Gå til innhold

Postkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på om dere sender postkort til venner og familie når dere er ute å reiser? Eller er dette blitt mindre vanlig? Jeg pleier å sende til bestemor, hun synes det er veldig stas hvertfall :)

Anonymkode: fa0d1...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at du gjør det! :) Ikke så mange som orker bryet med det i disse dager, er mitt inntrykk. Pleier alltid å sende til venner og familie selv, syns det er fint å gjøre, og det blir alltid like godt mottatt! :) Fint med noen så koselig og annerledes enn reklame og regninger, har jeg fått høre! ;) Syns det er generelt koselig med hilsener i posten, både å motta og sende! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å sende et kort til min mor og ett til meg selv, så har jeg et minne fra et sted jeg har vært, med riktig stempel. Dessverre er stempler nøytrale nå for tiden, men det er likevel artig å se hva som kommer først, jeg eller kortet (som regel jeg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig koselig å motta kort selv, så jeg forsøker å være flink til å sende, men jeg har ikke vært spesielt flink på mine siste turer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid trivelig å få postkort, synes jeg! Sjeldent det skjer nå til dags dessverre. Jeg bruker ofte å sende kort til mormoren min (den eneste i omkretsen min som ikke har internett) fra reisene, men har av og til opplevd at kortene ikke kommer fram eller at postkort er vanskelig å oppdrive. Kommer litt an på hvor man reiser. Hun synes uansett det er kjempestas å få en slik liten hilsen i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender til familie dersom det er en tur som tar mer enn 3-4 dager. De fleste turene vi er på er maks type langweekend da vi har hunder å ta hensyn til også (de passes selvsagt av flinke folk når vi er borte)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig sendt postkort til nærmeste familie når jeg har vært ute å reist. Sendte det første kortet til mamma da jeg var på Mallorca som 9-åring, nesten 30 år siden idag, men artig minne å ha. Nå når jeg har fått barn selv har vi fulgt opp tradisjonen og vi sender til eks/pappa, mamma/mormor, farmor, tante, bestefar, oldemor, men ikke alle får hver gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender når jeg har mulighet men de siste år har jeg ikke funnet det på steder jeg har vært, eller så har jeg reist med jobben og ikke hatt tid til å gå ut å kjøpe/postlegge. 

Synes det er utrolig koselig å få. Har noen venner som alltid sender når de er ute å reiser og det er stas. Tenker jeg må bli flinkere til det siden jeg blir så glad for å motta kort selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å få postkort, så jeg forsøker å sende selv hver gang jeg er på lenger ferie enn en weekend. I sommer sendte jeg tretten kort tror jeg. Det var nok! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bestefar som begynner å bli glemsk, så derfor prøver jeg å sende ham postkort når jeg er ute å reiser. Da kan han henge det på kjøleskapet og huske at jeg har tenkt på ham. Brev havner bare i en skuff og blir glemt når de er lest, og telefoner har han glemt dagen etter. 

Når jeg sender postkort til bestefar sender jeg også til noen andre slektninger når jeg først er i gang, siden jeg vet mange setter pris på det. Det er også litt morsomt å lete etter fine postkort og tenke ut hva jeg skal skrive.

Anonymkode: 89fe9...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender til noen! De sender gjerne også til meg. Har tidligere postet at jeg har vært på ferie, da har jeg fått enorme mengder (70+) forespørsler om jeg kan sende til de også. Det har jeg sluttet med, da jeg ikke fikk postkort tilbake fra 98% av disse. :P 

Anonymkode: f9c48...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...