Gå til innhold

Vrikket og vond fot uten hevelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først vil jeg understreke at jeg kommer til å gå til legen hvis dette vedvarer - vil bare høre litt her først :-)

Jeg vrikket foten/ankelen noe veldigi går. Foten forsvant under meg, jeg falt, og smertene var så sterke at jeg ble kjempekvalm. Dette var på en togperrong så jeg var nødt til å gå et lite stykke og det var nesten helt umulig. Tok på støttebandasje og brukte sterke smertestillende når jeg kom hjem, men det tok ikke spesielt mye av smerten

I dag ser jeg at ankelen er ikke hoven i det hele tatt. Da kan det vel ikke være forstuing? Tidligere når jeg har forstuet har foten blitt dobbelt så stor. Det er bare ett lite synlig blåmerke, ellers ser den ut som vanlig.

Problemet er at jeg kan fremdeles ikke gå på foten. Det verker bak i området der akillesen er og på utsiden av ankelen der med det beinet/klumpen (dårlig forklart) Det er såpass vondt å gå at jeg ikke klarer å strekke/bøye fotbladet. Klarer å gå hvis jeg går som en king-kong uten å strekke fotbladet, men det er fremdeles vondt og jeg klarer ikke gå på en normal måte.

Antar i utgangspunktet at dette er noe som vil gå over av seg selv, men er litt redd for om noe kan ha skjedd i akillesen. Ville det vært hevelse da? Ville jeg hørt en lyd?

Takknemlig for svar :-)

 

Anonymkode: ef883...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en Telefon til legevakten og hør med de. Hvis du ikke kan gå på foten så kan det jo være en brist eller noe er brukket. De kan svar bedre enn oss. Jeg blir skikkelig hoven når foten blir vrikket over sånn. 

Anonymkode: 8a941...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta en Telefon til legevakten og hør med de. Hvis du ikke kan gå på foten så kan det jo være en brist eller noe er brukket. De kan svar bedre enn oss. Jeg blir skikkelig hoven når foten blir vrikket over sånn. 

Anonymkode: 8a941...736

Takk for svar! Står i telefonkø nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med overtråkk er at de skadene som ikke hover opp så mye ofte er brudd. Typisk med et blåmerket rundt bruddet, men lite/mindre hevelse enn overtråkk (selv om stor hevelse så klart kan forekomme). 

Anonymkode: 78549...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...