snakket med ham som sprøytet og er redd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Leo skrev:

Ja, jeg mener du er hysterisk. Jeg er som nevnt nabo med en åker som sprøytes flere ganger i løpet av sesongen og sprøytemidlene som brukes i landbruket er det krav om sertifikat for å kunne kjøpe og bruke. Både bonden og jeg lever i beste velgående. Og at det er giftig for eksempel løvetann betyr ikke at det er spesielt giftig for deg eller andre mennesker. Som andre har nevnt her sprøytes det ikke akkurat med nervegift. Og så er det jo ekstremt tåpelig å ikke spørre om hva det ble sprøytet med når du først snakket med ham som sprøytet og er redd.

Jeg spørte. Han sa bare det var noe fra Felleskjøpet.. Og at gan hadde gift sertifikat. Og Han sa det ikke var noe farlig.. Uten at vi pustet det skikkelig inn..Men vi fikk jo alt Inn på soverommet 

Anonymkode: a10be...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å puste det skikkelig inn betyr at du må stå med nesa så og si nede i tanken når det fylles på. Da kan det være farlig. I hvert fall over tid. Eller at du får stoffet direkte på huden. Tror du virkelig at det finnes sprøytemidler i vanlig handel i Norge som tar knekken på alt levende i mils omkrets? Slapp av!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Leo skrev:

Å puste det skikkelig inn betyr at du må stå med nesa så og si nede i tanken når det fylles på. Da kan det være farlig. I hvert fall over tid. Eller at du får stoffet direkte på huden. Tror du virkelig at det finnes sprøytemidler i vanlig handel i Norge som tar knekken på alt levende i mils omkrets? Slapp av!

 

Hehe, tja, det er en grunn til du må ha sertifikat på det for å kjøpe det. Hadde det ikke vært giftig for oss, så hadde vell alle kunne kjøpt det... Og det står jo egentlig på nettet at du skal ikke spraye rundt offentlige plasser, der det er folk.. 

 

Ja jeg vet jeg er hysterisk. 

Anonymkode: a10be...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...