Gå til innhold

Avtrekk som ikke fungerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i en periode hatt problemer med ventilasjonen i leiligheten jeg eier. Har nylig skiftet filter og håpet at det skulle løse problemet, noe det delvis har gjort. Den vonde lukten fra luften som kommer inn i leiligheten er borte, men avtrekk på bad og vaskerom fungerer ikke. Det er ihvertfall fortsatt veldig fuktig på badet lenge etter dusjing, selv med vifteanlegg på fullt. På kjøkken er det ok. Jeg vil nødig leie inn reparatør, håper dette er noe jeg kan fikse selv? Jeg har prøvd å skru av og på sikringer til ventilasjon og til bad. Har også vasket oppe i antrekket med en tørr klut. 

Noen som har tips eller vet hva jeg kan gjøre eller hva som er galt?

Anonymkode: 40137...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det balansert ventilasjonsagregat? Der kan både vifterem og kulelager ryke, alt bør skiftes av fagkyndige. 

Anonymkode: fddb8...2ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det balansert ventilasjonsagregat? Der kan både vifterem og kulelager ryke, alt bør skiftes av fagkyndige. 

Anonymkode: fddb8...2ab

Ok takk for svar! Et det mulig at det ryker på 2 av 3 avtrekk vi har? Og ikke alle, tenker jeg.. er en leilighet på 80 m2 så ser ikke for meg et ekstremt avansert ventilasjonsanlegg. 

Anonymkode: 40137...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk for svar! Et det mulig at det ryker på 2 av 3 avtrekk vi har? Og ikke alle, tenker jeg.. er en leilighet på 80 m2 så ser ikke for meg et ekstremt avansert ventilasjonsanlegg. 

Anonymkode: 40137...67b

Kommer da ud hjelpe meg an på hvordan systemet ditt virker er og innstallert. Avstand mellom avtrekkene, og hva som er galt. Dette er fi elektronikk og ikke noe for amatører.

Anonymkode: fddb8...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...