Gå til innhold

Er det tilfeldig at lederne som drepte flest folk alle var ateister?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Den 25.7.2016 at 21.22, PeeWee skrev:

Hmm, den artikkelen jeg leste må ha sitert feil. 

Hvor var den artikkelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, jabx skrev:

Det er faktisk omvendt. I fengslene sitter det for eksempel nesten ikke en eneste ateist. Forskning tilsier at ateister har høyere intelligens, er mer empatiske, mer moralske, osv.

haha, hvilken planet bor du på?

Du har i alle fall ikke lært at det er galt å lyve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Midgard skrev:

Hvor var den artikkelen ?

Jeg så raskt på Wikipedia, regnet med at referansen stemte. Det ser ut til å at de har oppgitt feil side i boken, men skal innrømme at jeg ikke er interessert nok i debatten til å orke å undersøke nærmere :)

Man kan jo se det på en litt annen måte: Hva med Hitler sin ideologi var det egentlig som var forenlig med kristendommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jabx skrev:

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med historieløshet.

Alle massemordende statsoverhoder drikker vann. Det finnes ikke et eneste unntak. Ikke i hele verden. Dermed er det åpenbart at vann er fellesnevneren som gjør dem til massemordere. At det finnes mange som drikker vann som ikke er massemordere er ikke relevant. Dette tilsvarer din argumentasjon i saken.

Det er ikke kun ateister som dreper flere millioner mennesker. Religiøse kriger har skapt brutalitet og massedød siden tidenes morgen.

Nevn en religiøs person som har drept mer enn ti millioner mennesker.

3 timer siden, jabx skrev:

Det er faktisk omvendt. I fengslene sitter det for eksempel nesten ikke en eneste ateist. Forskning tilsier at ateister har høyere intelligens, er mer empatiske, mer moralske, osv.

Tullball, og her forveksler du nok agnostikere med troende ateister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, PeeWee skrev:



Man kan jo se det på en litt annen måte: Hva med Hitler sin ideologi var det egentlig som var forenlig med kristendommen?

Hva har det med saken å gjøre ?

Og, right back to you, hvordan passer ateisme inn i ideologien.

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Midgard skrev:

Hva har det med saken å gjøre ?

Og, right back to you, hvordan passer ateisme inn i ideologien.

Ateisme er jo ikke en enkelt tankegang, men en masse ulike former for tankegang som har lite til felles med hverandre. Det som absolutt ikke henger sammen med kristendommen, islam eller den typer religioner er sosialdarwinismen til nazistene. På den annen side behøver man ikke være sosialdarwinist selv om man er ateist, men sosialdarwinismen er et tankesett som strider mot kristendommen, og endel av motstanden mot evolusjonen skyldes nettopp at mange fryktet det ville legitimere syn som sosialdarwinismen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, PeeWee skrev:

Ateisme er jo ikke en enkelt tankegang, men en masse ulike former for tankegang som har lite til felles med hverandre. Det som absolutt ikke henger sammen med kristendommen, islam eller den typer religioner er sosialdarwinismen til nazistene. På den annen side behøver man ikke være sosialdarwinist selv om man er ateist, men sosialdarwinismen er et tankesett som strider mot kristendommen, og endel av motstanden mot evolusjonen skyldes nettopp at mange fryktet det ville legitimere syn som sosialdarwinismen. 

Dette er et politikersvar. Mye tekst og lite innhold.

Ateisme er ikke et tankesett i det heletatt. Det er en fellesbetegnelse på de som ikke aksepterer påstanden om at det finnes en gud. THATS IT.. ikke mer ikke mindre..

Sosialtdarwinisme har INGENTING med ateisme å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Midgard skrev:

Dette er et politikersvar. Mye tekst og lite innhold.

Ateisme er ikke et tankesett i det heletatt. Det er en fellesbetegnelse på de som ikke aksepterer påstanden om at det finnes en gud. THATS IT.. ikke mer ikke mindre..

Sosialtdarwinisme har INGENTING med ateisme å gjøre.

 

Jeg vil uansett hevde at ateisme er en forutsetning for sosialdarwinisme, da religionene, mye på grunn av sin alder, er inkompatible med sosialdarwinistisk tankegang. Religioner står for massedrap men på andre begrunnelser. En viktig forskjell er at med religioner kan man søke beskyttelse ved å konvertere, noe som ikke er så enkelt når man blir drept eller blir latt til å dø på grunn av sine gener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, PeeWee skrev:

Jeg vil uansett hevde at ateisme er en forutsetning for sosialdarwinisme, da religionene, mye på grunn av sin alder, er inkompatible med sosialdarwinistisk tankegang. Religioner står for massedrap men på andre begrunnelser. En viktig forskjell er at med religioner kan man søke beskyttelse ved å konvertere, noe som ikke er så enkelt når man blir drept eller blir latt til å dø på grunn av sine gener. 

Sosialdarwinisme som i nazismen var jo full av religiøs okkultisme. Hvordan kan ateisme være en forutsetning for  dette ?

 

Btw. Tror du den presten som ble drept her om dagen i frankrike fikk muligheten til konvertere ?

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Midgard skrev:

Sosialdarwinisme som i nazismen var jo full av religiøs okkultisme. Hvordan kan ateisme være en forutsetning for  dette ?

 

Btw. Tror du den presten som ble drept her om dagen i frankrike fikk muligheten til konvertere ?

Nazismen var inspirert av mye rart, men sosialdarwinismen kom jo ikke fra religiøs okkultisme med fra liberalismen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, PeeWee skrev:

Nazismen var inspirert av mye rart, men sosialdarwinismen kom jo ikke fra religiøs okkultisme med fra liberalismen. 

Dette er også et politikersvar. Hvordan kan ateisme være forutsetning for religiøs okkultisme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Midgard skrev:

Dette er også et politikersvar. Hvordan kan ateisme være forutsetning for religiøs okkultisme? 

Er du medlem av Liberalistene eller Frp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PeeWee skrev:

Er du medlem av Liberalistene eller Frp?

Jeg er på ingenmåte politisk aktiv, men det virker kanskje som du er det. Hvorfor ignorerer du spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Midgard skrev:

Jeg er på ingenmåte politisk aktiv, men det virker kanskje som du er det. Hvorfor ignorerer du spørsmålet?

Det er begrep som "politikersvar" som sier endel når det brukes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Midgard skrev:

Jeg bruker om tekst uten innhold. 

Det ble ikke noe universitetsutdannelse på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, PeeWee skrev:

Det ble ikke noe universitetsutdannelse på deg?

Har jeg skrevet noe som ikke er korrekt ?

Har du tenkt å svare på spm eller vil du fortsette å prate deg bort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Midgard skrev:

Har jeg skrevet noe som ikke er korrekt ?

Har du tenkt å svare på spm eller vil du fortsette å prate deg bort ?

Det er ikke min skyld at du ikke er istand til å forstå det som skrives. Så mye for at kristne skal være dummere enn ateister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PeeWee skrev:

 

3 minutter siden, PeeWee skrev:

Det er ikke min skyld at du ikke er istand til å forstå det som skrives. Så mye for at kristne skal være dummere enn ateister. 

Du svarer jo ikke på spørsmål. Du kunne likegodt skrevet at kjøttkaker et best i brunsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Midgard skrev:

Du svarer jo ikke på spørsmål. Du kunne likegodt skrevet at kjøttkaker et best i brunsaus.

Jeg svarte at selv om nazistene var inspirert av okkultisme, så var de også inspirert av andre ting som kom fra ateistiske tenkere, og en av de tingene var deres sosialdarwinisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...