Gå til innhold

Han gav meg komplekser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært litt frem og tilbake med en fyr. Jeg har som regel gått etter at han har sagt frekke ting, men tenkte nå at jeg skulle gi han en sjanse til.

Jeg har barn, er over tretti og har fått mange komplimenter for min kropp, den bærer ikke spesielt mye preg av å ha fått barn, veier 55 kg og midjen er smal og fin. Ikke cellulitter, ingen strekkmerker, og puppene har blitt mer fyldige og jeg var egentlig fornøyd slik jeg var. Har aldri fått klager før, men noen komplekser har man jo alltid med kroppen sin uansett. Puppene var ikke en av kompleksene. Jeg var fornøyd med å ha litt volum. 80c.

Vi har datet litt, og jeg la merke til at han har vært litt respektløs i tonen og sagt noen kommentarer som har vært sårende men tenkte at han er litt keitete sosialt og at han ikke mener vondt. Og det er sånn også. Han mener ikke noe vondt. 

Så ligger jeg over til han og vi er nakne sammen. Jeg står opp om morgenen og dusjer, og kommer ut av dusjen mens han er på badet, og han utbryter: har du fått hengepupper, du da. Jeg ble halvveis sjokkert, hengepupper er ikke et positivt ord. Jeg føler meg uattraktiv og stygg og han kom for å unnskylde seg og jeg spurte hva poenget med å si at jeg hadde hengepupper, så han sa: ja de var litt løse, så... Som om det gjorde saken bedre. Jeg sa fra rett ut at nå gjør han ting bare verre og han visste ikke hva godt han kunne gjøre for å si unnskyld og gjøre det godt igjen. Vi ble venner igjen, jeg tok imot unnskyldningen og han sa selv at han var idiot. Hadde det ikke vært for unnskyldningen vet jeg ikke hva jeg hadde gjort egentlig.

Men nå sitter jeg med komplekser for puppene jeg trodde var bra nok, og egentlig var fornøyd med. Og jeg blir nedfor når jeg tenker på det. Overreagerer jeg, er det vanlig at mannfolk plumper ut med så utrolig dumme ting å si? Hva kan jeg nå gjøre annet enn å tenke på dette, det har satt seg fast i meg og jeg liker ikke puppene mine like mye lengre. Silikon er ikke et alternativ og jeg tror vitterlig ikke at jeg trenger å løfte de kirurgisk... Men klarer ikke å la være å tenke på dette. Jeg trodde puppene var bra nok, jeg er dame, kvinne. Litt former må man ha. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke verre enn å dumpe han så komme deg videre i livet om han skaper ubehag for deg. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes voksne damer bør ha såpass vett og selvtillit så de ikke lar seg påvirke av sånne dustekommentarer. Det at en dum mann kommer med en dum kommentar om puppene dine bør ikke få deg til å mislike dem selv. Da får du jobbe litt med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var jo fornøyd med puppene dine! Hvorfor endre mening bare fordi 1 person sier noe sånt? Det var tydeligvis en lite gjennomtenkt kommentar fra han og skikkelig stygt sagt. Egentlig litt rart at en voksen mann finner på å si noe sånt.

 

Anonymkode: 733ce...c90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er rart at sånt kommer fra en voksen mann... Barn kan finne på å si sånt. Ikke en mann på over førti år. 

Anonymkode: 8ef8c...0d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært litt frem og tilbake med en fyr. Jeg har som regel gått etter at han har sagt frekke ting, men tenkte nå at jeg skulle gi han en sjanse til.

Jeg har barn, er over tretti og har fått mange komplimenter for min kropp, den bærer ikke spesielt mye preg av å ha fått barn, veier 55 kg og midjen er smal og fin. Ikke cellulitter, ingen strekkmerker, og puppene har blitt mer fyldige og jeg var egentlig fornøyd slik jeg var. Har aldri fått klager før, men noen komplekser har man jo alltid med kroppen sin uansett. Puppene var ikke en av kompleksene. Jeg var fornøyd med å ha litt volum. 80c.

Vi har datet litt, og jeg la merke til at han har vært litt respektløs i tonen og sagt noen kommentarer som har vært sårende men tenkte at han er litt keitete sosialt og at han ikke mener vondt. Og det er sånn også. Han mener ikke noe vondt. 

Så ligger jeg over til han og vi er nakne sammen. Jeg står opp om morgenen og dusjer, og kommer ut av dusjen mens han er på badet, og han utbryter: har du fått hengepupper, du da. Jeg ble halvveis sjokkert, hengepupper er ikke et positivt ord. Jeg føler meg uattraktiv og stygg og han kom for å unnskylde seg og jeg spurte hva poenget med å si at jeg hadde hengepupper, så han sa: ja de var litt løse, så... Som om det gjorde saken bedre. Jeg sa fra rett ut at nå gjør han ting bare verre og han visste ikke hva godt han kunne gjøre for å si unnskyld og gjøre det godt igjen. Vi ble venner igjen, jeg tok imot unnskyldningen og han sa selv at han var idiot. Hadde det ikke vært for unnskyldningen vet jeg ikke hva jeg hadde gjort egentlig.

Men nå sitter jeg med komplekser for puppene jeg trodde var bra nok, og egentlig var fornøyd med. Og jeg blir nedfor når jeg tenker på det. Overreagerer jeg, er det vanlig at mannfolk plumper ut med så utrolig dumme ting å si? Hva kan jeg nå gjøre annet enn å tenke på dette, det har satt seg fast i meg og jeg liker ikke puppene mine like mye lengre. Silikon er ikke et alternativ og jeg tror vitterlig ikke at jeg trenger å løfte de kirurgisk... Men klarer ikke å la være å tenke på dette. Jeg trodde puppene var bra nok, jeg er dame, kvinne. Litt former må man ha. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Hvis noen indirekte krever silikonpupper etter noen få dater så hadde jeg revurdert han altså. Har du vurdert å kommentere noe med han forresten? :fnise: Jeg ville ikke fått komplekser av det der altså. :)

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne kvinner lar seg ikke affisere av slike dustete kommentarer. Er jo han det er noe i veien med. Ser på det som en slags hersketeknikk fra hans side. Ikke gå rett i den fella og forlang litt respekt. Hadde ikke kastet bort en kilokalori på å bli fornærmet over slikt men heller brukt energien på å sparke han på hue og ræva ut døra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker så følelsesmessig avstumpet og liten forståelse for ting. Bagatelliserer også ting som betyr mye for mitt barn, som f eks at barnet gråt fordi vi glemte av kjærligheten på pinne(noe som er stort for et lite barn) og svarer hans var kaldt: du har spist nok godterier i dag! Og kjørte videre istedenfor å snu og hente kjærligheten som ungen min var så glad for å få (en ekstra stor i alle slags farger). 

Så jeg tenkte at sånne sårende kommentarer som han sa til meg, som han mener ikke betyr noe og ikke forstår hvorfor jeg blir lei meg, kan han også finne på å si til mitt barn fordi det ikke virker som at han skjønner at sånt er galt å si. 

Han har også tidligere kalt meg for naiv, og jeg ble såret da også, syntes det var sårende sagt av han. Prøvde å forklare han at det er sårende å bli kalt naiv og innrømte at jeg kanskje har vært naiv. Derfor mente han at det var bare riktig å kalle meg naiv siden jeg innrømte det selv, at jeg var det og at jeg ikke må henge meg opp i at han kaller meg sånt. Jeg tror det er en måte å trykke ned på, fordi han har alltid vært frekk i tone og væremåte, samtidig som han alltid sier at han selv er så snill og det er han. Han er veldig snill, men syns ikke det er særlig snilt å drive og kalle den andre ting eller å kritisere kroppen til den andre. 

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fuglekvinnen__ skrev:

Hvis noen indirekte krever silikonpupper etter noen få dater så hadde jeg revurdert han altså. Har du vurdert å kommentere noe med han forresten? :fnise: Jeg ville ikke fått komplekser av det der altså. :)

Jeg prøvde å spørre han hvilken rett han har til å kritisere andre sin kropp? (Selv har han begynnende mage til gross for at han trener masse, og høye viker og måne men jeg sier jo ingenting om det, såklart)

og jeg sa til han at han er jo ikke så perfekt selv. Svaret hans var: DU er ikke så perfekt SELV! Jeg svarte at ja det har jeg virkelig fått høre den siste tida ja. Det er som å snakke med en unge som ikke skjønner noenting. 

 

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Whiskas skrev:

Voksne kvinner lar seg ikke affisere av slike dustete kommentarer. Er jo han det er noe i veien med. Ser på det som en slags hersketeknikk fra hans side. Ikke gå rett i den fella og forlang litt respekt. Hadde ikke kastet bort en kilokalori på å bli fornærmet over slikt men heller brukt energien på å sparke han på hue og ræva ut døra.

Det har ingenting med alder å gjøre - det har med selvfølelse og selvtillit å gjøre. Man lar seg ikke påvirke av at noen mener sånt. Vi er alle forskjellige, Men jeg vet at jeg selv ville bare ledd av det. hvorfor ikke bare ta det med humør? Det kan ikke gjøre noen skade annet enn at det er en flåsete kommentar. Noen er mer følsomme og hårsåre enn andre og det beror sikkert mye på hvordan personen sa det så klart, og det er det ikke forklart noe om - så hvis han sto og pekte å lo av puppene dine forstår jeg at du tok deg skikkelig nær av det, men hvis det bare var en kommentar så ville jeg aldri latt noe sånt gå inn på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å spørre han hvilken rett han har til å kritisere andre sin kropp? (Selv har han begynnende mage til gross for at han trener masse, og høye viker og måne men jeg sier jo ingenting om det, såklart)

og jeg sa til han at han er jo ikke så perfekt selv. Svaret hans var: DU er ikke så perfekt SELV! Jeg svarte at ja det har jeg virkelig fått høre den siste tida ja. Det er som å snakke med en unge som ikke skjønner noenting. 

 

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Enig - han høres helt gyselig ut. Det virker ikke som om at han har det så godt med seg selv så da hadde jeg aldri fått komplekser av kommentarer i fra en som du beskriver, nei. Vær fornøyd med den kroppen du har å la han heller sitte å surmule over sine egne komplekser.

Dette hørtes ut som en sjarmerende kar. :ironi:

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du sammen med han?

Både du og barnet ditt blir lei dere over oppførselen hans, men likevel ønsker du å gi han en sjanse til?

Det er en dårlig kombinasjon å være en sensitiv person som er sammen med en insensitiv person - finn deg heller en mann som er god og snill og som aldri/sjelden sier noe frekt, en som er mer lik deg selv. Da blir det færre misforståelser og konflikter også.

Anonymkode: 6f31f...68f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Det har ingenting med alder å gjøre - det har med selvfølelse og selvtillit å gjøre. Man lar seg ikke påvirke av at noen mener sånt. Vi er alle forskjellige, Men jeg vet at jeg selv ville bare ledd av det. hvorfor ikke bare ta det med humør? Det kan ikke gjøre noen skade annet enn at det er en flåsete kommentar. Noen er mer følsomme og hårsåre enn andre og det beror sikkert mye på hvordan personen sa det så klart, og det er det ikke forklart noe om - så hvis han sto og pekte å lo av puppene dine forstår jeg at du tok deg skikkelig nær av det, men hvis det bare var en kommentar så ville jeg aldri latt noe sånt gå inn på meg. 

Jeg kom ut sv dusjen, han så meg naken, og han nærmest pekte på de og sa: Har du fått hengepupper du da! Og lo litt av de. Det føltes ikke noe særlig, følte meg ikke særlig fin da. Jeg ble litt sjokkert. Han unnskyldte det senere med at han sa det på tull. Hva slags mennesker sier sånt og gjør narr av kroppen til kjæresten sin, på tull?

Hvordan hadde det vært om en kvinne hadde sett mannen naken i senga, pekt på penisen hans som er bare sju cm og sagt: har du så liten tiss du da? 

Ikke pent gjort. 

Anonymkode: 8ef8c...0d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom ut sv dusjen, han så meg naken, og han nærmest pekte på de og sa: Har du fått hengepupper du da! Og lo litt av de. Det føltes ikke noe særlig, følte meg ikke særlig fin da. Jeg ble litt sjokkert. Han unnskyldte det senere med at han sa det på tull. Hva slags mennesker sier sånt og gjør narr av kroppen til kjæresten sin, på tull?

Hvordan hadde det vært om en kvinne hadde sett mannen naken i senga, pekt på penisen hans som er bare sju cm og sagt: har du så liten tiss du da? 

Ikke pent gjort. 

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Så fint at du ser dette. Jeg er helt enig med deg.

Så hva hindrer deg i å finne en som ikke sier slike ting?

Anonymkode: 6f31f...68f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gammel er han? Hva er hans situasjon - er han også fraskilt med barn som deg, evig singel eller hva?

 

Anonymkode: 37672...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han? Hva er hans situasjon - er han også fraskilt med barn som deg, evig singel eller hva?

 

Anonymkode: 37672...077

40 år, singel såklart. Han har delt ansvar for et barn i tenårene. 

Hva mener du med evig singel?

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom ut sv dusjen, han så meg naken, og han nærmest pekte på de og sa: Har du fått hengepupper du da! Og lo litt av de. Det føltes ikke noe særlig, følte meg ikke særlig fin da. Jeg ble litt sjokkert. Han unnskyldte det senere med at han sa det på tull. Hva slags mennesker sier sånt og gjør narr av kroppen til kjæresten sin, på tull?

Hvordan hadde det vært om en kvinne hadde sett mannen naken i senga, pekt på penisen hans som er bare sju cm og sagt: har du så liten tiss du da? 

Ikke pent gjort. 

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Som sagt: ut i fra din beskrivelse av din kjæreste så hadde jeg aldri brydd meg. Jeg forstår at måten det ble sagt på kanskje er verre enn selve ordet? Neste gang personen kommer ut av dusjen kan du jo kommentere på samme måte med han å se hvordan han opplever det? Kanskje han forstår deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint at du ser dette. Jeg er helt enig med deg.

Så hva hindrer deg i å finne en som ikke sier slike ting?

Anonymkode: 6f31f...68f

Ingenting som hindrer meg, er bare at jeg brukte tid med han og trodde det skulle ordne seg denne gangen. Til tross for at jeg har gått mange ganger før Pga at han har vært frekk og ufølsom. 

Anonymkode: 8ef8c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...