Gå til innhold

Uføretrygd og blogging.


Gjest MafiaBoSS

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Lovelulu skrev:

Dette innlegget er ikke myntet på noen spesiell blogger, det er ment generellt :a034:

Kanskje feilsvar som skulle til meg :)

52 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nei innlegget er generelt.:Nikke:

Ok takk :) Er ikke så mye inne å leser på blogger så bare lurte om det var en spesiell blogg som det stormet om nå.

Endret av Raiu
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje noen følte seg truffet. Men er nok ment generelt, ja. 

Anonymkode: 374a2...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, medeus skrev:

Hvorfor skrev du dette? Tråden handler jo om bloggere (generelt) med uføretrygd! Jeg nevnte ingen spesiell blogger, gjorde jeg det?

:klo:

Den siste setningen du skrev tolket jeg slik. Mulig du ikke mente det slik. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen følte seg truffet. Men er nok ment generelt, ja. 

Anonymkode: 374a2...cb0

Ja det kan nok tenkes :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
13 minutter siden, MXB skrev:

Kanskje feilsvar som skulle til meg :)

Ok takk :) Er ikke så mye inne å leser på blogger så bare lurte om det var en spesiel som det stormet om nå.

Det stormer jo om alt folk ikke skjønner. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS

Må si jeg synes det var greit og ta et oppgjør med de som ikke skjønner ordet generelt også. Når det gjelder økonomi og være i rampelyset.  For det er man uansett. Selv om mange påstår noe annet. 

Det har vi jo sett på flere blogger som har annen inntekt en fra arbeidsgiver

 Det tåles jo ikke at man har det romslig økonomisk selv om man får inntekten fra annet en arbeidsgiver fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MafiaBoSS
8 minutter siden, Lovelulu skrev:

Ja det kan nok tenkes :babyjente:

Tror den misforståelsen nå har roet seg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Tror den misforståelsen nå har roet seg

 

Ja får tro det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men kan ikke forstå at dette skal være et problem. Mottar man trygdeytelser så kan man tjene opp til en viss sum uten at det får konsekvenser for trygdeutbetalingen. Går man over denne summen blir trygden redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
40 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men kan ikke forstå at dette skal være et problem. Mottar man trygdeytelser så kan man tjene opp til en viss sum uten at det får konsekvenser for trygdeutbetalingen. Går man over denne summen blir trygden redusert.

Da råder jeg deg til og lese overskriften på tråden, så får du med deg essensen i tråden :) 

For det som tydelig er et problem for utenforstående, er hvordan en som  er trygdet, kan ha råd til og kjøpe seg ting. Ingen som tenker, på at noe kan være second hand varer. Og så lenge bloggerene som er trygdet betaler varene sine selv, så har jo ikke en annen person noe med det. Det blir en sak for den bloggeren, og eventuelt, de bloggeren deler utgifter og husvære med, om ikke bloggeren er singel, og står for alle utgifter selv. 

Vi slipper og betale andre folks sine regninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Da råder jeg deg til og lese overskriften på tråden, så får du med deg essensen i tråden :) 

For det som tydelig er et problem for utenforstående, er hvordan en som  er trygdet, kan ha råd til og kjøpe seg ting. Ingen som tenker, på at noe kan være second hand varer. Og så lenge bloggerene som er trygdet betaler varene sine selv, så har jo ikke en annen person noe med det. Det blir en sak for den bloggeren, og eventuelt, de bloggeren deler utgifter og husvære med, om ikke bloggeren er singel, og står for alle utgifter selv. 

Vi slipper og betale andre folks sine regninger. 

Riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Da råder jeg deg til og lese overskriften på tråden, så får du med deg essensen i tråden :) 

For det som tydelig er et problem for utenforstående, er hvordan en som  er trygdet, kan ha råd til og kjøpe seg ting. Ingen som tenker, på at noe kan være second hand varer. Og så lenge bloggerene som er trygdet betaler varene sine selv, så har jo ikke en annen person noe med det. Det blir en sak for den bloggeren, og eventuelt, de bloggeren deler utgifter og husvære med, om ikke bloggeren er singel, og står for alle utgifter selv. 

Vi slipper og betale andre folks sine regninger. 

Jeg har fått med meg essensen, men poenget er at folk kan slutte å stikke nesa si i ting de ikke har noe med. Uføretrygdede har lov til å tjene penger, hvor mye er regulert, og da kan folk flest slutte å mene noe om hva andre tjener. Man blir ikke rik av trygd, så bare fint om folk kan spe på litt på forskjellige måter :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
44 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Jeg har fått med meg essensen, men poenget er at folk kan slutte å stikke nesa si i ting de ikke har noe med. Uføretrygdede har lov til å tjene penger, hvor mye er regulert, og da kan folk flest slutte å mene noe om hva andre tjener. Man blir ikke rik av trygd, så bare fint om folk kan spe på litt på forskjellige måter :) 

 

44 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Jeg har fått med meg essensen, men poenget er at folk kan slutte å stikke nesa si i ting de ikke har noe med. Uføretrygdede har lov til å tjene penger, hvor mye er regulert, og da kan folk flest slutte å mene noe om hva andre tjener. Man blir ikke rik av trygd, så bare fint om folk kan spe på litt på forskjellige måter :) 

Nå ble det med 2 ganger her. Men ja, er det jeg og sier. Og godt vi er flere som står for dette. Rik blir man ikke på trygd, man kan leve godt av trygd, som i en vanlig jobb.

Og om noe sper på med litt ekstra inntekt, så er det liv det. Så lenge det går i ordnede former.  Og all ekstra inntekter skal jo varsles til NAV og Skatte etaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med uføre som blogger. Mange kronisk syke bruker internett for å holde kontakt med omverdenen.

Derimot er det heller innholdet på bloggen jeg evt hadde reagert på - dersom den uføre beskrev et veldig aktivt liv som tilsa at vedkommende egentlig hadde hatt (rest-)arbeidsevne, hadde jeg nok vært litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, goodbye_kitty skrev:

Jeg har ingen problemer med uføre som blogger. Mange kronisk syke bruker internett for å holde kontakt med omverdenen.

Derimot er det heller innholdet på bloggen jeg evt hadde reagert på - dersom den uføre beskrev et veldig aktivt liv som tilsa at vedkommende egentlig hadde hatt (rest-)arbeidsevne, hadde jeg nok vært litt skeptisk.

Hva vet du om den som er uføretrygdet? Og hvorfor? En uføretrygdet kan leve et aktivt liv, men alikevel ikke ha arbeidsevne!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lovelulu skrev:

Hva vet du om den som er uføretrygdet? Og hvorfor? En uføretrygdet kan leve et aktivt liv, men alikevel ikke ha arbeidsevne!

Hvis en er så aktiv,hvorfor kan en ikke jobbe da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MafiaBoSS
5 minutter siden, Sk57 skrev:

Hvis en er så aktiv,hvorfor kan en ikke jobbe da?

 Kronisk sykdom, som gjør at kroppen kan stivne, så mener selv fysioterapeuter at fysisk aktivitet er medisin for helsen. Og det er også det beste for samfunnet at man er ute blant folk, i stedet for og sitte inne, og knaske medisiner, som kan bli dyrt for samfunnet.

Endret av MafiaBoSS
Tilføyelser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg hva ordet nave innebærer du.

Anonymkode: 3d5fd...bb2

En naver, kan være så mangt. Blir vek helt feil og bruke det ordet, i denne debatten. En naver, er for meg, en som søker jobb, eller trenger hjelp til og søke jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"naver" har nok blitt et uttrykk for de som snylter på nav. 
Altså: En som ikke har mulighet til å jobbe, og får støtte fra nav, kalles ikke "naver", etter som denne personen ikke snylter.
Slik er det altså brukt i min omgangskrets og der jeg bor, men kan godt hende noen har andre formeninger om hva man skal legge i dette uttrykket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

 Kronisk sykdom, som gjør at kroppen kan stivne, så mener selv fysioterapeuter at fysisk aktivitet er medisin for helsen. Og det er også det beste for samfunnet at man er ute blant folk, i stedet for og sitte inne, og knaske medisiner, som kan bli dyrt for samfunnet.

og dermed kan en vel jobbe litt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...