Gå til innhold

Flytte for å studere - melde flytting? Forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er best å gjøre? Jeg blir på studieplassen i noen år. 

Fordelen med det ene eller den andre. Hva er anbefalt og hvorfor? 

Bør jeg ha forsikring? Noen sa at studenthybel av egne barn kan også være forsikret via foreldrenes innboforsikring. Stemmer det? 

Trenger litt råd. 

Anonymkode: d4d4a...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drev og Googla om akkurat det samme, skjønner ikke alt det med forsikring. Håper du får svar :laugh:

Anonymkode: 768ac...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Drev og Googla om akkurat det samme, skjønner ikke alt det med forsikring. Håper du får svar :laugh:

Anonymkode: 768ac...711

😃 Fint at jeg ikke er alene om det. Satser på at noen erfarne svarer oss. 👍🏼👍🏼

Anonymkode: d4d4a...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at studenter har samme folkeregisteradresse som foreldrene, men man endrer gjerne postadressen. Det er også vanlig at innboforsikring inngår i foreldres forsikring så lenge studenten har samme folkeregisteradresse. Men forsikringa bør sjekkes, vilkårene kan variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fant jeg på folkeregisteret sin hjemmeside:

Som student kan du velge om du vil fortsette å være folkeregistrert på hjemstedet ditt, eller om du vil registreres på nytt bosted ved studiestedet. Husk at det er din folkeregistrerte adresse som avgjør i hvilken kommune du kan stemme.

NB! Hvis du skal beholde din folkeregistrerte adresse på hjemstedet, må du ha tilknytning dit gjennom foreldre eller ektefelle/barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, cassio skrev:

Dette fant jeg på folkeregisteret sin hjemmeside:

Som student kan du velge om du vil fortsette å være folkeregistrert på hjemstedet ditt, eller om du vil registreres på nytt bosted ved studiestedet. Husk at det er din folkeregistrerte adresse som avgjør i hvilken kommune du kan stemme.

NB! Hvis du skal beholde din folkeregistrerte adresse på hjemstedet, må du ha tilknytning dit gjennom foreldre eller ektefelle/barn.

Mine foreldre skal fortsatt bo her. 

Anonymkode: d4d4a...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kontaktet mitt forsikringsselskap og spurte om dette med innboforsikring da min datter skal flytte på hybel for å studere. Fikk til svar at så lenge hun er folkeregistrert på samme adresse som meg så går hennes ting på hybelen under min innbo forsikring. 

Anonymkode: cacfc...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...