Gå til innhold

Hva er grunnen til at kvinner tar ut skilsmisse oftere en menn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det fordi menn ikke greier seg alene ?

Anonymkode: 442c7...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle skilsmissene i min familie har vært fordi mennene har vært kontrollerende, gjør ikke noe husarbeid, fysisk eller psykisk mishandlende... Så jeg vil si at det i veldig mange tilfeller er mannen som er dominerende i et forhold, og kvinner vil ikke bli værende i slike forhold... 

Anonymkode: 927df...1fa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi menn ikke greier seg alene ?

Anonymkode: 442c7...894

Kvinner tar oftere ut skilsmisse fordi deres ansvarsfølelse i skakkjørte forhold ofte er størst, mens arbeidsoppgavene er flest. Hvis det virkelig "topper seg" er veien til oppbrudd ganske kontant. Og når man leser manne-trolltekstene hos den såkalte "Kvinnguiden" aner man også et element av forakt mot kvinner som kommer som en tragisk "bonus" på toppen. Om kvinner også kan oppføre seg for jævlig? Ja! Absolutt! Men hvis du er en skuffet dame som gir opp et forhold ordner du det praktiske mye lettere enn menn - du er jo vant til å gjøre 75 prosent av husarbeidet likevel.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle skilsmissene i min familie har vært fordi mennene har vært kontrollerende, gjør ikke noe husarbeid, fysisk eller psykisk mishandlende... Så jeg vil si at det i veldig mange tilfeller er mannen som er dominerende i et forhold, og kvinner vil ikke bli værende i slike forhold... 

Anonymkode: 927df...1fa

For det er ALLTID mannens skyld, og kvinnen er ALLTID et offer.

Hvorfor har vi ikke kommet lenger i 2016?

Disregard me, I am drunk. Sorry. Jeg så ikke MIN FAMILIE. JEG ER DRITA

Endret av PetterPanne
Sorry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner, og @Astralianorway peker på en av de jeg opplever som den viktigste, at kvinner generelt står for de fleste praktiske oppgavene i hjemmet, og det inkluderer papirarbeidet i forbindelse med samlivsbrudd, og kontakt med de etatene som må kontaktes.

Anonymkode: fe2d2...6fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

For det er ALLTID mannens skyld, og kvinnen er ALLTID et offer.

Hvorfor har vi ikke kommet lenger i 2016?

Disregard me, I am drunk. Sorry. Jeg så ikke MIN FAMILIE. JEG ER DRITA

Det er fordi menn alltid er de som har skyld og kvinner alltid er ofre, 

Anonymkode: 442c7...894

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sikker på at det jeg nå skal si er svaret til ts spørsmål, men tror kvinner i større grad enn menn har et sterkt sosialt nettverk både i familien og blant venninner og da er det lettere å bryte ut kanskje?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi menn ikke greier seg alene ?

Anonymkode: 442c7...894

Den påstanden vil jeg se statistikk på før jeg tror noe på. 

Anonymkode: 5e9bf...e71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har råd til å gå. 

De har tenkt på det lenge, og når de først sier noe/når frem til mannen, er det for sent. 

Akseptert i samfunnet at man kan bo alene. 

I

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, PetterPanne skrev:

For det er ALLTID mannens skyld, og kvinnen er ALLTID et offer.

Hvorfor har vi ikke kommet lenger i 2016?

Disregard me, I am drunk. Sorry. Jeg så ikke MIN FAMILIE. JEG ER DRITA

He he, kan ikke unngå en (bitter) latter! Kvinner og menn kan ha like høy drittsekkfaktor og like høy evne til utroskap. Nei, ikke noe jeg har "lest meg til." Erfaring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den påstanden vil jeg se statistikk på før jeg tror noe på. 

Anonymkode: 5e9bf...e71

Det var et spørsmål ikke en påstand.

Anonymkode: 442c7...894

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er fordi menn ikke klarer seg alene. Men ofte da man er gift, så sitter man med bolig, barn og familien AS. Og mannen vil ikke miste barna, huset eller kona. For han er vel klar over at han må inn i leilighet, se barna annenhver helg, og være ansvarlig for alt selv.

Da jeg var gift, og vi hadde barn, så sto jeg for det meste. Og ting han ikke så, som planlegging av hverdagen, handle inn gaver til alle bursdager, jul, arrangere vårt sosiale liv, jeg måtte og pushe på for at han skulle opprettholde sitt sosiale liv med kompiser. Men da vi satt med 2 barn, og jeg ble syk, sviktet han fullstendig, løy og gjorde mye han ikke skulle, han ble tilgitt og fikk en ny sjanse, men bare fortsatte. Samtidig da jeg ble syk, så hjalp han fortsatt ikke til med noe hjemme. Så etter å ha hatt det sånn i noen år, var det faktisk veldig enkelt å gå. For da hadde jeg ansvar for en mindre, og jeg hadde barnefri annenhver langhelg. Han ble deprimert, og sier fortsatt i dag, at jeg vil alltid være hans store kjærlighet. Da jeg spør hvorfor han behandlet meg så dårlig, og tok meg for gitt, har han ikke noe svar. Jeg tror at han trodde, siden jeg var syk, så var jeg avhengig av han, og ville aldri tørre å gå. Men livet uten han var jo mye lettere enn med han.

Anonymkode: 9de47...428

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er fordi menn ikke klarer seg alene. Men ofte da man er gift, så sitter man med bolig, barn og familien AS. Og mannen vil ikke miste barna, huset eller kona. For han er vel klar over at han må inn i leilighet, se barna annenhver helg, og være ansvarlig for alt selv.

Da jeg var gift, og vi hadde barn, så sto jeg for det meste. Og ting han ikke så, som planlegging av hverdagen, handle inn gaver til alle bursdager, jul, arrangere vårt sosiale liv, jeg måtte og pushe på for at han skulle opprettholde sitt sosiale liv med kompiser. Men da vi satt med 2 barn, og jeg ble syk, sviktet han fullstendig, løy og gjorde mye han ikke skulle, han ble tilgitt og fikk en ny sjanse, men bare fortsatte. Samtidig da jeg ble syk, så hjalp han fortsatt ikke til med noe hjemme. Så etter å ha hatt det sånn i noen år, var det faktisk veldig enkelt å gå. For da hadde jeg ansvar for en mindre, og jeg hadde barnefri annenhver langhelg. Han ble deprimert, og sier fortsatt i dag, at jeg vil alltid være hans store kjærlighet. Da jeg spør hvorfor han behandlet meg så dårlig, og tok meg for gitt, har han ikke noe svar. Jeg tror at han trodde, siden jeg var syk, så var jeg avhengig av han, og ville aldri tørre å gå. Men livet uten han var jo mye lettere enn med han.

Anonymkode: 9de47...428

Spørsmålet er hvorfor så mange kvinner gifter seg med rene idioter, ikke hvorfor de siden skiller seg fra dem ;) 

Anonymkode: ddd7c...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Atea skrev:

Er ikke sikker på at det jeg nå skal si er svaret til ts spørsmål, men tror kvinner i større grad enn menn har et sterkt sosialt nettverk både i familien og blant venninner og da er det lettere å bryte ut kanskje?

Dette har du selvsagt helt rett i. Memorert. Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at mange menn tilsynelatende forlates fordi de ikke bidrar. Slik virker det ihvertfall på svarene og det stemmer sikkert ofte.

Men har sett nok av forhold hvor kona har reist uten at mannen verken er fyllik, voldelig eller lat. Har snakket med damer skulle ønske mannen faktisk var slem, lat, voldelig ol. Da ville de hatt en sosialt akseptabel grunn til å gå. At de er lei mannen og bryter opp er ikke like vel ansett. 

Tror vi menn skal være veldig forsiktig med å være fornøyd i forholdet. Det må pusses og flikkes og man bør være våken. Det er damene som oftest ønsker seg "noe nytt". Det skal helst forbedres og fornyes hele tiden. Kjøkkenet, badet, gardiner, interiør, klær  frisyrer . Alt i en evig søken etter bedre/penere/hyggeligere/fornyelse.

Og noen ganger er de bare lei gubben på samme måten som et gammelt kjøkken. Og da er det ut. Sexlivet stopper opp, irritasjon, krangling og tilslutt har man skap et forhold som ikke er levelig og grunn til å gå. Er ikke grunnen der, så skap den selv?!

Siden kvinner ofte har høy utdanning, gode jobber, godt nettverk og selvhjulpne så er ikke det å bytte ut mannen så vanskelig. I tillegg er de offentlige støtteordningene der så man lander på beina. Det er et stort overskudd av single menn villig til å ta den ledige plassen så kvinner risikerer lite.

Hvorfor bli i ett forhold når man ikke trives?  Vi menn må nok jobbe hardere enn før for å holde gløden ved like. Hvis ikke ryker vi ut. Sette seg ned og tenke at ting er bra er livsfarlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Commander skrev:

Registrerer at mange menn tilsynelatende forlates fordi de ikke bidrar. Slik virker det ihvertfall på svarene og det stemmer sikkert ofte.

Men har sett nok av forhold hvor kona har reist uten at mannen verken er fyllik, voldelig eller lat. Har snakket med damer skulle ønske mannen faktisk var slem, lat, voldelig ol. Da ville de hatt en sosialt akseptabel grunn til å gå. At de er lei mannen og bryter opp er ikke like vel ansett. 

Tror vi menn skal være veldig forsiktig med å være fornøyd i forholdet. Det må pusses og flikkes og man bør være våken. Det er damene som oftest ønsker seg "noe nytt". Det skal helst forbedres og fornyes hele tiden. Kjøkkenet, badet, gardiner, interiør, klær  frisyrer . Alt i en evig søken etter bedre/penere/hyggeligere/fornyelse.

Og noen ganger er de bare lei gubben på samme måten som et gammelt kjøkken. Og da er det ut. Sexlivet stopper opp, irritasjon, krangling og tilslutt har man skap et forhold som ikke er levelig og grunn til å gå. Er ikke grunnen der, så skap den selv?!

Siden kvinner ofte har høy utdanning, gode jobber, godt nettverk og selvhjulpne så er ikke det å bytte ut mannen så vanskelig. I tillegg er de offentlige støtteordningene der så man lander på beina. Det er et stort overskudd av single menn villig til å ta den ledige plassen så kvinner risikerer lite.

Hvorfor bli i ett forhold når man ikke trives?  Vi menn må nok jobbe hardere enn før for å holde gløden ved like. Hvis ikke ryker vi ut. Sette seg ned og tenke at ting er bra er livsfarlig.

Hvordan vet du at mennene som kona reiser fra ikke er lat? Det er mye som tyder på at de ikke ser det selv, så det er ikke som at de går rundt og oppgir det som grunn.

Anonymkode: ddd7c...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at mennene som kona reiser fra ikke er lat? Det er mye som tyder på at de ikke ser det selv, så det er ikke som at de går rundt og oppgir det som grunn.

Anonymkode: ddd7c...c1b

Nå kjenner jeg flere av parene hvor kona har gått. Og disse forteller selv at de skulle ønske de hadde hadde en grunn som var lettere å forsvare. I de fleste tilfellene skjønte ikke mannen noe som helst. Lite/ingen krangling, ting gikk greit trodde de. Kona hadde vel hintet uten at mannen skjønte det. Sexlivet hadde vel vært så som så, men masing er drepen så det  bør man ikke. Og de trodde det var naturlige svingninger?? Ofte gikk kona og veide for og imot lenge og hadde avsluttet forholdet i sitt eget hode. Eneste som stod igjen var å informere mannen. Som fikk et sjokk og ville snakke. Men hun var ferdig med alle prosessene som han måtte starte med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Commander skrev:

Nå kjenner jeg flere av parene hvor kona har gått. Og disse forteller selv at de skulle ønske de hadde hadde en grunn som var lettere å forsvare. I de fleste tilfellene skjønte ikke mannen noe som helst. Lite/ingen krangling, ting gikk greit trodde de. Kona hadde vel hintet uten at mannen skjønte det. Sexlivet hadde vel vært så som så, men masing er drepen så det  bør man ikke. Og de trodde det var naturlige svingninger?? Ofte gikk kona og veide for og imot lenge og hadde avsluttet forholdet i sitt eget hode. Eneste som stod igjen var å informere mannen. Som fikk et sjokk og ville snakke. Men hun var ferdig med alle prosessene som han måtte starte med.

Så lenge du ikke har bodd som en flue innefor husets vegger, så vet du faktisk ikke de egentlige grunnene til at kona gikk eller hva deres problemer var. Selv om de har fortalt deg ting betyr det ikke at det er den egentlige sannheten.

Anonymkode: c7cc6...694

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Commander skrev:

Nå kjenner jeg flere av parene hvor kona har gått. Og disse forteller selv at de skulle ønske de hadde hadde en grunn som var lettere å forsvare. I de fleste tilfellene skjønte ikke mannen noe som helst. Lite/ingen krangling, ting gikk greit trodde de. Kona hadde vel hintet uten at mannen skjønte det. Sexlivet hadde vel vært så som så, men masing er drepen så det  bør man ikke. Og de trodde det var naturlige svingninger?? Ofte gikk kona og veide for og imot lenge og hadde avsluttet forholdet i sitt eget hode. Eneste som stod igjen var å informere mannen. Som fikk et sjokk og ville snakke. Men hun var ferdig med alle prosessene som han måtte starte med.

Ok. Det du beskriver der er det jeg ville kalt latskap. En slags barnslig naivitet som om lunchen som dukker opp på bordet lager seg selv.

Anonymkode: ddd7c...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinner trenger å føle at mannen overtar omsorgsrollen når / hvis vi blir gravide. Sånn er det med saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...