Gå til innhold

Voksne barn på ferie "hjemme" - uten bil...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er frekt av far å bare dele ut bilen din til hans unger. Jeg kan låne ut bilen min i spesielle tilfeller, men aldri i verden om jeg hadde latt stebarna disponere bilen min fritt nei. 
De får kjøre med fars bil, det er han det er greit for,
Han har vel ingen grunn til å være sur, det er du som bør være sur. Ingen skal vel komme og bestemme hva dine ting blir brukt til, jeg hadde blitt veldig forbanna og sur.
Nei, sett ned foten og si i fra, din bil, dine regler.

Anonymkode: b8b66...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt på spissen: Ingen biler hjemme = farvel spontanitet.

Ikke alle voksne liker å planlegge hva man skal gjøre hver kveld.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du ikke hadde hatt bil da, hadde de tatt naboen sin da? Uhyre frekt! Sett ned foten jente. Uansett hvor mye kjæresten din synes at ungene hans skal få alt de peker på, så trenger du ikke føye deg for alt han sier. Han synes du skal låne fra deg bilen, du har lyst til å ha den selv (selv om du ikke skal noen steder).

Anonymkode: b2cb3...29f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juli 2016 at 18.38, AnonymBruker skrev:

Selvsagt hadde jeg latt barna låne bilen min så mye de ønsket i disse tilmålte ferieukene. Skulle da bare mangle..... så egoistisk hadde jeg aldri fått meg til å bli - men jeg er ikke stemor heller da.

Anonymkode: 311a3...cbe

Jeg er heller ikke stemor. Jeg dropper ikke venninne/familiebesøk eller står over en kino fordi barna mine kanskje trenger bilen min. Vi har to biler, og de får låne en bil om vi ikke skal noe, alternativt kan de kjøre/hente oss. Det handler ikke om å være egoistisk, men at man må tilpasse seg hverandre og gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: 06b33...954

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juli 2016 at 19.00, AnonymBruker skrev:

Dette har noe å gjøre med å sette barnas behov foran sine egne. Og tross alt er de kun hjemme noen uker...

Anonymkode: 311a3...cbe

Dette er jo voksne. Jeg er ikke stemor selv, men ikke snakk om at mitt barn skulle få disponere bilen hver kveld mens hun var hjemme på ferie. Når barna er blitt voksne skulle man jo tro at de fleste foreldre har fått nok vett i barna at de forstår at hele verden ikke dreier seg om dem, at de ikke alltid kan gjøre som de vil på bekostning av andre og at det er greit å spørre om å få låne ting. 

Anonymkode: 36c74...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS høres konfliktsky. Noe som er uvanlig i vår liberalistiske kvinnedominerte hjørne av verden (unntatt visse ghettoer i Oslo).

Hva med å ta ansvar for dine egne private saker og slutt å søke trøst på kvinneforumer?

Jeg bare lurer siden kvinner alltid vet best..

Anonymkode: 02cb1...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne fint lånt ut bilen min til både barn, svigerbarn og  stebarn hvis det passet slik. Men hvis det blir sett på som en selvfølge ville det blitt slutt på den goden. Og spesielt hvis det var kjæresten som forventet at jeg skulle godta dette. Da hadde nok det forholdet blitt tynnslitt relativt kjapt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk låne bil da jeg var hjemme fra studier. Hvis det passet (og jeg spurte - krevde ikke). Tok det aldri som en selvfølge. Det var ingen som behandlet meg som kongelig de ukene jeg var hjemme på ferie.

Anonymkode: b2cb3...29f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juli 2016 at 14.42, AnonymBruker skrev:

Når man er voksne burde man slutte å feriere med foreldrene.

Anonymkode: 93d63...164

Jeg syns det er digg  at de eldste fortsatt vil være med på tur, selv om de pr def er voksne/myndige.

Noen har sterkere fam bånd enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...