Gå til innhold

Er det lov å være utro når partner ikke vil ha sex?


trond_70

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i den situasjon at dama ikke lenger vil ha sex. Er 44 år og hadde sett for meg å ha se en rekke år til.

Ikke er hun interessert i at jeg finner meg noen på si og mener jeg får bruke hånda.

Hvor ille er det å være utro i en slik situasjon ? Er det jenter i tilsvarende situasjon og ville dere møtt meg for sex selv om man ikke er kjærester ?

Det hører med til historien at vi har barn og bortsett fra hennes manglende sexlyst så har vi et ellers bra forhold.

Roser og middager har ikke hjulpet, hun har rett og slett mistet lysten...

Endret av trond_70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, trond_70 skrev:

Hei.

Jeg er i den situasjon at dama ikke lenger vil ha sex. Er 44 år og hadde sett for meg å ha se en rekke år til.

Ikke er hun interessert i at jeg finner meg noen på si og mener jeg får bruke hånda.

Hvor ille er det å være utro i en slik situasjon ? Er det jenter i tilsvarende situasjon og ville dere møtt meg for sex selv om man ikke er kjærester ?

 

Selvfølgelig er det ikke greit. Gå fra kona di da. 

Anonymkode: abae8...1d0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, trond_70 skrev:

Hei.

Jeg er i den situasjon at dama ikke lenger vil ha sex. Er 44 år og hadde sett for meg å ha se en rekke år til.

Ikke er hun interessert i at jeg finner meg noen på si og mener jeg får bruke hånda.

Hvor ille er det å være utro i en slik situasjon ? Er det jenter i tilsvarende situasjon og ville dere møtt meg for sex selv om man ikke er kjærester ?

 

Rådet du vil få er at om hun er informert og aksepterer (som hun ikke gjør) er det greit. Ellers er det å avslutte forholdet. Eller forbli sexløs.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å være utro. Avslutt heller forholdet om dine behov ikke blir møtt.

Anonymkode: d4683...d42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri være utro uansett. Er du ikke fornøyd med sexlivet, forholdet eller noe slikt får man gjøre det slutt. Ikke finne noen på si. 

Det er aldri greit å være utro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er greit å ha sex med andre har hun vel allerede svart på, og svaret var nei. Så da får du vel bare finne ei ny. Som singel dame er jeg 0 interessert i sex med en mann som er i et forhold. 

Anonymkode: c98d5...f2d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil hun ikke ha sex? Er det noe dere kan gjøre for at hun skal få tilbake sexlysten?

Anonymkode: 76efc...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med å spør deg selv: hva kan du gjør for at hun skal bli sexlysten? Er hun sliten, lei av seg, trøtt? Kan du avlasta henne, stille til med en romantisk middag når hun komme hjem fra jobb, gi henne roser, gå på date, o.v. for å live opp forholdet? Det er aldri greit å være utro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kokos*

Er det bedre å skille seg dersom resten av samlivet fungerer godt, mener dere? 

Dersom du er glad i kona di, dere har barn og et ellers godt liv sammen, ville jeg nok heller vurdert å være utro. Og jeg ville ikke ha fortalt henne noe som helst, men heller latt som ingenting, og prøvd å være en så god ektemann som jeg kan, på alle andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere har snakket ut om dette og hun bare har bestemt for dere at dere aldri skal ha sex noe mer uten at det er spesifikke grunner til det synes jeg dette "sviket" i et forhold er så stort at jeg ville synes det ikke var noe verre om du skaffet deg litt på si om hun fortsatt ønsker at dere skal ha et forhold. Snakk ut om det, informer henne om at du ikke ønsker å leve slik resten av livet og at du derfor kommer til å sørge for å få behovet dekket andre steder. Hun kan da velge å gå/bryte om hun ønsker. 

Anonymkode: 219da...688

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *kokos* skrev:

Er det bedre å skille seg dersom resten av samlivet fungerer godt, mener dere? 

Dersom du er glad i kona di, dere har barn og et ellers godt liv sammen, ville jeg nok heller vurdert å være utro. Og jeg ville ikke ha fortalt henne noe som helst, men heller latt som ingenting, og prøvd å være en så god ektemann som jeg kan, på alle andre områder.

Dersom han er glad i kona si som du påstår så er han ikke utro. Punktum. Betyr ikke hennes følelser noe i alt dette. Hadde jeg vært denne kona ville jeg ikke blitt ført bak lyset på den måten å levd et liv basert på en så grusom løgn. Da ville jeg heller at ekteskapet skulle endt. Burde ikke HUN få lov til å ta dette valget også? For meg ville det vært ubetydelig hvor god en ektemann han var på andre områder, et slikt svik ville vært uaktuelt. Å lyve om det er vel det som er det verste av det hele. 

Anonymkode: abae8...1d0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i lik situasjon. Han vil ikke ha sex, uansett hvor mye jeg prøver. Han har også vært utro, det har ikke jeg enda.

Anonymkode: 1dad5...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, trond_70 skrev:

Hei.

Jeg er i den situasjon at dama ikke lenger vil ha sex. Er 44 år og hadde sett for meg å ha se en rekke år til.

Ikke er hun interessert i at jeg finner meg noen på si og mener jeg får bruke hånda.

Hvor ille er det å være utro i en slik situasjon ? Er det jenter i tilsvarende situasjon og ville dere møtt meg for sex selv om man ikke er kjærester ?

 

Hei

Hvor lenge har det vært slik?

Hvorfor vil hun ikke? Hva er gjort for å bedre situasjonen?

Har dere snakket om å evt gå fra hverandre?

Anonymkode: f40cc...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Det krever to for å være i et parforhold, at den ene avslutter sexlivet og forventer at den andre da skal leve videre uten sex er alt for mye å be om. Første bud er såklart å snakke med kona di om at dette er et behov du har som du ikke lenger får dekket gjennom henne, og se hva slags reaksjon du får tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Hvor lenge har det vært slik?

Hvorfor vil hun ikke? Hva er gjort for å bedre situasjonen?

Har dere snakket om å evt gå fra hverandre?

Anonymkode: f40cc...c0e

Det har vært slik i ca 1 1/2 år, vi har snakket om det og hun mener det er biologiske grunner hun har rett og slett ikke lyst , når hun ikke har lysten vil hun heller ikke gjøre det kun for min skyld. Blir jo ikke helt riktig når kun den ene er aktiv heller. Av hensyn til barn så vil vi ikke gå fra hverandre.

Anonymkode: dd518...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i lik situasjon. Han vil ikke ha sex, uansett hvor mye jeg prøver. Han har også vært utro, det har ikke jeg enda.

Anonymkode: 1dad5...863

Ok, du har holdt ut inntil videre ? Hva tenker du om fremtiden?

Anonymkode: dd518...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *kokos* skrev:

Er det bedre å skille seg dersom resten av samlivet fungerer godt, mener dere? 

Dersom du er glad i kona di, dere har barn og et ellers godt liv sammen, ville jeg nok heller vurdert å være utro. Og jeg ville ikke ha fortalt henne noe som helst, men heller latt som ingenting, og prøvd å være en så god ektemann som jeg kan, på alle andre områder.

Enig i dette, faktisk, og jeg hadde foretrukket at han gjorde det samme. Men da med grundige regler om hva som er greit mtp uroskap. Et kjærestelignende forhold er IKKE greit, feks. Da er det så lett å utvikle følelser, og det hadde jeg unngått og håpet at han også unngikk dersom det var han som var den utro. Kun sex, og kun for å dekke sex- og nærhetsbehov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, du har holdt ut inntil videre ? Hva tenker du om fremtiden?

Anonymkode: dd518...76c

Ja, det har jeg. Føler at denne personen vil jeg dele livet mitt med, men det er vanskelig. Kjenner at jeg sprekker snart.

Anonymkode: 1dad5...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Enig i dette, faktisk, og jeg hadde foretrukket at han gjorde det samme. Men da med grundige regler om hva som er greit mtp uroskap. Et kjærestelignende forhold er IKKE greit, feks. Da er det så lett å utvikle følelser, og det hadde jeg unngått og håpet at han også unngikk dersom det var han som var den utro. Kun sex, og kun for å dekke sex- og nærhetsbehov.

Takk for støtten , og ja tanken er at det kun skal være et seksuelt forhold dersom jeg finner noen som er villig til dette 

Anonymkode: dd518...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...