Gå til innhold

Hvordan funker dette? Tjene penger på trav.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men person A har fortsatt ikke gjort noe ulovlig? 

Anonymkode: 2a482...49e

Jussen i dette kan jeg ikke, det kan tenkes at man blir medskyldig i heleri eller lignende. Det får nesten en jurist svare på.

Men det stemmer at Person A har skaffet vinnerbongen på lovlig vis ja.

Anonymkode: 6f6dd...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men den personen som faktisk har vinnerbongen (og kanskje betalt 200kr for den) har jo vunnet pengene på redelig vis. Men hvorfor vil folk kjøpe denne bongen og dermed gå i minus? 

Anonymkode: 2a482...49e

Tror de fleste skjønner det her, men skal prøve å forenkle det til deg: Se for deg:

 

F.eks si du har fått 150 000 kr på en ulovlig måte. Du har nå 150 000 kr som du ikke kan bruke fordi staten/andre kan oppdage dette. Hadde dette blitt oppdaget måtte du betalt f.eks nærmere 50% i skatt eller tapt hele beløpet og muligens risikert fengsel. 

 

Du tenker: "hmm hvordan skal jeg kunne hvitvaske disse pengene?" (hvis du ikke vet hva hvitvasking av penger er, søk på det).

 

Så får du en god ide! Du ser en som har et lodd til en verdi av 120 000 kr! Da kjøper du den bongen for de 150 000 kr du har svart, så sitter du igjen med 120 000 kr, som nå er "lovlig" som du er fri til å bruke/sette inn på konto/gjøre store kjøp med. 
Du har nå brukt  30 000 kr på å rengjøre pengene dine og gjort de "Lovlige". Du kan også si "jeg kjøpte en hvitvaskingstjeneste for 30 000 kr. 

 

Dette lønner seg ofc for deg, for uten dette hadde du jo ikke hatt noen penger i det hele tatt å bruke. Så du har jo nå "tjent" 120 000 rene penger. 

Forstår du nå, eller skal jeg prøve å formulere med en gang til? 

Anonymkode: 06b84...691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå skjønner jeg hvorfor person B velger å gå i minus. 

Anonymkode: 2a482...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nå skjønner jeg hvorfor person B velger å gå i minus. 

Anonymkode: 2a482...49e

Good! :D

Anonymkode: 06b84...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HøyMørkog40
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men penger som er vunnet er jo ikke svarte penger? Hvordan kan man renvaske penger og hvordan lønner det seg når man går såpass i minus? 

Anonymkode: 2a482...49e

NETTOP..!! Penger som .feks. DU vinner på en lottokupong( si 1 million),gir du til MEG,og får 1,1 million tilbake...Dermed har JEG RENVASKET 1 million,men det har kostet meg 100 000 KR....MEN.!!! Dermed har du 1,1 millioner som du ikke kan gjøre rede for,og du kan jo heller ikke si at du har solgt meg en lottokupong,fordi den er det jeg som har(du silgte den jo til meg for 1,1 mill)..Og jeg kan ..!! Og vil nok mest sannsynlig bare nekte for alt om politiet skulle spørre meg ved å si at jeg vant vinnerbongen...DERMED så KAN DU sitte igjen med SVARTEPER......

Det blei en god del hvis,og kan og om og men her..!!!men i den virkelige verden ville nok politiet  lett kunne sjekke hvem som virkelig betalte for bongen ved å sjekke f.eks. bankkort utskrifter o.l.... TROSS ALT så er det hvitvasking vi prater om her,og ganske harde straffer for sånt...Og til sist så ville jo du hatt problemer med å skjule f.eks. 11 mill. Som DU har fått av MEG for en lottokupong med gevinst på 10 mill.... Så kansje det nok ville vært best for DEG å nøye deg med 10 mill. DU vinner ,istedenfor å selge den til MEG,og sitte med 11 mill. Som du ikke kan gjøre rede for......Blir jo synd på han som ikke får hvitvasket pengene sine,men det er jo ikke ditt problem...

Men mye vil jo ha MER- Og faan vil ha FLER.......Og har du en sånn vinnerbong forresten.?????? Kan godt kjøpe den JEG...HAR MASSE 💲💲💲💲💲....

😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HøyMørkog40
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jussen i dette kan jeg ikke, det kan tenkes at man blir medskyldig i heleri eller lignende. Det får nesten en jurist svare på.

Men det stemmer at Person A har skaffet vinnerbongen på lovlig vis ja.

Anonymkode: 6f6dd...17e

Jussen i det er ikke så vanskelig..selv om A har skaffet bongen på lovlig vis og selger den til noen som skal hvitvaske penger,er det heleri ja..Og i tillegg kan man risikere medskyldig i hvitvasking....Streng straff for sånt.....

 

Om jeg noen gang ROPER POLITI,så ikke NØL Med å LØØØPE..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, HøyMørkog40 skrev:

Jussen i det er ikke så vanskelig..selv om A har skaffet bongen på lovlig vis og selger den til noen som skal hvitvaske penger,er det heleri ja..Og i tillegg kan man risikere medskyldig i hvitvasking....Streng straff for sånt.....

 

Om jeg noen gang ROPER POLITI,så ikke NØL Med å LØØØPE..!!!

Men er det ulovlig å selge enn 120.000 bong for 150.000? Ja, det virker karsken rart at noen vil gå 30.000 i minus for dette, men det er jo ikke sikkert at motivet til person B er hvitvasking. 

Anonymkode: 2a482...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ulovlig å selge enn 120.000 bong for 150.000? Ja, det virker karsken rart at noen vil gå 30.000 i minus for dette, men det er jo ikke sikkert at motivet til person B er hvitvasking. 

Anonymkode: 2a482...49e

I seg selv er det ikke ulovlig. Men jeg tror ikke noe på at det finnes noen med rent mel i posen som er villig til å gi 30.000 mer for en vinnerkupong enn den er verdt. Og jeg tror selger av kupongen vil få et stort forklaringsproblem dersom politiet ble satt på saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HøyMørkog40
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

💵💵💲💲 Er det forresten noen som har en sånn vinnerbong eller💲💲💲...

Kan kjøpe den jeg..💰💰💰

Har nok av 💰💰💰💰.... Men jeg betaler med Visa 💳........

Men da hadd jeg nok blitt avslørt...Ikke så lett å hvitvaske penger idag i Norge siden veldig mye går elektronisk via,via via...JA,Via masse rart faktisk,og om an sender/overfører beløp over en viss sum(tror det er 100 000) så blir det rapportert,Og NEI,det er da heller ikke fritt fram for at man 'BARE' kan overføre eller sende f.eks 99 990 til en terror organisasjon e.l fordi den grensa på 100 000 er faktisk lavere,men dem sier det bare ikke...I Norge så er det vel sånn at alt over 10 000( ikke sikker.!!) blir rapportert...Og det nytter heller ikke å sende f.eks. 25 000 fire ganger,da dem har varslingssystemer om en sender /mottar samme/litt mindre/mere penger flere ganger over kort tid..Og om dem vil kan dem også gå laaaaaaangt tilbake i tid......HELDIGViS AT DET FAKTISK ER SÅNN I NORGE,DA DET BLIR UNDRATT STORE SKATTEBELØP PÅ HVITVASKING...OG skattepenger som kommer inn er faktisk grunnlaget for det Norske systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HøyMørkog40
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ulovlig å selge enn 120.000 bong for 150.000? Ja, det virker karsken rart at noen vil gå 30.000 i minus for dette, men det er jo ikke sikkert at motivet til person B er hvitvasking. 

Anonymkode: 2a482...49e

Rart at vedkommende vil gå 30 tusen i minus,om det ikke er svarte penger som han vil hvitvaske....Og om det er svarte penger er ikke 30 tusen noe stort beløp akkurat,og heller ikke 300 tusen....Finnes folk som vil hvitvaske flere millioner Euro/Dollar,og som gledelig betaler ti prosent ekstra for å hvitvaske penger....For dem er  det bare lommerusk faktisk,og mange (f.eks. narkokartell i mexico) hvitvasker mange milliarder av gangen..Tross alt er det jo lettjente narkopenger for dem( elendighet og fattigdom for andre dvs. de fattige som blir enda fattigere...Hvitvasking av penger har store ringvirkninger da staten ikke får dratt inn noe skatt...Og at den Norske staten er gode på å ta skatt,er det jo faktisk grunnmuren i Norges velferdssystem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HøyMørkog40

JA..!! Hvitvasking av penger får/har veldig STORE Ringvirkninger,da Staten ikke får tatt skatt av pengene,noe som fører til at mange land nesten ikke har noe velferdssystem...Så vi skal være kjempeglade for at vi faktisk bor i Norge...Hvitvasking av penger foregår mest i den tredje verden,og mange av de landene har nesten ikke noe offentlig syke bil/hus ..Blir du syk,må du selv komme deg til sykehus,og betale både for ambulanse og sykehusopphold....Til slutt fører o hvitvasking av penger til at de som er kriminelle /mektige( og det er gjerne folk som sitter høyt opp og har kontakter) til at de bare blir enda rikere og mektigere,mens fattige på bunnen blir jo bare enda fattigere......

NORGE ER BRA..!! HELDIGVIS.....

 

Om jeg noen gang roper Politi - Så ikke nøl med å løpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner litt mer. Men person A har fortsatt alt på sitt rene?

Nei, han har hjulpet en kriminell og nå er det han som sitter 150 000 han ikke kan gjøre rede for.

Anonymkode: 61c71...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HøyMørkog40
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han har hjulpet en kriminell og nå er det han som sitter 150 000 han ikke kan gjøre rede for.

Anonymkode: 61c71...aff

Derfor vil det nok kansje ikke lønne seg å selge en vinnerbong på 120 tusen til 150 tusen...Om han gjør det,og Snuten får greie på ting,får de nok også vite at han som vant 120 tusen  betalte 100 KR. med kort da han skulle tippe...Fengsel neste..!!!:-) :-) 

💰💰💰💰💰

Kunne ha blitt 120 tusen på deg,men nå blir det antagelig 0.....

💰💰💰💰💲💲💲💵💵💵💰💰💰💰

 

Om jeg noen gang roper POLITI - Så ikke nøl med å LøøøØØØPE..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, HøyMørkog40 skrev:

Derfor vil det nok kansje ikke lønne seg å selge en vinnerbong på 120 tusen til 150 tusen...Om han gjør det,og Snuten får greie på ting,får de nok også vite at han som vant 120 tusen  betalte 100 KR. med kort da han skulle tippe...Fengsel neste..!!!:-) :-) 

💰💰💰💰💰

Kunne ha blitt 120 tusen på deg,men nå blir det antagelig 0.....

💰💰💰💰💲💲💲💵💵💵💰💰💰💰

 

Om jeg noen gang roper POLITI - Så ikke nøl med å LøøøØØØPE..

De som driver med dette vet at man spiller uregistrert og betaler cash. De er ikke helt amatører heller. 

Anonymkode: 2a482...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HøyMørkog40
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som driver med dette vet at man spiller uregistrert og betaler cash. De er ikke helt amatører heller. 

Anonymkode: 2a482...49e

Sant nok,men ser ikke ut som trådstarter er det...Var bare et lite tips på veien om h*n har tenkt å gjøre noe sånt.....

Er nok best å la være..Uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...