Gå til innhold

Er det noen som har operert bort galleblæren her?


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Gjest BethD

Eller kanskje noe helsepersonell som kan hjelpe meg med noen spørsmål?

 

Jeg er klar over at man må legge om kostholdet noe når man har tatt denne bort, Det er nå 1 år siden jeg fjernet den og er nå vant med min nye tilværelse.

Dog,så hater jeg den. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde fast avføring for å si det sånn. Jeg må nesten akutt på do om morgenen etter frokost og kaffe,men det er jeg vant til. Det går fint.

Men er det mulig at næringstoffene i maten ikke rekker å komme seg inn i kroppen før maten er ute igjen? 

Jeg spiste for kanskje 1-2 timer siden og har allerede vært på do 1-3 ganger og nå merker jeg at jegbegynner å bli sulten igjen og svak som man blir når man ikke har spist på LENGE!

Det kan vel ikke være normalt? Jeg har ikke rast ned i vekt eller noe sånt men man begynner jo å lure på om det er bra for kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har ikke lov og utgi seg for helsepersonell her. Men kanskje du skulle tatt dette opp  med legen din og finne ut hvorfor du har det slik.

Anonymkode: 2c406...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den bort for endel år siden og har levd helt som vanlig etterpå. La ikke om kostholdet og har ikke hatt noen problemer med å spise som vanlig. Eller uvanlig alt ettersom man ser det.

Jeg har til og med gått på lavkarbo der det er masse fett i kosten uten at det har gitt meg noen problemer. 

Jeg har ikke noen forutsetning for å mene noe om det du opplever har med fjerning av galleblære å gjøre eller ikke, men det er i hvert fall min erfaring etter at min ble operert bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke normalt det du opplever. Synes du skal ta deg en tur til legen. Det kan være at næringsstoffene ikke tar seg opp i kroppen om det går så fort gjennom systemet ditt. 

Anonymkode: 79d7e...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har fjernet den, men hun har ikke noe problemer som du beskriver. La heller ikke om kostholdet. 

Anonymkode: c407c...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la ikke om kostholdet, har ikke hatt problemer i ettertid.

Anonymkode: 1e101...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet ut om du kan ha laktoseintoleranse TS? Spiser du ellers mye fettrik kost?

Anonymkode: 0a9ac...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt om kosten etter fjerning av galleblæren. Dog hadde jeg diare i mange måneder etter fjerningen og jeg fikk beskjed av legen min å "resette" magen. Dvs leve på bananer, loff og slikt noen dager/uker slik at magen fikk ro og diaréen forsvang raskt. Vært fin siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...