Gå til innhold

Hva tror dere om denne pcen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger å kjøpe meg en billig PC, hovedsakelig til surfing på nettet. Kom over denne til en veldig rimelig pris; https://www.expert.no/data/datamaskiner/barbare-datamaskiner/hp-14-ac102no-14-barbar-pc/p-254244/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Hva syns dere? Har ikke så mye peil på pc-er, hehe.

Anonymkode: a9652...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser solid ut til prisen. noen racer er den ikke, men burde være kurant for surfing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Jonencloud skrev:

Ser solid ut til prisen. noen racer er den ikke, men burde være kurant for surfing 

Så jeg burde kjøpe den til den prisen?

Jeg er redd for at PCen der kan bli varm ved for lenge bruk.(som skjedde ved den forrige pcen jeg hadde) Kan du si noe noe om det?

Anonymkode: a9652...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har en SSD disk, og da skulle den ikke bli så varm som din gamle, hvor HDD snurra rundt og var med på å produsere varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tdm900 skrev:

Den har en SSD disk, og da skulle den ikke bli så varm som din gamle, hvor HDD snurra rundt og var med på å produsere varme.

Hva tenker du om pcen? Verdt å kjøpe til den prisen?

Anonymkode: a9652...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om pcen? Verdt å kjøpe til den prisen?

Anonymkode: a9652...ea5

Til bare lett bruk duger den nok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg burde kjøpe den til den prisen?

Jeg er redd for at PCen der kan bli varm ved for lenge bruk.(som skjedde ved den forrige pcen jeg hadde) Kan du si noe noe om det?

Anonymkode: a9652...ea5

Ja, det mener jeg. Prosessoren har en knøttliten effekt på 6 Watt. blir ikke mye varme av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jonencloud skrev:

Ja, det mener jeg. Prosessoren har en knøttliten effekt på 6 Watt. blir ikke mye varme av det

Hva med denne? https://www.dustinhome.no/product/5010897236/vivobook-e402sa?ssel=false&utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare 

Mye bedre enn HP?

Anonymkode: a9652...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Trenger å kjøpe meg en billig PC, hovedsakelig til surfing på nettet. Kom over denne til en veldig rimelig pris; https://www.expert.no/data/datamaskiner/barbare-datamaskiner/hp-14-ac102no-14-barbar-pc/p-254244/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Hva syns dere? Har ikke så mye peil på pc-er, hehe.

Anonymkode: a9652...ea5

Den er søppel.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79303977 <- Denne er uendelig mye bedre, 4 ganger mer ram, mange ganger raskere prosessor, bedre bygget og bedre vifter. HPen suger, den vil funke "bra" (gørrtreg) i 3 måneder før viften er full av støv og så begynner den å slå seg av hver gang du åpner Word eller gjør noe fornuftig.

8 timer siden, tdm900 skrev:

Den har en SSD disk, og da skulle den ikke bli så varm som din gamle, hvor HDD snurra rundt og var med på å produsere varme.

Det er prosessoren og graffikkprossesoren som lager varme i en laptop, ikke harddisken. En SSD vil ikke hjelpe med overoppheting. Viftene er der for å kjøpe ned prosessoren, det er den som blir for varm, og da slår den seg av. 

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er tilnærmet identiske. Begge er søppel, de er gørrtrege. Celeron er søppel. Du trenger en med i3, i5 eller i7 prosessor. 

2GB ram er ALT for lite, for lite ram gjør alt tregt. 

Disse pcene kommer ikke til å vare. For å sitere en review: "The Asus VivoBook E402SA is a highly affordable 14-inch notebook, but insufficient performance takes this laptop out of consideration." Den er billig, det er den eneste kvaliteten.

Du kan ikke oppgradere rammen, og du har lagringsplass nok til Office pakken og photoshop (men glem å kjøre photoshop, pcn er ikke god nok til det).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, amativeReflection skrev:

Den er søppel.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79303977 <- Denne er uendelig mye bedre, 4 ganger mer ram, mange ganger raskere prosessor, bedre bygget og bedre vifter. HPen suger, den vil funke "bra" (gørrtreg) i 3 måneder før viften er full av støv og så begynner den å slå seg av hver gang du åpner Word eller gjør noe fornuftig.

Det er prosessoren og graffikkprossesoren som lager varme i en laptop, ikke harddisken. En SSD vil ikke hjelpe med overoppheting. Viftene er der for å kjøpe ned prosessoren, det er den som blir for varm, og da slår den seg av. 

 

De er tilnærmet identiske. Begge er søppel, de er gørrtrege. Celeron er søppel. Du trenger en med i3, i5 eller i7 prosessor. 

2GB ram er ALT for lite, for lite ram gjør alt tregt. 

Disse pcene kommer ikke til å vare. For å sitere en review: "The Asus VivoBook E402SA is a highly affordable 14-inch notebook, but insufficient performance takes this laptop out of consideration." Den er billig, det er den eneste kvaliteten.

Du kan ikke oppgradere rammen, og du har lagringsplass nok til Office pakken og photoshop (men glem å kjøre photoshop, pcn er ikke god nok til det).

Nå har jeg hatt Mac med SSD som HDD i snart 3 år, her går omtrent ikke vifta i det hele tatt! Jeg skal bruke den med noe utrolig kraftkrevende for at den skal starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, tdm900 skrev:

Nå har jeg hatt Mac med SSD som HDD i snart 3 år, her går omtrent ikke vifta i det hele tatt! Jeg skal bruke den med noe utrolig kraftkrevende for at den skal starte.

Den Macen har sannsynligvis en i5 eller i3 prosessor fra Intel, som har veldig god balanse mellom ytelse og varme. SSDen er ikke årsaken til at viften ikke går, det finnes ingen vifte for å kjøle ned lagringsmediumet, det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, amativeReflection skrev:

Den er søppel.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79303977 <- Denne er uendelig mye bedre, 4 ganger mer ram, mange ganger raskere prosessor, bedre bygget og bedre vifter. HPen suger, den vil funke "bra" (gørrtreg) i 3 måneder før viften er full av støv og så begynner den å slå seg av hver gang du åpner Word eller gjør noe fornuftig.

Det er prosessoren og graffikkprossesoren som lager varme i en laptop, ikke harddisken. En SSD vil ikke hjelpe med overoppheting. Viftene er der for å kjøpe ned prosessoren, det er den som blir for varm, og da slår den seg av. 

 

De er tilnærmet identiske. Begge er søppel, de er gørrtrege. Celeron er søppel. Du trenger en med i3, i5 eller i7 prosessor. 

2GB ram er ALT for lite, for lite ram gjør alt tregt. 

Disse pcene kommer ikke til å vare. For å sitere en review: "The Asus VivoBook E402SA is a highly affordable 14-inch notebook, but insufficient performance takes this laptop out of consideration." Den er billig, det er den eneste kvaliteten.

Du kan ikke oppgradere rammen, og du har lagringsplass nok til Office pakken og photoshop (men glem å kjøre photoshop, pcn er ikke god nok til det).

Okey, så den vil såvidt fungere til surfing og FM spilling? 

Den chroombooken du linka til, nei takk. Alt for liten skjerm. 

Har sett litt rundt, man må godt over 2,5 k altså, for en bra PC som fungerer i flere måneder og er gørttreg?

Anonymkode: a9652...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey, så den vil såvidt fungere til surfing og FM spilling? 

Den chroombooken du linka til, nei takk. Alt for liten skjerm. 

Har sett litt rundt, man må godt over 2,5 k altså, for en bra PC som fungerer i flere måneder og er gørttreg?

Anonymkode: a9652...ea5

Hva er FM spilling?

Det er ikke en chromebook... http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69389392 <- Denne er 14", tenkte du ville ha en liten siden du ville ha 14". 

Nei, jeg kjøper kun brukte Thinkpadder. De har dreneringshull (hvis du søler kaffe renner det ut på undersiden), er enkel å oppgradere (to skruer for mer ram, to skruer for å bytte harddisk), de har gode vifter og de tåler alt. De er svindyre når de er nye, men de selges billig etter et par år. Utviklingen på prosessorer har vært minimal de siste årene, så man tjener ingenting på en nyere modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2GB RAM er krise, styr unna 

Anonymkode: b3bd8...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hva er FM spilling?

Det er ikke en chromebook... http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69389392 <- Denne er 14", tenkte du ville ha en liten siden du ville ha 14". 

Nei, jeg kjøper kun brukte Thinkpadder. De har dreneringshull (hvis du søler kaffe renner det ut på undersiden), er enkel å oppgradere (to skruer for mer ram, to skruer for å bytte harddisk), de har gode vifter og de tåler alt. De er svindyre når de er nye, men de selges billig etter et par år. Utviklingen på prosessorer har vært minimal de siste årene, så man tjener ingenting på en nyere modell. 

Oja. Veldig fin PC den du linka til, men ser den er brukt? Vil helst ha en ny en ;)

Anonymkode: a9652...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2GB RAM er krise, styr unna 

Anonymkode: b3bd8...a95

Hvorfor er det krise? Kort fortalt.

Anonymkode: a9652...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oja. Veldig fin PC den du linka til, men ser den er brukt? Vil helst ha en ny en ;)

Anonymkode: a9652...ea5

http://www.multicom.no/lenovo-ts-t460-i5-6200u-8gb-256gb/cat-p/c/p8585196 <- Her er en ubrukt en. Legg merke til at den koster 15 000 og forskjellene er minimale. Du får en 4GB rambrikke til noen hundre kroner og en 500GB SSD til 1449, da er den jeg lenket til mye bedre.

Men den jeg lenket til i forrige innlegg trenger ikke oppgraderinger til ditt bruk, den er god nok. Den kostet også godt over 10 000 når den var ny, du får ikke nye datamaskiner som er kvalitet for 2500 kroner.

Eksen min kjøpte en brukt x220 (12.5 tommer) til 1500, den så ubrukt ut. Det selges regelmessig Thinkpadder som har stått i dock på et kontor hele tiden de har blitt brukt så de ser helt ny ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

http://www.multicom.no/lenovo-ts-t460-i5-6200u-8gb-256gb/cat-p/c/p8585196 <- Her er en ubrukt en. Legg merke til at den koster 15 000 og forskjellene er minimale. Du får en 4GB rambrikke til noen hundre kroner og en 500GB SSD til 1449, da er den jeg lenket til mye bedre.

Men den jeg lenket til i forrige innlegg trenger ikke oppgraderinger til ditt bruk, den er god nok. Den kostet også godt over 10 000 når den var ny, du får ikke nye datamaskiner som er kvalitet for 2500 kroner.

Eksen min kjøpte en brukt x220 (12.5 tommer) til 1500, den så ubrukt ut. Det selges regelmessig Thinkpadder som har stått i dock på et kontor hele tiden de har blitt brukt så de ser helt ny ut. 

Oki :). Hva synes du foresten om MacBook?

Anonymkode: a9652...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oki :). Hva synes du foresten om MacBook?

Anonymkode: a9652...ea5

De er langt dyrere enn det de trenger å være, de er skrøpelige, jeg hater MacOSX, og jeg liker ikke hvordan de ser ut.

Maskinvaren er brukbar da, man må bare slette MacOS og installere windows så har man en helt OK maskin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...