Gå til innhold

Vi klager over integrering i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en uting at man ikke lærer seg språket i et land man flytter til. Samtidig, så lenge man oppfører seg som et redelig menneske, så ser jeg ikke den store faren ved å ikke integrere seg.

I kommunen her jeg bor er det masse vietnamesere for eksempel. De holder seg til sine, men placer heller ingen. Da må det vel være greit så lenge det er slik de vil ha det? 

Hakket verre med de som ikke vil integreres og helst ser at Norge blir en muslimsk stat...

Anonymkode: 98e25...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en uting at man ikke lærer seg språket i et land man flytter til. Samtidig, så lenge man oppfører seg som et redelig menneske, så ser jeg ikke den store faren ved å ikke integrere seg.

I kommunen her jeg bor er det masse vietnamesere for eksempel. De holder seg til sine, men placer heller ingen. Da må det vel være greit så lenge det er slik de vil ha det? 

Hakket verre med de som ikke vil integreres og helst ser at Norge blir en muslimsk stat...

Anonymkode: 98e25...7a3

Mente PLAGER ingen (ikke placer) :P

Anonymkode: 98e25...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men er vi noe bedre selv? 
Se bare i Spania, som blir mer og mer tatt over av nordmenn...

http://www.tb.no/avkleddavjakob/reiseliv/utenriks/notteroy-par-har-vart-30-ar-i-spania-vi-har-ikke-spanske-venner-og-kan-ikke-spansk/f/5-76-339647

Anonymkode: 0835e...126

Det kan ikke sammenlignes.

Anonymkode: 6f691...e43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott for Spania at rike Nordmenn kommer ned og bosetter seg store deler av året. De bidrar til en bedre økonomi. Ikke trenger de og lære seg språket eller på annen måte ta del i det Spanske samfunn. Bare positivt. Dessverre kan vi ikke si det samme om dem som bosetter seg her i landet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det nødvendig å lage en tråd til om den samme saken?

 

Anonymkode: 0e42b...bfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste nordmenn bor faktisk i Norge. Men om nordmennene i Spania klager over manglende integrering i Norge, så virker det litt hyklersk. 

Anonymkode: 52069...7d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Men om nordmennene i Spania klager over manglende integrering i Norge, så virker det litt hyklersk. 

Anonymkode: 52069...7d5

Hvorfor det? Nordmenn i Spania lever da ikke av Spanias penger. De bidrar og trenger ikke å bli integrert. Ikke bør de være ydmyke og takknemlige en gang. Det er stor forskjell på så kalte asylsøkere og gode nordmenn i Spania som er en ressurs, en virkelig berikelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange flyktninger som bidrar til den norske velferdsstaten også, er en ressurs for samfunnet og lærer seg å leve etter norske lover. Helt enig med TS

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chromium skrev:

Er mange flyktninger som bidrar til den norske velferdsstaten også, er en ressurs for samfunnet og lærer seg å leve etter norske lover. Helt enig med TS

Hvor mange prosent er ok for deg da? 20%?

Noen flyktninger bidrar, merk noen. Alt for mange gjør det ikke, de som bidrar gjør ikke opp for de som ikke bidrar, ergo må vi andre betale for dem. 

Normenn i Spania får ingen ting av den spanske stat, derimot bidrar de med mye. Det man heller burde stille spøsmålstegn ved er om det er riktig av Norge å betale full pensjon til noen som bor i Spania og på den måten bidrar til verdiskaping i ett land som ikke betaler deres pensjon. 

Anonymkode: bbbad...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er forferdelig med disse norske feriepensjonistene som drar til Spania i tusentall når gradestokken i Norge kryper nedover. De skaper enorme problemer for spanjolene og det spanske samfunnet. De har lav yrkesdeltakelse og suger den spanske stat for trygdeutbetalinger, de gidder ikke lære språket, bringer med seg uskikker som tvangsekteskap og æresdrap, de praktiserer taharrush gamea på festivaler og er overrepresentert i overfalls- og gjengvoldtekter rundt om i hele Spania. Norge bør skamme seg. Dette er hykleri. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Chromium skrev:

Er mange flyktninger som bidrar til den norske velferdsstaten også, er en ressurs for samfunnet og lærer seg å leve etter norske lover. Helt enig med TS

For noe jævla tøv! Det er ikke sant i det hele tatt!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så vanvittig respektløst. Liker ikke innvandrere som bor i Norge og ikke kan et ord norsk heller. Bryr meg fint lite om du snakker engelsk, lær deg norsk! Samme gjelder nordmenn i Spania, lær deg språke slik at de kan snakke til deg!

Anonymkode: e6fa5...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Gothminister skrev:

Hvorfor det? Nordmenn i Spania lever da ikke av Spanias penger. De bidrar og trenger ikke å bli integrert. Ikke bør de være ydmyke og takknemlige en gang. Det er stor forskjell på så kalte asylsøkere og gode nordmenn i Spania som er en ressurs, en virkelig berikelse.

Mange nordmenn som kjøper seg hus i Spania for å få medisinsk behandling i Spania. De har nemlig et bedre (og kjappere!) helsevesen enn Norge. 

Anonymkode: b8ca2...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel tante som har flyttet til Spania. Hun har kjøpt seg egen leilighet, og har oppsparte penger og pensjon.  Hun bidrar i Sjømannskirken, og er bare en hyggelig gammel dame som ble lei vintrene i Norge.

 

Dette er stort sett pensjonister som faktisk bidrar økonomisk til landet , i motsetning til de som kommer til Norge og trenger både sted å bo og penger. 

 

Anonymkode: e44b6...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès

Jeg blir provosert av de som ikke gidder å lære seg språket til det landet de flytter til, maken til respektløse folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pernillefn

Ja, pensjonister i Spania bidrar kanskje økonomisk - men ikke til videreføring av den spanske kulturen. De som opprinnelig er fra områdene blir presset ut fordi prisene stiger, da de ikke lønnes i nærheten av samme nivå. 

Og nei, kanskje ikke ALLE flyktninger er ressurser, men det er ikke ALLE nordmenn heller. Jeg kan ikke huske å få valget om fødeland da jeg ble unnfanget? :laugh: Dersom alle som klager over dårlig integrering av flyktninger og asylsøkere generelt heller hadde brukt tiden sin på å smile til eller til og med SNAKKE med disse menneskene (omså det må foregå på engelsk i starten), vil de kanskje forstå våre verdier og kultur? 

I tillegg er det vanskelig å bli integrert i et land hvor prosessene ikke tillater en å komme ut i samfunnet før søknaden er godkjent som kan ta opptil to år. Ingen ønskesituasjon for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, pernillefn skrev:

Ja, pensjonister i Spania bidrar kanskje økonomisk - men ikke til videreføring av den spanske kulturen. De som opprinnelig er fra områdene blir presset ut fordi prisene stiger, da de ikke lønnes i nærheten av samme nivå. 

Og nei, kanskje ikke ALLE flyktninger er ressurser, men det er ikke ALLE nordmenn heller. Jeg kan ikke huske å få valget om fødeland da jeg ble unnfanget? :laugh: Dersom alle som klager over dårlig integrering av flyktninger og asylsøkere generelt heller hadde brukt tiden sin på å smile til eller til og med SNAKKE med disse menneskene (omså det må foregå på engelsk i starten), vil de kanskje forstå våre verdier og kultur? 

I tillegg er det vanskelig å bli integrert i et land hvor prosessene ikke tillater en å komme ut i samfunnet før søknaden er godkjent som kan ta opptil to år. Ingen ønskesituasjon for noen.

Hvor mye tid tilbringer DU samme med "flyktninger" og migranter da?

Anonymkode: 67854...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Chromium skrev:

Er mange flyktninger som bidrar til den norske velferdsstaten også, er en ressurs for samfunnet og lærer seg å leve etter norske lover. Helt enig med TS

Dette er rein løgn. Men kom gjerne med dokumentasjon. I Tyskland er det ca. 50 av en million som bidrar av dem som invaderte dem sist.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...