Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og eksen var sammen i 3 år. Jeg var jomfru, og ville egentlig ikke ha sex, var bare 15 når vi ble sammen. Men hver gang han ble kåt sa han at han var nødt til å gjøre det, siden hvis ikke gjorde det vondt for han, sa han. I begynnelsen ville jeg ikke, men en gang lå vi i skje, og det endte med at han presset penis inn i analhullet, faktisk. Det var veldig vondt, og jeg ba ham stoppe flere ganger, men det varte sånn 10 sekunder, imens han holdt meg, så var det over.. *facepalm*

Snart ble jeg mer ettergivelig, og han var ekstremt masete og pressende, og jeg ga etter. Jeg ba ham ofte stoppe, men han gjorde det aldri. Jeg ville ikke egentlig ha sex på denne tiden, men han sa til meg at jeg var jomfu så lenge vi gjorde det «bak». Gud, så dum jeg var. Jeg var 15 år på denne tiden, han var 18. Så i flere av disse episodene ba jeg han slutte, men han «måtte» bare gjøre seg ferdig. Det var alltid vondt, og jeg ville bare at det skulle ta slutt hver gang. Det ble etterhvert sånn, at om han så meg naken eller ble kåt, så måtte han ha sex, han sa at når gutter blir kåte, så er de nødt til å få utløsning. Jeg foreslo en gang at han skulle gjøre det selv, noe som gjorde han fryktelig fornærmet. Etterhvert godtok jeg alt, og ble med på det selv. Når jeg var 16 hadde vi «ordentlig» sex, om jeg kan si det slik, og etter det fortsatte vi slik, og jeg var med frivillig. Han var alltid pressende, men her var det ikke noe tvang lengre. Utenom dette var forholdet veldig fint, selv om det kanskje ikke høres slik ut. Men jeg gjorde det til slutt slutt med han, ble senere forelsket i en annen og gikk videre. Min nåværende kjæreste vet ikke om dette.

Gjorde han noe galt?Jeg måtte jo bare sagt nei og gått vekk, men klarte det ikke helt på den tiden.. og jeg trodde jo alt han sa..

Anonymkode: 5c98b...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri spør om slike ting på KG, snakk med fagpersoner, psykolog eller Dixie eller lignende.

Anonymkode: a0143...333

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan snakke med helsesøster på skolen eller gå på helsestasjon for ungdom, det er gratis og de har taushetsplikt. Du kan også snakke med fastlegen, men må da betale. Du kan også ringe mental helses hjelpetelefon. 

Anonymkode: a6c1b...437

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt psykiske problemer etter dette. Jeg ville bare høre om dette, hva han gjorde mot meg egentlig var ulovlig, om det bare var jeg som var dum (altså det synes jeg nå at jeg var), og sånt. Om dette egentlig var voldtekt. Gangene jeg ikke ville være med på det, og første gang. Jeg tror ikke jeg hadde klart å snakke om det med noen som faktisk ser ansiktet mitt og vet navnet mitt..

Anonymkode: 5c98b...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig at du snakker med helsepersonell om dette, ellers kan du få store problemer senere i livet. 

Anonymkode: a6c1b...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en "ble jeg voldtatt"-tråd. Nei. Du ble ikke voldtatt. Om man lurer på det, ble du høyst sannsynlig ikke voldtatt. Du får føre det opp på konto for "dårlig erfaringer". De fleste av oss har en del av de i løpet av sitt liv. Spesielt i tenåra når man surrer rundt og prøver seg ut i sexlivet. Det er faktisk helt normalt. Man er nødt for å ta ansvar selv, til tross for ung alder. Gutta er også unge. De prøver og feiler de også.  Nå må det bli slutt på krisemaksimeringen og offermentalitet.

Det må da føles fryktelig provoserende for de som er blitt tatt med makt og vold å oppleve at "voldtatt"-begrepet blir så vannet ut med ganske normale, dog av de mindre hyggelige, erfaringene man gjør seg i begynnelsen av sitt sexliv.

Anonymkode: d508e...f6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i de over her som sier at du må snakke med fagpersoner om dette. Du kan gjøre det anonymt på nett.  Du har ingenting å skamme deg over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil si at du ble voldtatt. JEg er utsatt for noe av det samme og sliter med det mange år etter

Anonymkode: 89a75...230

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en "ble jeg voldtatt"-tråd. Nei. Du ble ikke voldtatt. Om man lurer på det, ble du høyst sannsynlig ikke voldtatt. Du får føre det opp på konto for "dårlig erfaringer". De fleste av oss har en del av de i løpet av sitt liv. Spesielt i tenåra når man surrer rundt og prøver seg ut i sexlivet. Det er faktisk helt normalt. Man er nødt for å ta ansvar selv, til tross for ung alder. Gutta er også unge. De prøver og feiler de også.  Nå må det bli slutt på krisemaksimeringen og offermentalitet.

Det må da føles fryktelig provoserende for de som er blitt tatt med makt og vold å oppleve at "voldtatt"-begrepet blir så vannet ut med ganske normale, dog av de mindre hyggelige, erfaringene man gjør seg i begynnelsen av sitt sexliv.

Anonymkode: d508e...f6d

Jeg er egentlig enig, visste ikke hva annet jeg skulle skrive i overskriften. Jeg liker ikke når ordet blir misbrukt, og hadde uansett ikke gjort noe med det. Dette er noe som blir på dette forumet Jeg lurer egentlig bare på om han gjorde noe galt

Anonymkode: 5c98b...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig enig, visste ikke hva annet jeg skulle skrive i overskriften. Jeg liker ikke når ordet blir misbrukt, og hadde uansett ikke gjort noe med det. Dette er noe som blir på dette forumet Jeg lurer egentlig bare på om han gjorde noe galt

Anonymkode: 5c98b...bcf

Han var en egoistisk og overkåt tenåring som presset og manipulerte det han kunne for å få pult. Det lykkes han med. Det er såpass mange av dem så vi kan ikke begynne å bure dem inne. Klar og streng tale og å dra på seg underbuksa igjen, pleier å stagge dem. Det er min erfaring.

Anonymkode: d508e...f6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig enig, visste ikke hva annet jeg skulle skrive i overskriften. Jeg liker ikke når ordet blir misbrukt, og hadde uansett ikke gjort noe med det. Dette er noe som blir på dette forumet Jeg lurer egentlig bare på om han gjorde noe galt

Anonymkode: 5c98b...bcf

Hvor gammel var han?

Anonymkode: a021a...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ønsket jeg var sterkere da, og ikke hadde latt det skje! Men det holdt på fra jeg var 15 til jeg var 18, og endelig slo opp

Han var da 21

Anonymkode: 5c98b...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg var 15 og han var 18 når det skjedde første gang, det jeg beskrev i begynnelsen av innlegget.

Anonymkode: 5c98b...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ønsket jeg var sterkere da, og ikke hadde latt det skje! Men det holdt på fra jeg var 15 til jeg var 18, og endelig slo opp

Han var da 21

Anonymkode: 5c98b...bcf

Jeg synes det du beskriver i hovedinnlegget ligner på gjentatte seksuelle overgrep, men du bør søke hjelp hvis dette gnager deg på noen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ble du voldtatt. Alle episodene der han tvang seg til analsex med deg er grove, grove, GROVE overgrep og utvilsomt voldekt. Du bør anmelde han slik at han kan straffes knallhardt. Han bør sone 6-7 år i fengsel for overgrepene.

Ellers bør du selvsagt oppsøke profesjonell hjelp for å takle dette.

Anonymkode: dee40...026

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært borti lignende situasjon.

 Han gjorde noe galt, ikke du. Det er enkelt å si "jeg/du kunne bare sagt nei" og skylde på offeret, men det er langt ifra riktig. Det er ikke lett å si nei til en du er forelsket i når du er så ung. Det er ikke lett å si nei til en eldre som utnytter og manipulerer deg når du er så ung. Jeg kan på en måte kjenne meg igjen i din situasjon og forstår hvordan du føler det. 

De som sier at du ikke ble voldtatt fordi du var ung, fordi dere var kjærester, fordi du er usikker på om du ble voldtatt eller fordi situasjoner som dette er helt vanlig i tenårene er ikke riktig klok. 

Voldtekt er en forbrytelse og et seksuelt overgrep der noen blir påtvunget seksuell omgang, ofte ved bruk av trusler, vold, våpen eller medikamenter.
Så hvis du sa nei, men han gjorde det likevell mens han holdt deg sånn at du ikke klarte å komme deg vekk fra han når han gjennomførte denne seksuelle omgangen, så blir det beregnet som voldtekt.
Hvis han ikke holdt deg og du hadde muligheten til å komme deg vekk blir det uansett omtalt som seksuelt overgrep for seksuell omgang.
Og ifølge loven §304
Den som foretar seksuell handling med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 3 år, hvis forholdet ikke rammes av § 299.
å si det at voldtekt-begrepet blir vannet ut er så utrolig feil å si. I ungdomstiden er det en del "dårlig erfaringer",ja, Men man skal ikke si at det er normalt og at det ikke er voldtekt bare fordi det finnes værre måter å bli voldtatt på! Voldtekt er voldtekt, i ungdomstiden også. Det å si at man ikke ble voldtatt grunnet alderen er helt idiotisk!
Ordet blir ikke misbrukt, det er bare vanskelig for mange å skille mellom seksuelt overgrep og voldtekt hvis situasjonen har vært litt av begge deler. De spør bare etter hjelp og forståelse fordi de er fortvilet og forstår ikke selv hva som egentlig skjedde. 
Han gjorde noe galt og ulovlig. Nei er et nei. Så uansett hvor mye du hadde nektet på at det ikke var voldtekt, overgrep eller noe lignende hadde det han gjorde fortsatt vært ulovlig. Gå inn på lovdata.no, hvis du er i tvil.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med fagpersoner TS, folk har ikke vett nok til å ikke skrive noe her, og "de" har ikke peiling.

Du kan gjøre det anonymt som det har blitt nevnt tidligere,

Anonymkode: a0143...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aldri spør om slike ting på KG, snakk med fagpersoner, psykolog eller Dixie eller lignende.

Anonymkode: a0143...333

Dette er helt klart det beste rådet du kan få her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa nei. Du ba ham slutte. Han tvang seg på deg. Han sluttet ikke.

Etter min mening ble du voldtatt en del ganger (han sluttet ikke når du ba ham om det) og utsatt for press/overgrep.

Én av grunnene til at det ikke er lov til å ha sex med mindreårige: Han manipulerte deg, lurte deg og presset deg til sex.

Har han innrømt noe av dette til deg? Helst skriftlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...