Gå til innhold

Er 46 kvadratmeter stort nok for 1 person?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer an på hvor mye ting du har.

Man må tenke smart med tanke på oppbevaring, og du kan ikke være en skrotnisse som er kjempeflink til å shoppe men ikke til å kaste. Men det er mer enn nok plass å boltre seg på for en person, de fleste jeg kjenner som bor alene har rundt den størrelsen eller mindre.

De som har større leilighet alene har ofte bare et ekstra rom som de bruker nesten kun til å lagre rot på, som like gjerne kunne vært i boden eller i nærmeste søppelkasse. Man akkumulerer ikke like mye crap når man har begrenset med plass, det er faktisk noe mentalt befriende over det å rydde i garderobe og annet småplukk jevnlig og ikke eie så ekstremt mye søppel. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg er så glad jeg ikke bor i Oslo når jeg ser tråder som dette. Ugh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor to stk på 48 m2 og har god plass. Skal sies at vi har veldig god oppbevaringsplass, men utebod og loft i tillegg til de 48 m2 da, så sparer en del plass på det. Her har også leiligheten en god planløsning, og de fleste tror den er større enn den er. Selv kunne jeg gjerne hatt større kjøkken, men det kommer med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kaninen skrev:

Kjenner jeg er så glad jeg ikke bor i Oslo når jeg ser tråder som dette. Ugh.

Hva er galt med 46 kvm? 

Jeg bodde på 23 kvm fra jeg var 22 til 30. Lærte mye om kreativ oppbevaring. Men hadde det helt supert. Jeg hadde også gjester på tradisjonell julefeiring, og fikk laget full julemiddag med tilbehør på et kjøkken som var 1,5x1,5 meter. Vi koste oss! 

Anonymkode: 8c037...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med 46 kvm? 

Jeg bodde på 23 kvm fra jeg var 22 til 30. Lærte mye om kreativ oppbevaring. Men hadde det helt supert. Jeg hadde også gjester på tradisjonell julefeiring, og fikk laget full julemiddag med tilbehør på et kjøkken som var 1,5x1,5 meter. Vi koste oss! 

Anonymkode: 8c037...0f3

Var ikke frekt ment, er bare det at leilighetsprisene er jo så hinsidige i Oslo at selv med en ganske grei jobb kan man fort ende opp i en veldig liten leilighet som koster alt for mye penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg bor på 35 kvm (alene) og det går helt fint.

Anonymkode: 21431...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bod på 11 kvm i fem år. Det gikk fint det også! Sitter som regel i sofaen uansett :)

Anonymkode: d2600...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...