Gå til innhold

gammel drapsetterforskning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen som fortalte meg dette har fortalt alt han husker. Han husker at denne personen var mistenkt for drap på en politimann for (kanskje) 40 år siden. det var en politimann som ble drept. Men, han ble ikke dømt, fordi politiet ikke hadde sterke nok bevis. Drapet skjedde i Sverige, på en svensk politimann. "drapsmannen" er norsk og har alltid bodd i Norge, men har ett langt rulleblad her, og ble på den tiden ansett som en veldig farlig mann, og han sloss mye. han husker også at han satt flere uker i varetekt i Sverige for mordet. men ble altså ikke dømt.

Anonymkode: 0e81d...33e

Post i hvertfall ikke flere detaljer her eller andre steder på nettet, om dette, da det kan komme din bestemor for øre via noen via noen...

Anonymkode: 20724...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Post i hvertfall ikke flere detaljer her eller andre steder på nettet, om dette, da det kan komme din bestemor for øre via noen via noen...

Anonymkode: 20724...355

Hehe.. Bestemor hadde ikke brydd seg fem øre om dette. Hadde hun lest/hørt om dette, så kan jeg vedde en hundrings på at hun hadde ringt meg for å snakke om denne hendelsen! Hun er dama som kunne sagt "haha, skulle bare sjekke hvor lang tid det tok før du fant ut av dette!".

Saken er den at jeg vil ikke ta det opp med henne, iom at hun er syk. Men jeg vet at hun lett hadde snakket med meg om det. Hun er ikke som bestemødre flest. Dette er en dame med bein i nesa og nerver av stål!

Anonymkode: 0e81d...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør personen.

Anonymkode: c2969...17a

Han jeg ikke kjenner/ikke vil ha noe med å gjøre?

Tror du han ville ha innrømt drapet for meg uansett, dersom han var skyldig?

Neppe. Kommer aldri til å prate med han!

Anonymkode: 0e81d...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at han ikke ble dømt for drapet - men ble det rettssak? Eller måtte de bare "la ham gå"? For hvis det var en rettssak, så finnes er jo dommer offentlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du skriver at han ikke ble dømt for drapet - men ble det rettssak? Eller måtte de bare "la ham gå"? For hvis det var en rettssak, så finnes er jo dommer offentlige.

De fikk aldri hatt noen rettsak på grunn av bevisene. Først var han etterlyst, de tok han og etter noen uker i varetekt måtte de la han gå.

Anonymkode: 0e81d...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det er dom i saken er etterforskingsmaterialet offentlig i Sverige. Det er det for ordens skyld ikke i Norge. Så det er bare å etterspørre innsyn om så er tilfellet. 

Dersom saken ikke førte til domfellelse er det så vidt jeg vet fortsatt hemmelig. Å kontakte lokalavisen der drapet fant sted er en god idé. Har du flaks hadde avisen en dyktig krimfyr med gode kontakter på den tiden, som fortsatt er i live eller til og med fortsatt jobber. Man vet aldri. Jeg ville uansett startet i den enden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - hvorfor graver du i dette? Tror du at du skal finne ut noe som politiet ikke har funnet? Mannen er hverken siktet eller dømt, han er derimot satt fri. Det er ikke en person du kjenner, du bare vet hvem det er, du skal ikke ha noe med ham og gjøre - så: why?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Flashback.org var ingen nordmann mistenkt for drapet Högdalen, og i så fall ble noen andre dømt for drapet din slektning var mistenkt for. (Kanskje han var mistenkt for medskyldighet?)

Anonymkode: 55deb...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer det ikke noe godt utav, TS.

At du graver i fortiden om denne mannen, kan han få greie på (hvis han tilfeldigvis leser her eller noen han kjenner leser her og evt forteller det til han), og ting blir rippet opp i for han og han kan få det vondt pga det.

Anonymkode: 20724...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...