Gå til innhold

Akutt magesmerter og diaré


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår ikke, hadde rester av middagen fra igår nå ikveld, ca 20 minutter etter middagen fikk jeg akutte magesmerter og har vært fire ganger ala 20-30 min på toalettet etter det. Smertene i magen er fremdeles like ille og enhver bevegelse gjør meg nærmest kvalm og kaldsvettende... 

Ingen andre som har spist det samme både igår og idag har merket noe ubehag.

Hva kan det være og hvorfor er jeg den eneste som ble syk? Jeg har så vondt at jeg vurderer en tur til lege..:(

Anonymkode: 45c41...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags mat var det?

Anonymkode: e1993...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags mat var det?

Anonymkode: e1993...439

Suppe med erter, bogskinke, poteter, løk... 

Anonymkode: 45c41...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza, pasta, ris som blir stående ute lenge er ille..

Suppen høres sånn sett bedre ut.

Men selv hadde jeg tatt en telefon til legevakt og hørt med dem om du burde ta turen dit, siden du har såpass vondt og kaldsvetter. Rart det ikke begynner å gi seg etterhvert..

Anonymkode: 39836...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe bakterier e.l som de andre tålte bedre enn deg. Jeg husker ei som var i bryllup i utlandet og spise kjøtt. Svigerfamilien kom fra og bodde der. Etter middagen ble de norske dårlige med diare, mens de som bodde der merket ingenting

Anonymkode: 28e84...dde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Suppe med erter, bogskinke, poteter, løk... 

Anonymkode: 45c41...7e1

Løk gir meg også magesjau, da jeg ikke tåler det så godt. Erter er kjent for å lage magesmerter (grunnet at de lager "luft" i magen).

Ble maten hurtig satt kjølig (i kjøleskap) etter 1. dags servering?

Anonymkode: e1993...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig å drikke godt med vann, for å renske ut svineriet fra mage og tarmer!

Anonymkode: e1993...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bli gæren. Har vært 6 ganger på do siden 02.00, fremdeles vondt og tør ikke spise eller drikke for det kommer bare rett ut... har svettet fælt i natt og er helt utslitt og sår.. hva kan jeg gjøre? Finnes det tabletter for å stoppe det, bør jeg ringe lege? Kan ikke huske å vært borti noe lignende før..  ts

Anonymkode: 45c41...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig å drikke godt med vann, for å renske ut svineriet fra mage og tarmer!

Anonymkode: e1993...439

Haha, herregud altså. Hva er det med noen mennesker som faktisk tror på ting som dette... Det er ikke sånn det funker. 

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å bli gæren. Har vært 6 ganger på do siden 02.00, fremdeles vondt og tør ikke spise eller drikke for det kommer bare rett ut... har svettet fælt i natt og er helt utslitt og sår.. hva kan jeg gjøre? Finnes det tabletter for å stoppe det, bør jeg ringe lege? Kan ikke huske å vært borti noe lignende før..  ts

Anonymkode: 45c41...7e1

Du har nok fått deg en matforgiftning. Det pleier å gå over fort, men ikke gå på jobb før det er gått 48 timer siden forrige diare. Du MÅ drikke så du ikke blir dehydrert. Drikk eplejuice og cola. Ikke ta tabletter mot diare. 

Anonymkode: 9cea5...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, herregud altså. Hva er det med noen mennesker som faktisk tror på ting som dette... Det er ikke sånn det funker. 

 

Du har nok fått deg en matforgiftning. Det pleier å gå over fort, men ikke gå på jobb før det er gått 48 timer siden forrige diare. Du MÅ drikke så du ikke blir dehydrert. Drikk eplejuice og cola. Ikke ta tabletter mot diare. 

Anonymkode: 9cea5...3f4

Hvorfor skal man ikke det? Det vil jo stoppe det... 

Jeg opplevde lignende i utlandet en gang. Holdt på i 6 dager før jeg fant et sted å kjøpe piller mot diare og da stoppet det opp i løpet av timer og jeg ble frisk igjen. 

Anonymkode: f9bc9...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, herregud altså. Hva er det med noen mennesker som faktisk tror på ting som dette... Det er ikke sånn det funker. 

 

Du har nok fått deg en matforgiftning. Det pleier å gå over fort, men ikke gå på jobb før det er gått 48 timer siden forrige diare. Du MÅ drikke så du ikke blir dehydrert. Drikk eplejuice og cola. Ikke ta tabletter mot diare. 

Anonymkode: 9cea5...3f4

Så jeg bør si ifra til sjefen min at jeg ikke kan jobbe på mandag? Uff.. det er krise da vi er lite folk :(

Det er forresten like ille fremdeles... 9 gang på do nå siden 2 inatt. Ts

Anonymkode: 45c41...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg bør si ifra til sjefen min at jeg ikke kan jobbe på mandag? Uff.. det er krise da vi er lite folk :(

Det er forresten like ille fremdeles... 9 gang på do nå siden 2 inatt. Ts

Anonymkode: 45c41...7e1

H ordne føler du for å oppdatere oss på toalettbesøkene dine? 

Ring legen om du er bekymret 

Anonymkode: faa99...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Haha, herregud altså. Hva er det med noen mennesker som faktisk tror på ting som dette... Det er ikke sånn det funker. 

 

Du har nok fått deg en matforgiftning. Det pleier å gå over fort, men ikke gå på jobb før det er gått 48 timer siden forrige diare. Du MÅ drikke så du ikke blir dehydrert. Drikk eplejuice og cola.2)  Ikke ta tabletter mot diare. 

Anonymkode: 9cea5...3f4

1) Det med å drikke mye vann for å renske ut svineriet fra mage og tarmer, fikk jeg som råd fra kvalifisert helsepersonell på legevakta etter å ha fått i meg rå kylling og jeg hadde svært lignende plager som TS

2) Her har du rett. Kvalifisert helsepersonell har sagt det samme: I forbindelse med slike mageplager forårsaket av at man har blitt dårlig av mat (salmonella og andre), skal man ikke ta stoppende medisiner pga at da tar det lengre tid før man får det uønskede og helsefarlige ut fra kroppen.

Anonymkode: e1993...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å bli gæren. Har vært 6 ganger på do siden 02.00, fremdeles vondt og tør ikke spise eller drikke for det kommer bare rett ut... har svettet fælt i natt og er helt utslitt og sår.. hva kan jeg gjøre? Finnes det tabletter for å stoppe det, bør jeg ringe lege? Kan ikke huske å vært borti noe lignende før..  ts

Anonymkode: 45c41...7e1

6 ganger på 7 timer? Huff. Ønsker deg god bedring :klem:

(På det værste har jeg vært på do 20 ganger i timen)

Anonymkode: e1993...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man ikke det? Det vil jo stoppe det... 

Jeg opplevde lignende i utlandet en gang. Holdt på i 6 dager før jeg fant et sted å kjøpe piller mot diare og da stoppet det opp i løpet av timer og jeg ble frisk igjen. 

Anonymkode: f9bc9...2a7

Matforgiftning kan bli mye mer alvorlig om man stopper tømmingen med diarépiller. Poenget med full tømming ved matforgiftning er å bli kvitt det som gjorde kroppen dårlig i første omgang. Stopper man denne tømmingen med piller eller medisin, kan matforgiftningen vare lenger og i verste fall føre til blodforgiftning eller andre svært alvorlige tilstander, hvor noen tilstander er potensielt livstruende.
Det er ikke dermed sagt at ALLE blir verre av å ta piller mot diaré, men det anbefales ikke pga den potensielle risikoen for komplikasjoner.

I ditt tilfelle kan det hende du allerede var på bedringens vei da du tok pillene, at kroppen definitivt hadde blitt kvitt det som måtte kvittes med.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...