Gå til innhold

Regler vdr. Salg på finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en liten hobby som jeg har lyst til å prøve ut. Har i alle år kjøpt billig og solgt videre, men hørt så mange gode historier folk som begynner i kjelleren til foreldre og nå har klart å bygge seg opp.

jeg er per dags dato, enda i kjelleren til foreldrene mine og har ikke satset høyere.

La oss ta for oss et eksempel, hvis jeg kjøper en sykkel til 10.000 kroner og selger den videre til 12-15.000 kroner. Hva sier forbrukerretten? Har tenkt til å starte på finn.no først, er det spesielle regler der? Hva om de etter en ukes til ikke liker sykkelen alikevel? Eller vil levere sen til ake? Hva skjer da?

Har jo kjøpt ting på finn.no før selv, men tanken på å levere noe tilbake til selger har aldri slått meg da jeg har tenkt at etter overføring er dealen avsluttet. Er dette riktig/rett?

Anonymkode: f540b...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn sine regler finne du på finn.no. Kjøp og salg mellom privatpersoner er lovregulert. Det er en fordel å holde seg innenfor loven. Du kan fint bli klagd inn for forbrukerrådet om du ikke oppfører deg ved privatsalg enten det er på finn,no, kaupang.no eller andre steder du opererer. 

Anonymkode: 47d94...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn sine regler finne du på finn.no. Kjøp og salg mellom privatpersoner er lovregulert. Det er en fordel å holde seg innenfor loven. Du kan fint bli klagd inn for forbrukerrådet om du ikke oppfører deg ved privatsalg enten det er på finn,no, kaupang.no eller andre steder du opererer. 

Anonymkode: 47d94...f53

Takk for svar.

Hva menes med "hvis du ikke oppfører deg ved privatsalg"? 

Finner forsåvidt ikke reglene hos finn.no, kun om finn som nettside, kontaktinformasjon etc.

Anonymkode: f540b...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...