Gå til innhold

Fransk eller spansk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal velge språk og kan velge mellom fransk eller spansk, hva ville dere valgt? Hva er vanskeligst? 

Anonymkode: fbb7d...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok spansk. Angrer ikke på det valget. 

Anonymkode: 929d4...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt begge deler, jeg synes spansk var enklest men det var også det språket jeg var mest interessert i. 

Anonymkode: ff188...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er vanskeligst, har kun hatt fransk. Den gangen skulle jeg ønske jeg hadde valget mellom spansk også, for da hadde jeg valgt det. Vet ikke hvorfor. Nå er jeg glad jeg har hatt fransk, det er et fint språk og jeg er ikke av den oppfatning at det er spesielt vanskelig i forhold til f.eks spansk.

Anonymkode: 8a30b...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte spansk. Spansk er lettere enn fransk. 

Anonymkode: 82901...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk, fordi det er lettest. Spanske ord blir stort sett uttalt slik man leser det, i motsetning til fransk som har mange regler. pluss at spansk blir brukt i større deler av verden :) 

Anonymkode: 2172f...35f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fransk. Vanskelig når det kommer til setningsoppbygging, men så ekstremt mange gratis ord da mye i engelsk stemmer derifra. Også er det kjekt med uttalelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fransk på ungdomsskolen og spansk på vgs. Syntes i helhet at spansk var enklest. Det stemmer ikke at spansk leses som det skrives, de har også mye "regler" for uttalelse. Jeg syntes det var spesielt greit fordi mange ord liknet på de franske også. 

Velg gjerne ut fra interesser! Og kanskje hvor du ser for deg at du reiser mest? Jeg får bruk for småord og setninger når jeg skal bestille i både Spania og Frankrike :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk er det mest lærde språket etter engelsk. Sånn sett ville jeg valgt spansk, da det er mye mer anvendelig. Dessuten har jeg inntrykket av at spansk er enklere. Har selv hatt fransk i 5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...