Gå til innhold

Jeg tror jeg alltid kommer til å elske han...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lurte på hva andre gjorde så da fortalte jeg hvordan jeg gjør det. Jeg tenker som den over her at det virker som om enkelte går og føler på følelser for de det ikke ble noe av med og at det er bedre å gjøre seg ferdig med det som har vært og gå videre. Det er noe litt creepy i det å stagnere over ett menneske som ikke vil ha en.

Anonymkode: 8d69f...d03

Jeg tenker ellers som deg. At man må gå videre når ting ikke fungerer. Det er ikke det samme som å si at man ikke har kjærlighetssorg - er følelsene på plass så er kjærlighetssorgen på plass. 

Men jeg gjør generelle ting for å komme meg gjennom det. 

Anonymkode: 5c91f...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ellers som deg. At man må gå videre når ting ikke fungerer. Det er ikke det samme som å si at man ikke har kjærlighetssorg - er følelsene på plass så er kjærlighetssorgen på plass. 

Men jeg gjør generelle ting for å komme meg gjennom det. 

Anonymkode: 5c91f...04a

Hvilke generelle ting gjør du? Jeg vet ikke om jeg gjør noe spesielt for å komme gjennom det utover å bruke tid for å fordøye alt og se an hva jeg gjør videre.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte egentlig på hva folk som ts og gjengen gjorde for å komme seg over kjærlighetssorgen, siden de ikke kommer seg over den. Du kom deg over den så da var det egentlig ikke rettet mot deg. Jeg klarer fint å forstå avvisning.

Dog er det vel som regel sånn at man sjelden blir avvist når det er følelser der fra begge parter og alt er greit? Da er det vel pga utroskap, at man ikke vil ha et kjærlighetsforhold, generelle svik, livssituasjon eller lignende? Derfor nevnte jeg det med å ikke ha følelser tilbake, for jeg trodde det var derfor du ble avvist. Er som regel det som gjør at man bli avvist tror jeg.

Anonymkode: 5c91f...04a

Du vil vite hva de gjør? :D Det er de som burde spørre oss.

Anonymkode: 8d69f...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere for å komme dere videre da? Nysgjerrig på hva andre gjør der ute.

Det er vanlig å ha kjærlighetssorg, men det er virkelig ikke bare ett menneske der ute som er the one. 

Anonymkode: 5c91f...04a

Hvis det alltid hadde vært en slags sannhet i at det er noe unormalt med å elske faktisk bare ett menneske hadde en aldri funnet på en tradisjon som ekteskap. "I gode og onde dager til døden skiller oss ad". Ganske synd ingen tar det spesielt alvorlig lenger, for det er et alvorlig fint kompliment å gi til noen..

Men "seriemonogami" eller "polygami" er da ikke mer normalt enn å elske bare ett menneske i løpet av livet. 

Anonymkode: 1adf2...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke generelle ting gjør du? Jeg vet ikke om jeg gjør noe spesielt for å komme gjennom det utover å bruke tid for å fordøye alt og se an hva jeg gjør videre.

Du vil vite hva de gjør? :D Det er de som burde spørre oss.

Anonymkode: 8d69f...d03

Ja, jeg tok meg selv i å undre på om ts gjorde noe for å komme seg over ting. Hun sier hun dater andre men klarer ikke å slippe eller la være å sammenligne. Jeg er generelt nysgjerrig på hva mennesker i slike situasjoner gjør for noe? Har hørt om mennesker som har kjærlighetssorg til det blir kronisk, har også hørt om mennesker som har kjærlighetssorg lengere enn andre. Jeg sitter ikke på noe svar på de tingene eller på hvor lenge mennesker skal ha kjærlighetssorg. Jeg spurte derfor ts: Hva gjør du for å komme deg over dette? Er faktisk nysgjerrig og har videre ingen interesse av å gjøre narr av noen som befinner seg på et annet sted enn meg.

Ting jeg gjør for å komme meg over kjærlighetssorg. Tja, jeg forsøker å forstå hvorfor det er best at det ble som det ble. Fjerner personen ut av livet mitt (sosiale medier etc), lar være å søke vedkommende på sosiale medier, prøver å tenke på andre ting. Når sorgen er i en startfase, lar jeg den komme. Den er naturlig. Etter en stund tar jeg fatt i livet mitt igjen, trener, reiser, er med venner, møter nye interessante mennesker...ting som er godt for sjela og kroppen og sinnet, rett og slett. Så begynner jeg å smile av andre interessante menn, og kjenner at det motsatte kjønn begynner å interessere meg igjen og gjør meg glad.

Anonymkode: 5c91f...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det alltid hadde vært en slags sannhet i at det er noe unormalt med å elske faktisk bare ett menneske hadde en aldri funnet på en tradisjon som ekteskap. "I gode og onde dager til døden skiller oss ad". Ganske synd ingen tar det spesielt alvorlig lenger, for det er et alvorlig fint kompliment å gi til noen..

Men "seriemonogami" eller "polygami" er da ikke mer normalt enn å elske bare ett menneske i løpet av livet. 

Anonymkode: 1adf2...fcf

At det ikke finnes just one "the one" ødelegger ikke for muligheten for at et par kan elske hverandre livet ut og inngå ekteskap. Men jeg nekter for min del å la et ord som dette hindre meg i å finne lykken på ny hvis jeg elsker noen som det går skeis med. Jeg er glad for at konseptet "the one" ikke eksisterer...La oss si at det bare finnes en "the one" da..Hva skjer når man er sammen med "the one" og man ikke kan elske noen andre, og The one er utro mot deg? Hva skjer når mennesket ikke respekterer deg? Da er man jo skikkelig lost, da? Man finner jo ikke en annen The one så da må man vel bli der?

Nei, konseptet "the one" er noe av det minst romantiske som finnes. Det er seriøst en fornærmelse av mennesker som lever smmen resten av livet og har bygget opp noe via hard innsats og hvor begge behandler hverandre Bra! Ingen av de hadde vært sammen med den andre om motparten var en idiot. Skjønner du?

Så jo, når man elsker noen og man opplever kjærlighetssorg så skal man absolutt kunne vite at mennesker som holder sammen livet ut, bygger opp noe - det er ikke skapt for dem. Og da behandler de hverandre bra! De er ikke sammen fordi de er skapt for hverandre og de er sammen med det eneste mennesket de kan elske; de er sammen med hverandre fordi de gjør hverandre lykkelig og bygger opp forholdet.

Om du skal si at "the one" eksisterer så mener jeg derfor at det er en fornærmelse for par som lever sammen livet ut. Og jeg nekter å bli i et forhold med en kjæreste som er utro, for det er ikke å bygge opp noe. Man skal være sammen med noen som bygger opp forholdet, ikke bryter det. Det kan man ikke gjøre hvis "the one" eksisterer og er hemmende.

Anonymkode: 5c91f...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det ikke finnes just one "the one" ødelegger ikke for muligheten for at et par kan elske hverandre livet ut og inngå ekteskap. Men jeg nekter for min del å la et ord som dette hindre meg i å finne lykken på ny hvis jeg elsker noen som det går skeis med. Jeg er glad for at konseptet "the one" ikke eksisterer...La oss si at det bare finnes en "the one" da..Hva skjer når man er sammen med "the one" og man ikke kan elske noen andre, og The one er utro mot deg? Hva skjer når mennesket ikke respekterer deg? Da er man jo skikkelig lost, da? Man finner jo ikke en annen The one så da må man vel bli der?

Nei, konseptet "the one" er noe av det minst romantiske som finnes. Det er seriøst en fornærmelse av mennesker som lever smmen resten av livet og har bygget opp noe via hard innsats og hvor begge behandler hverandre Bra! Ingen av de hadde vært sammen med den andre om motparten var en idiot. Skjønner du?

Så jo, når man elsker noen og man opplever kjærlighetssorg så skal man absolutt kunne vite at mennesker som holder sammen livet ut, bygger opp noe - det er ikke skapt for dem. Og da behandler de hverandre bra! De er ikke sammen fordi de er skapt for hverandre og de er sammen med det eneste mennesket de kan elske; de er sammen med hverandre fordi de gjør hverandre lykkelig og bygger opp forholdet.

Om du skal si at "the one" eksisterer så mener jeg derfor at det er en fornærmelse for par som lever sammen livet ut. Og jeg nekter å bli i et forhold med en kjæreste som er utro, for det er ikke å bygge opp noe. Man skal være sammen med noen som bygger opp forholdet, ikke bryter det. Det kan man ikke gjøre hvis "the one" eksisterer og er hemmende.

Anonymkode: 5c91f...04a

Hvor mange mennesker er du villig til å prøve å bygge opp et liv med som varer og se at det faller sammen? Nærmere 30 eller rundt 1? Hvor mange klarer du å knytte deg tett til? Rundt 30 eller rundt 1? For de aller fleste gjelder vel rundt 1 til sånn max 2-3.

Ingen klarer bygge opp trygghet/forståelse/tillitt/legge sten på sten og bygge et liv med opplevelser og andre ting som knytter en sammen, med særlig mange. De fleste gjør det bare 100% med hele sitt hjerte én gang. Etter det vet man at man risikerer at det ikke er verdt en dritt og legger ikke like mye i det. 

Anonymkode: 1adf2...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange mennesker er du villig til å prøve å bygge opp et liv med som varer og se at det faller sammen? Nærmere 30 eller rundt 1? Hvor mange klarer du å knytte deg tett til? Rundt 30 eller rundt 1? For de aller fleste gjelder vel rundt 1 til sånn max 2-3.

Ingen klarer bygge opp trygghet/forståelse/tillitt/legge sten på sten og bygge et liv med opplevelser og andre ting som knytter en sammen, med særlig mange. De fleste gjør det bare 100% med hele sitt hjerte én gang. Etter det vet man at man risikerer at det ikke er verdt en dritt og legger ikke like mye i det. 

Anonymkode: 1adf2...fcf

Jeg vet ikke helt hva du mener. Snakker du om mennesker som dumper "the one" fordi man er lykkelige? Eller tar du i betrakning at man dumper "the one" fordi man er ulykkelig?

Flere mennesker klarer å finne sterk kjærlighet på nytt. Man skal ikke sitte for evig i kjærlighetssorg over noen som ikke vil ha en, sitte fast i et forhold som ikke er liv laga. -Selvsagt skal man bygge opp et forhold, det er det jeg sier! Mennesker slår ikke opp uten grunn.. Mennesker som holder sammen livet ut er sammen livet ut fordi de bygger opp forholdet sammen og er gode mot hverandre og gjør hverandre lykkelige - ikke fordi man er født til å være sammen.

Anonymkode: 5c91f...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange mennesker er du villig til å prøve å bygge opp et liv med som varer og se at det faller sammen?

Anonymkode: 1adf2...fcf

Blander du "den første store kjærligheten" med annen type kjærlighet, den som kommer etterpå med en du virkelig er kompatibel med OG har god kjemi med og vokser sammen med, ikke bort ifra..Så betyr det at du ikke har opplevd hvordan kjærlighet kan være etter en annen stor kjærlighet. 

Jeg trodde aldri at jeg skulle kunne elske noen andre på samme måte, Vel, her sitter jeg og smiler bare med tanke på kjæresten min! Og det er ikke første gang jeg elsker noen. Håper på at det blir den siste :) 

Men om noe skjer som gjør at jeg må gå ut av forholdet eller omvendt, er jeg absolutt i stand til det. Jeg skal finne noen å være lykkelig med, hvis ikke kan jeg være alene.

Anonymkode: fbae7...c77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ingenting om manglende følelser da. Et nei er et nei uansett, og det respekterer jeg. Hvis jeg skal drømme videre om å være kjæreste og sex med noen som har sagt nei til meg, så føles det som et tankemessig overgrep. Da drømmer jeg heller om noen andre.

Anonymkode: 8d69f...d03

Samme her. Føler jeg alltid har hatt god kommunikasjon med de jeg har vært i forhold med. Kan på en måte forstå at det nok er vondere dersom motparten mister følelsene hvis man selv tror man har en god match og trives godt i forholdet.

Anonymkode: 90c6a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Føler jeg alltid har hatt god kommunikasjon med de jeg har vært i forhold med. Kan på en måte forstå at det nok er vondere dersom motparten mister følelsene hvis man selv tror man har en god match og trives godt i forholdet.

Anonymkode: 90c6a...8ed

Men ts, du må bare komme deg videre. Du kan la denne forelskelsen gjøre deg til et bedre menneske, tenke positivt på det.

Anonymkode: fbae7...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet hvordan du har det. Jeg er forelsket i en som ikke har følelser for meg og det er faktisk helt jævelig. Unner ingen den opplevelsen. Akkurat som deg har jeg forsøkt å treffe andre, men alle blir bleke kopier ja.. Han er liksom alt jeg vil ha i en mann,helt perfekt. :( 

Anonymkode: 188d1...20a

Hva gjør han helt perfekt? Nevn fem ting som gjør han helt perfekt, nevn fem ting som ikke gjør han perfekt! 

Hvis du kjenner han såpass godt at du kan elske han så vet du at han ikke er perfekt, ingen er perfekt. Men nå vet du jo mer hva du vil ha, og da er du nærmere det :) 

Kom deg opp på bena! Klem fra meg

Anonymkode: fbae7...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør han helt perfekt? Nevn fem ting som gjør han helt perfekt, nevn fem ting som ikke gjør han perfekt! 

Hvis du kjenner han såpass godt at du kan elske han så vet du at han ikke er perfekt, ingen er perfekt. Men nå vet du jo mer hva du vil ha, og da er du nærmere det :) 

Kom deg opp på bena! Klem fra meg

Anonymkode: fbae7...c77

Er ikke den du henvender deg til her, men jeg har kjærlighetssorg og jeg prøver hele tiden å tenke på de negative egenskapene med eksen. De verste negative egenskapene gjør det lettere, det viser at jeg ikke kan være sammen med personen. Men mange av de dårlige egenskapene liker jeg også.

Men jeg lurer på hvordan folk her klarer å elske noen som verken gjengjelder følelsene og som ts skrev..Hun tror ikke vedkommende LIKER henne engang. Forstår ikke situasjonen. Man blir vel ikke dumpet uten grunn, og man blir ikke avvist uten grunn samtidig som man har masse følelser osv. Og hvordan elsker man noen som ikke engang liker deg? Forvirrende, alle disse situasjonene som nevnes. 

Anonymkode: fb907...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, har det sånn jeg også. Tok meg selv i å gråte i går fordi jeg hørte på musikk han hadde foreslått til meg :cry3:Vet ikke hvor lang tid det tar å komme over forelskelse jeg. Håper det går over snart :unsure:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Flere mennesker klarer å finne sterk kjærlighet på nytt. 

Anonymkode: 5c91f...04a

Jeg har kjærlighetssorg. Trives som singel for øyeblikket, vil ikke se meg om etter noe forhold enda. Men livet smiler absolutt tilbake sånn sett. Angrer ikke på bruddet selv om det gjør vondt, det er helt naturlig at det er vondt, og det går over! Om jeg blir forelsket igjen så får det skje :) 

Anonymkode: fb907...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Coronas skrev:

Huff, har det sånn jeg også. Tok meg selv i å gråte i går fordi jeg hørte på musikk han hadde foreslått til meg :cry3:Vet ikke hvor lang tid det tar å komme over forelskelse jeg. Håper det går over snart :unsure:

:klem:

Anonymkode: fb907...17a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bare trist for at det ikke ble noe mer, men går videre. Et avslag betyr at de tingene jeg har lyst til har ikke hun lyst til og da føles det bare ekkelt å tenke videre på det. Er nok den største faktoren.

Anonymkode: 8d69f...d03

Vi kvinner er nok mer å føle på og tenke på typer. Hvorfor likte han meg ikke, hva gjorde jeg galt, hva kunne vært gjort annerledes osv. Vi tar som regel skylda for at man ikke var ment to be... Tåpelig ja, men sånn er det bare med noen av oss... :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sender disse linkene i tilfelle en av dere her som jeg ikke helt forstår enda, finner mulighetene på en av disse sidene. Har en person hatt følelser for deg og du virkelig synes at brudd ikke var det beste, etter en god stund (jeg synes bruddet var riktig, så siden er ikke noe for meg), så er det mange GODE tips der. De kunne hvert fall funket på meg hvis jeg var i en situasjon hvor jeg dumpet noen av en av grunnene som nevnes der, og hvis jeg hadde hatt lyst på eksen min så hadde jeg nok forsøkt ;) 

Anonymkode: fb907...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2016 den 5.42):

Hvis det alltid hadde vært en slags sannhet i at det er noe unormalt med å elske faktisk bare ett menneske hadde en aldri funnet på en tradisjon som ekteskap. "I gode og onde dager til døden skiller oss ad". Ganske synd ingen tar det spesielt alvorlig lenger, for det er et alvorlig fint kompliment å gi til noen..

Men "seriemonogami" eller "polygami" er da ikke mer normalt enn å elske bare ett menneske i løpet av livet. 

Anonymkode: 1adf2...fcf

AnonymBruker skrev (På 23.7.2016 den 6.26):

Hvor mange mennesker er du villig til å prøve å bygge opp et liv med som varer og se at det faller sammen? Nærmere 30 eller rundt 1? Hvor mange klarer du å knytte deg tett til? Rundt 30 eller rundt 1? For de aller fleste gjelder vel rundt 1 til sånn max 2-3.

Ingen klarer bygge opp trygghet/forståelse/tillitt/legge sten på sten og bygge et liv med opplevelser og andre ting som knytter en sammen, med særlig mange. De fleste gjør det bare 100% med hele sitt hjerte én gang. Etter det vet man at man risikerer at det ikke er verdt en dritt og legger ikke like mye i det. 

Anonymkode: 1adf2...fcf

Altså, livslangt monogami er et fint ideal. Jeg tror den største trusselen mot det er at man ikke passer sammen, mer enn jeg tror det skyldes at man nødvendigvis faller for flere. Det krever nok en god del arbeid og jeg beundrer virkelig de som klarer å få det til. Men å benytte livslangt monogami som en unnskyldning for å kunne rettferdiggjøre det å henge rundt et annet menneske som tydelig ikke er interessert tilbake, det er bare creepy. Det samme gjelder unnskyldningen om at man ikke orker å knytte seg til flere enn en. Neivel da, så lev alene. Det å nærmest skulle benytte et romantisk ideal som årsak for emosjonelt forfall, det henger ikke på greip!

Man kan fint klare å elske noen som ikke elsker en tilbake. Men det som beskrives her i denne tråden, det er ikke kjærlighet, det er forelskelse.

Endret av a l'orange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...