Gå til innhold

Uføretrygd og blogging.


Gjest MafiaBoSS

Anbefalte innlegg

Gjest MafiaBoSS
39 minutter siden, Ole Brumm skrev:

Vet det finnes slike regler. Men, det finnes de som lever i sus og dus men mottar uføretryd. også bloggere, og de går under de som "faker det" med kreditt og gjeld, også har du de uføre som blogger på heltid, men ikke mottar uføretrygd. 
Ikke alle tjener millioner av en blogg. 

Vanskelig å forklare. 
Men du har uføre. 
Uføre som går hjemme
Uføre som jobber ved siden av
Uføre som blogger og tjener 0
Uføre som blogger og tjener millioner. 
Du har uføre som har stor gjeld, og de som ikke har gjeld.
++

Poenget mitt er;
De som er ufør og kaster bort penger på gullmaling og diamanter, for så å tigge om mer hos sosialen, det er de folk har problemer med. De som skryter av reiser og slikt, og må be om mer. 
Men så har du de som sparer opp til reise, men ikke ber om mer penger av sosialen, fordi de kastet bort alt på en jentetur til Hellas. 
Bloggere eller ei. 
De som blogger og tjener millioner, de kan fortsatt være ufør, og går tilbake til  å være ufør den dagen bloggen legges ned. Men de mottar ikke uføretrygd når de tjener millioner av en blogg. 

Ok. Ja det vet ikke jeg noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Ole Brumm skrev:

Vet det finnes slike regler. Men, det finnes de som lever i sus og dus men mottar uføretryd. også bloggere, og de går under de som "faker det" med kreditt og gjeld, også har du de uføre som blogger på heltid, men ikke mottar uføretrygd. 
Ikke alle tjener millioner av en blogg. 

Vanskelig å forklare. 
Men du har uføre. 
Uføre som går hjemme
Uføre som jobber ved siden av
Uføre som blogger og tjener 0
Uføre som blogger og tjener millioner. 
Du har uføre som har stor gjeld, og de som ikke har gjeld.
++

Poenget mitt er;
De som er ufør og kaster bort penger på gullmaling og diamanter, for så å tigge om mer hos sosialen, det er de folk har problemer med. De som skryter av reiser og slikt, og må be om mer. 
Men så har du de som sparer opp til reise, men ikke ber om mer penger av sosialen, fordi de kastet bort alt på en jentetur til Hellas. 
Bloggere eller ei. 
De som blogger og tjener millioner, de kan fortsatt være ufør, og går tilbake til  å være ufør den dagen bloggen legges ned. Men de mottar ikke uføretrygd når de tjener millioner av en blogg. 

Nettopp!!! Godt innlegg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Heldig den personen som hadde grense på 67. 450 kroner . På 100 prosent ufør.

Vel vel.  Det får de nav og vedkommende ta  på kammerset. Hehe

Men det er ikke det tråden handler om heller. 

Da blir vedkommende trukket en prosentandel av det som overstiger 60 000 kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
17 minutter siden, Majott skrev:

Da blir vedkommende trukket en prosentandel av det som overstiger 60 000 kr.

 

Nei. Får det med 100 % trygd. Hvorfor vet ikke jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ole Brumm skrev:

Vet det finnes slike regler. Men, det finnes de som lever i sus og dus men mottar uføretryd. også bloggere, og de går under de som "faker det" med kreditt og gjeld, også har du de uføre som blogger på heltid, men ikke mottar uføretrygd. 
Ikke alle tjener millioner av en blogg. 

Vanskelig å forklare. 
Men du har uføre. 
Uføre som går hjemme
Uføre som jobber ved siden av
Uføre som blogger og tjener 0
Uføre som blogger og tjener millioner. 
Du har uføre som har stor gjeld, og de som ikke har gjeld.
++

Poenget mitt er;
De som er ufør og kaster bort penger på gullmaling og diamanter, for så å tigge om mer hos sosialen, det er de folk har problemer med. De som skryter av reiser og slikt, og må be om mer. 
Men så har du de som sparer opp til reise, men ikke ber om mer penger av sosialen, fordi de kastet bort alt på en jentetur til Hellas. 
Bloggere eller ei. 
De som blogger og tjener millioner, de kan fortsatt være ufør, og går tilbake til  å være ufør den dagen bloggen legges ned. Men de mottar ikke uføretrygd når de tjener millioner av en blogg. 

Å er det sånn det er?..Det er nok i ditt hode det. Det er nok ingen som har uføretrygd som får sosialstøtte itillegg, heller ikke de som er i full jobb. Skulle det være sånn er det nok ikke for at en har brukt for mye penger, men at det er kommet noe uforesett som de anser som meget viktig i veien. Sosialen har normer å gå etter, og tro du ikke de gir ut penger i hytt og pine. Eller gjør de det der du bor og du bare mottar og mottar?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovelulu skrev:

Å er det sånn det er?..Det er nok i ditt hode det. Det er nok ingen som har uføretrygd som får sosialstøtte itillegg, heller ikke de som er i full jobb. Skulle det være sånn er det nok ikke for at en har brukt for mye penger, men at det er kommet noe uforesett som de anser som meget viktig i veien. Sosialen har normer å gå etter, og tro du ikke de gir ut penger i hytt og pine. Eller gjør de det der du bor og du bare mottar og mottar?.....

Det stemmer ikke. Vet om flere som får sosialhjelp i tillegg til uføretrygden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, MafiaBoSS skrev:

Nei. Får det med 100 % trygd. Hvorfor vet ikke jeg. 

 

Synes du ikke det er litt farlig og skrive dette her? Hva om folk vet hvem du er og melder fra til NAV 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
12 minutter siden, Lapper skrev:

Synes du ikke det er litt farlig og skrive dette her? Hva om folk vet hvem du er og melder fra til NAV 

Dette gjelder ikke meg.  Jeg har all min inntekt ren og pen fra alle hold.

Jeg har og skrevet hele tiden at det ikke er meg. Jeg sa at jeg fikk fortalt dette fra noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
14 minutter siden, Lapper skrev:

Synes du ikke det er litt farlig og skrive dette her? Hva om folk vet hvem du er og melder fra til NAV 

Enda en gang, dette gjelder IKKE meg.

Jeg har fått dette fortalt.

Min inntekt fra alle hold er ren og pen, og følger ALLE retningslinjer, selv til skatte etaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
17 minutter siden, Lapper skrev:

Synes du ikke det er litt farlig og skrive dette her? Hva om folk vet hvem du er og melder fra til NAV 

Har svart deg i de 2 andre kommentarene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Har svart deg i de 2 andre kommentarene dine.

Du må ikke svare 3 ganger. Jeg forstår med en gang

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
14 minutter siden, Lapper skrev:

Du må ikke svare 3 ganger. Jeg forstår med en gang

Det var 3 kommentarer som var like fra deg ;) hehe. Så jeg svarte på alle 3. ( Høflig :fnise:)

Endret av MafiaBoSS
rettelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
51 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det stemmer ikke. Vet om flere som får sosialhjelp i tillegg til uføretrygden.

Det har jeg aldri hørt at folk har fått før, pga blogging.

For det er jo det tråden handler om.  Blogging og uføre.

 

Endret av MafiaBoSS
rettelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai
9 timer siden, Ole Brumm skrev:

Vet det finnes slike regler. Men, det finnes de som lever i sus og dus men mottar uføretryd. også bloggere, og de går under de som "faker det" med kreditt og gjeld, også har du de uføre som blogger på heltid, men ikke mottar uføretrygd. 
Ikke alle tjener millioner av en blogg. 

Vanskelig å forklare. 
Men du har uføre. 
Uføre som går hjemme
Uføre som jobber ved siden av
Uføre som blogger og tjener 0
Uføre som blogger og tjener millioner. 
Du har uføre som har stor gjeld, og de som ikke har gjeld.
++

Poenget mitt er;
De som er ufør og kaster bort penger på gullmaling og diamanter, for så å tigge om mer hos sosialen, det er de folk har problemer med. De som skryter av reiser og slikt, og må be om mer. 
Men så har du de som sparer opp til reise, men ikke ber om mer penger av sosialen, fordi de kastet bort alt på en jentetur til Hellas. 
Bloggere eller ei. 
De som blogger og tjener millioner, de kan fortsatt være ufør, og går tilbake til  å være ufør den dagen bloggen legges ned. Men de mottar ikke uføretrygd når de tjener millioner av en blogg. 

:klappe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
3 timer siden, Lovelulu skrev:

Å er det sånn det er?..Det er nok i ditt hode det. Det er nok ingen som har uføretrygd som får sosialstøtte itillegg, heller ikke de som er i full jobb. Skulle det være sånn er det nok ikke for at en har brukt for mye penger, men at det er kommet noe uforesett som de anser som meget viktig i veien. Sosialen har normer å gå etter, og tro du ikke de gir ut penger i hytt og pine. Eller gjør de det der du bor og du bare mottar og mottar?.....

Feil. Man kan få sosialstøtte i tillegg til uføretrygden hvis behovet skulle oppstå. F.eks store trekk i farskapsbidrag og man ender opp med mindre enn minimumsbeløpet å leve av. Eller uforutsette utgifter, som store tannlegeregninger. Kravet er strengt tatt at man har under minimumsbeløpet igjen på kontoen, samt at de ikke har noe av verdi som kan selges. Dvs, en ufør som kanskje må betale tannlege, og har en bil, eller en dyr pc, evt en dyr samling må selge unna det for å få sosialstøtte. Enkelte, som ikke kan bruke penger får ikke sosialpengene, men matkort, så de ikke bruker pengene på f.eks narkotika eller annet tull. Man må framvise regninger og kontoutskrifter for å få støtte. I noen tilfeller må man betale tilbake sosialstøtten hvis man får inntekt etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
46 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Det har jeg aldri hørt at folk har fått før, pga blogging.

For det er jo det tråden handler om.  Blogging og uføre.

 

Egentlig så er det ikke noe problem at uføre blogger. Noen uføre trener, noen blogger, noen maler, noen jobber i hage osv. Det er sunt å ha noe å drive med. Men uansett hva man driver med, blir det en usunn besettelse, eller skaper problemer i familien, så må man jo revurdere det man holder på med. En hobby skal ikke gå på bekostning av økonomi eller sunne relasjoner til dine medmennesker. Så lenge bloggeren styrer økonomien sin bra, er ærlig overfor myndighetene, følger gjeldende regelverk mot blogg og skatt, oppfører seg som folk, både på bloggen og IRL, så har folk ingen verdens ting med hva man foretar seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MafiaBoSS
17 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Egentlig så er det ikke noe problem at uføre blogger. Noen uføre trener, noen blogger, noen maler, noen jobber i hage osv. Det er sunt å ha noe å drive med. Men uansett hva man driver med, blir det en usunn besettelse, eller skaper problemer i familien, så må man jo revurdere det man holder på med. En hobby skal ikke gå på bekostning av økonomi eller sunne relasjoner til dine medmennesker. Så lenge bloggeren styrer økonomien sin bra, er ærlig overfor myndighetene, følger gjeldende regelverk mot blogg og skatt, oppfører seg som folk, både på bloggen og IRL, så har folk ingen verdens ting med hva man foretar seg. 

Da er vi så skjønt enig. Bare at jeg blander meg overhodet ikke hva som skjer i alle familier rundt om kring til bloggerne. det er en sak, som hver enkelt familie må styre. Og det tror jeg de fleste gjør og.

Egentlig tror jeg denne tråden, fikk den rette oppmerksomheten .. Når man ikke blander inn personlige ting, men tar det generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MafiaBoSS skrev:

Det har jeg aldri hørt at folk har fått før, pga blogging.

For det er jo det tråden handler om.  Blogging og uføre.

 

Jeg skled visst litt utpå sidelinjen der, men så lenge man tjener godt nok på bloggingen, har du rett, da får man ikke sosialhjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
3 timer siden, Lovelulu skrev:

Å er det sånn det er?..Det er nok i ditt hode det. Det er nok ingen som har uføretrygd som får sosialstøtte itillegg, heller ikke de som er i full jobb. Skulle det være sånn er det nok ikke for at en har brukt for mye penger, men at det er kommet noe uforesett som de anser som meget viktig i veien. Sosialen har normer å gå etter, og tro du ikke de gir ut penger i hytt og pine. Eller gjør de det der du bor og du bare mottar og mottar?.....

For øvrig. Så at du nevnte viktige uforutsette utgifter, så da er vi helt på linje der. Men det fins de som får sosialstøtte regelmessig, som jeg innledningsvis nevnte, farskapsstøtte, eller nedbetaling av gjeld, etc. Overså det du sa der, beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FarDareisMai skrev:

Feil. Man kan få sosialstøtte i tillegg til uføretrygden hvis behovet skulle oppstå. F.eks store trekk i farskapsbidrag og man ender opp med mindre enn minimumsbeløpet å leve av. Eller uforutsette utgifter, som store tannlegeregninger. Kravet er strengt tatt at man har under minimumsbeløpet igjen på kontoen, samt at de ikke har noe av verdi som kan selges. Dvs, en ufør som kanskje må betale tannlege, og har en bil, eller en dyr pc, evt en dyr samling må selge unna det for å få sosialstøtte. Enkelte, som ikke kan bruke penger får ikke sosialpengene, men matkort, så de ikke bruker pengene på f.eks narkotika eller annet tull. Man må framvise regninger og kontoutskrifter for å få støtte. I noen tilfeller må man betale tilbake sosialstøtten hvis man får inntekt etterpå. 

 

37 minutter siden, FarDareisMai skrev:

For øvrig. Så at du nevnte viktige uforutsette utgifter, så da er vi helt på linje der. Men det fins de som får sosialstøtte regelmessig, som jeg innledningsvis nevnte, farskapsstøtte, eller nedbetaling av gjeld, etc. Overså det du sa der, beklager. 

Ja men det gjelder ikke bare uføretrygdede, men de som er i jobb også. Når det gjelder sosialstønad har det ingenting med uføretrygd å gjøre. Og det er en egen stønad, som du kan få om du er i arbeid eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...