Gå til innhold

Cyster i huden.. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med cyster i huden? Altså epidermoide cyster, godartede hudforandringer.Har den siste tiden fått et par av disse og den første som jeg da trodde bare var en kvise gikk det jo betennelse i så jeg måtte ha en antibiotika kur. Og så har det har tatt ekstremt lang tid før det er grodd sånn halvveis igjen. Men så har jeg jo fått enda flere... De begynner som en liten hvit kviselignende sak, så er det nesten som om de blåser seg opp på veldig kort tid (sånn en halv dag), og hvis jeg ikke tar de når de er små så blir de større og betente. Skikkelige jævlige saker, har kostet ekstremt mye penger og tid i bandasjer, kremer og lege.

Legen sier det er på grunn av hudtypen min? Altså jeg har jo levd i mange år med min hudtype og jeg har aldri fått det slik som nå...forstår liksom ikke helt hva som har endret seg? Før har jeg slitt litt med kviser som har blitt litt vonde, sprukket og etterlatt seg et lilla arr. Men aldri slik som det er blitt nå...ikke begynte de sånn som de gjør nå heller. :(  Noen her som har en ide om hva dette kan være?? Er så heldig og ha PCOS og svettekjertelbetennelse så det kan jo ha en sammenheng men legen har ikke nevnt noe om dette...

Håper noen her inne vet litt om det. :) 

Anonymkode: a082b...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har vært borti dette her? Jeg kan da umulig være så unik. :klo:

Anonymkode: a082b...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre ikke til der og har ikke hørt om slike cyster skal jeg innrømme. Men *opp* med tråden, så håper jeg noen kan bidra 😊

Anonymkode: 16bdc...dcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner dessverre ikke til der og har ikke hørt om slike cyster skal jeg innrømme. Men *opp* med tråden, så håper jeg noen kan bidra 😊

Anonymkode: 16bdc...dcc

Takk. :blomst: Tenkte jeg skulle spør her inne siden her har vi jo så mange folk som kan så mye om alt mellom himmel og jord så jeg håpte på at noen hadde vært borti noe lignende.

Anonymkode: a082b...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. :blomst: Tenkte jeg skulle spør her inne siden her har vi jo så mange folk som kan så mye om alt mellom himmel og jord så jeg håpte på at noen hadde vært borti noe lignende.

Anonymkode: a082b...9ce

Prøv også på Doktoronline.no

Anonymkode: 9a389...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos hudlege?

Hvis ikke, kan du jo be fastlegen om å henvise deg til hudlege

Anonymkode: 9a389...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært hos hudlege?

Hvis ikke, kan du jo be fastlegen om å henvise deg til hudlege

Anonymkode: 9a389...d8a

Har planer om det på neste time men det er ganske lang ventetid, iallfall 6 måneder. Regner ikke med å bli prioritert da det ikke haster...

Anonymkode: a082b...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har planer om det på neste time men det er ganske lang ventetid, iallfall 6 måneder. Regner ikke med å bli prioritert da det ikke haster...

Anonymkode: a082b...9ce

Kanskje du kan prøve hvitvask? Det er mot vannkopper, er antibakteriellt/viralt og får de ti å tørke ut!
Mulig det også funker på sånn hud som du har!

Vask deg daglig, skift klær daglig, skrubb huden et par ganger i uka, unngå fete kremer, prøv hvitvask på "utslettet" noen dager for å tørke ut. 

Anonymkode: a73ed...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan prøve hvitvask? Det er mot vannkopper, er antibakteriellt/viralt og får de ti å tørke ut!
Mulig det også funker på sånn hud som du har!

Vask deg daglig, skift klær daglig, skrubb huden et par ganger i uka, unngå fete kremer, prøv hvitvask på "utslettet" noen dager for å tørke ut. 

Anonymkode: a73ed...d93

Skifter klær hver dag, skrubber huden, bruker ingen kremer og dusjer selvfølgelig hver dag. Disse kvisene er jo noe som har oppstått de siste månedene og jeg har ikke endret noen av mine vaner.

Hvitvask var en ting som jeg aldri hadde tenkt på selv men tviler på at det vil fungere. Det eneste som virker å funke er å sprette de når de er små , legge på honning og la det gro. Hvis jeg ikke spretter de opp med en gang jeg ser antydning til "kvisen" så vil den hovne opp og dritten som er inni stivner og er ennå verre å få ut, virker som om det danner seg mer inni der når jeg ikke spretter de med en gang. Men blir jeg desperat nok så prøver jeg hvitvask, skal iallfall kjøpe det inn. :) 

Men jeg hadde på en måte håpet at noen viste hva det var, for jeg hadde jo håpet at det var et eller annet jeg kunne gjøre som forhindret disse cystene, kvisene, byllene eller hva det er i å dukke opp. En spesiell type antibiotika eller slutte å spise gulerøtter, et eller annet. :P 

Anonymkode: a082b...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...