Gå til innhold

Uføretrygd og blogging.


Gjest MafiaBoSS

Anbefalte innlegg

Gjest medeus

Det er sikkert fint for en som er uføretrygdet og derfor har mye fritid, å kunne drive med blogging, fotografering eller lignende, men det virker som om noen av disse bloggerne tror de er stjerner på himmelen fordi de får noen få klikk på innleggene sine. Jeg vet ikke hvordan det står til hos den vanlige leseren, men jeg er fan av freaks og klikker inn på de bloggene som er rarest, ikke fordi innholdet er så himla bra - men fordi det er rart og gir innblikk i en verden jeg ikke kjenner. Noen ganger blir jeg glad over at jeg slipper å kjenne disse menneskene, andre ganger tenker jeg at de er kule og modige, mens andre ganger blir jeg rystet over at voksne damer (det er definitivt en damegreie) oppfører seg som prepubertale unger - og mener seg både ungdommelige og flotte. Kanskje disse sistnevnte burde skaffe seg andre hobbyer enn å dyrke egoet via en blogg? 

Endret av medeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Blondie65 skrev:

Uføretrygd er en ytelse som skal erstatte tapt arbeidsinntekt for en person som er arbeidsufør. Trygdeytelsen er behovsprøvd. Jeg driter fullstendig i hva en trygdemottaker bruker pengene på, men jeg er mer interessert i hvordan en trygdemottaker kan ha "millioner" å bruke på dill. Hvis det er slik at bloggeren nå tjener nok på bloggingen til å leve av det, har det offentlige Norge sviktet personen siden det ikke har vært mulig å utrede restarbeidsevnen. Å motta trygd når man kan arbeide er trygdesvindel.

Helt enig i dette. Synes det er rart hvordan trygdede kan ha råd til Chanelvesker når folk som jobber 100 prosent IKKE har råd til det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, clyde skrev:

Helt enig i dette. Synes det er rart hvordan trygdede kan ha råd til Chanelvesker når folk som jobber 100 prosent IKKE har råd til det. 

Jeg for min del hadde råd til Chanelvesken fordi jeg solgte noen av de andre jeg hadde! Jeg ville ikke fått mye mer utbetalt om jeg hadde vært i en la oss si 70% hjelpepleierstilling enn å ha uføretrygd. Så så lite utbetalt har ikke uføre. Men har jeg kunne velge har jeg selvsagt heller vært i jobb! Å det er noe som heter å spare, så hvis du virkelig ønsker deg en Chanelveske har du råd! Da må du prioritere det da!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lovelulu skrev:

Jeg for min del hadde råd til Chanelvesken fordi jeg solgte noen av de andre jeg hadde! Jeg ville ikke fått mye mer utbetalt om jeg hadde vært i en la oss si 70% hjelpepleierstilling enn å ha uføretrygd. Så så lite utbetalt har ikke uføre. Men har jeg kunne velge har jeg selvsagt heller vært i jobb! Å det er noe som heter å spare, så hvis du virkelig ønsker deg en Chanelveske har du råd! Da må du prioritere det da!

Jeg jobber 100 prosent, det samme gjør min mann! Og jeg vet hva å spare er, og det gjør jeg faktisk også😊 Men jeg må spare mer enn et par uker før jeg kan kjøpe meg en designerveske! Og jeg kan ikke både spare, få tatt botoxinjeksjoner, behandlinger hos frisøren, manikyr...osv på samme lønninga😜For det virker det nemlig som enkelte bloggere får til 😳 Det handler ikke om å prioritere, det handler om ren matematikk!!! 

Men nå har vi lån på både hus og bil, og vi betaler lån hver mnd😁 Og er man gjeldsfri blir saken en ganske annen!! Synes bare det er feil å gi inntrykk av at man kan leve fett på uføretrygd! Kan man virkelig det??

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Uføretrygd er en ytelse som skal erstatte tapt arbeidsinntekt for en person som er arbeidsufør. Trygdeytelsen er behovsprøvd. Jeg driter fullstendig i hva en trygdemottaker bruker pengene på, men jeg er mer interessert i hvordan en trygdemottaker kan ha "millioner" å bruke på dill. Hvis det er slik at bloggeren nå tjener nok på bloggingen til å leve av det, har det offentlige Norge sviktet personen siden det ikke har vært mulig å utrede restarbeidsevnen. Å motta trygd når man kan arbeide er trygdesvindel.

Den er ikke behovsprøvd :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev:

Den er ikke behovsprøvd :fnise: 

Nei det var nok feil ord. Man må kvalifisere seg for den ved å få godkjent søknad om uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Nei det var nok feil ord. Man må kvalifisere seg for den ved å få godkjent søknad om uføretrygd.

Og hvis du vil vite hvorfor uføre kan ha råd til det, er det fordi man kan bli uføre som millionær, de kan arve og det kan være utbetaling av forsikringspenger eller de kan ha spart. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, clyde skrev:

Helt enig i dette. Synes det er rart hvordan trygdede kan ha råd til Chanelvesker når folk som jobber 100 prosent IKKE har råd til det. 

Både min mann og jeg har ganske høy inntekt. Faktisk veldig høy og huset er nedbetalt for lengst, men allikevel ser vi oss ikke råd til å kjøpe chanelvesker og lv-vesker i hytt og pine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Både min mann og jeg har ganske høy inntekt. Faktisk veldig høy og huset er nedbetalt for lengst, men allikevel ser vi oss ikke råd til å kjøpe chanelvesker og lv-vesker i hytt og pine.

Prioritering av hva du ønsker å bruke penger på heter det!..Du trenger da vel ikke kjøpe i hytt og pine..Det har ikke jeg gjort, og jeg har for det meste kjøpt brukt i god stand som blir mye billigere enn nytt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MafiaBoSS skrev:

Si hva du vil. Jeg vet hva som står. At det ut regnes som lønn.

Og du betaler skatt som lønnsmottakere. 

Utover det bryr jeg meg ikke helt hva du mener og ikke.😎😎😎🙂😂

1. Dette er et samfunnsspørsmål, mye på grunn av måten du argumenterer på. Det oser gjennom at det er et "generelt problem", og ikke bare via bloggere. Du argumenterer også mer for titulering av pengene, enn hva de brukes til. Derav også et samfunnspørsmål. Men nok om det. 

2. Det blir helt merkelig å legge spørsmålet i et diskusjonsforum, når du ikke bryr deg om hva folk mener og ikke. Da er det faktisk best å se seg i speilet, og være enig med seg selv. 

Endret av scrabble
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Suppeguri skrev:

Jeg jobber 100 prosent, det samme gjør min mann! Og jeg vet hva å spare er, og det gjør jeg faktisk også😊 Men jeg må spare mer enn et par uker før jeg kan kjøpe meg en designerveske! Og jeg kan ikke både spare, få tatt botoxinjeksjoner, behandlinger hos frisøren, manikyr...osv på samme lønninga😜For det virker det nemlig som enkelte bloggere får til 😳 Det handler ikke om å prioritere, det handler om ren matematikk!!! 

Men nå har vi lån på både hus og bil, og vi betaler lån hver mnd😁 Og er man gjeldsfri blir saken en ganske annen!! Synes bare det er feil å gi inntrykk av at man kan leve fett på uføretrygd! Kan man virkelig det??

Nei... Du kan ikke leve fett på uføretrygd men du kan leve ett bra liv. De fleste må nok tenke 2 ganger over om de har råd til dyre ting.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
1 time siden, scrabble skrev:

1. Dette er et samfunnsspørsmål, mye på grunn av måten du argumenterer på. Det oser gjennom at det er et "generelt problem", og ikke bare via bloggere. Du argumenterer også mer for titulering av pengene, enn hva de brukes til. Derav også et samfunnspørsmål. Men nok om det. 

2. Det blir helt merkelig å legge spørsmålet i et diskusjonsforum, når du ikke bryr deg om hva folk mener og ikke. Da er det faktisk best å se seg i speilet, og være enig med seg selv. 

Har du lest linken som er med?

Dette har da vel ikke noe med, noen som helst personlig.

Jeg sier at folk kan ha den inntekten de har, uten at jeg bryr meg om det, jeg har ingenting, med hva folk bruker pengene sine på heller. men det har visst mange andre. Uten at jeg forstår det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria

jeg ser ikke noe galt på det at uføre trygdede blogger. alle har rett til og blogge både dem som er ufør og de som er i arbeid.

ingen har noe med og blande seg i hva andre bruker pengene sine på. dem som er trygdet har fått innvilget det av trygdesystemet. det er en rettighet de har krav på. dem som får trygd må betale skatt som alle andre og det verste jeg hører folk sier er at dem som er ufør bruker av andres penger. 

sett ut fra et samfunns perspektiv og ikke personlig rettet mot noen er det lov til og stille seg spørsmål med folk sitt pengeforbruk i bruk og kast samfunnet vårt. når jeg ser uføre bruke penger på disign vesker som koster mange tusen kroner er det vanlig og stille seg spørsmål om hvordan har den personen råd til det når folk flest har hørt fra andre uføre, lest historier i aviser og sett på nyheter at mange uføre har problemer med og få endene til og møtes. jeg har sett på finn at forskjellige design vesker koster flere tusen kroner. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for kommentarer rettet mot modereringen, og brukerdebatt samt svar

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Lovelulu skrev:

Helt greit, jeg skal uansett ikke kommentere her mer :)

Det er ikke verdt å bruke tid og energi på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er ikke verdt å bruke tid og energi på!

Hvorfor svarer du deg selv? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...