Gå til innhold

Hvordan fortalte dere det til de nærmeste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi driver å snakker om hvordan vi skal fortelle det til foreldrene i første omgang og jeg har litt lidt til å høre hvordan andre gjorde dette?😊

Vi vurderer å invitere begge foreldrepar på middag og legge en kopi av ultralydbilde fra tidlig ultralyd og skrive "hei farmor/farfar/mimmi/bestefar".

Anonymkode: 11654...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos pappa tok jeg en skål under middagen og sa "skål for vordende bestefar". Hos mamma tok jeg en liten gåte. Sa at vi ble en til i jula og håpte det gikk bra. Hun lurte på hvem, så jeg ba henne gjette. Født i løvens tegn, første ordentlig familiejul for denne personen, denne personen var her nå. Hun begynte å se rundt seg og skjønte ingenting før mannen ga henne bildet fra tidlig UL. Da hoppet hun av glede :fnise:

Hos svigers spurte vi om de hadde planer til sommeren for det hadde vi. Og så viste vi de bildet fra UL.

Anbefaler å gjøre det slik dere tror deres familie ville likt å bli fortalt det på.

Anonymkode: fd506...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn selv enda, men har av en eller annen grunn pønsket ut hvordan det skal fortelles når jeg blir gravid. Skal invitere mine foreldre og søsken på kaffe, og kjøpe dem hver sin kopp der det står "verdens beste mormor/morfar/tante/onkel" som de skal få kaffen servert i :fnise:

Anonymkode: a251d...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til mamma og pappa og sa at de skulle bli bestemor/bestefar. De er skilte så tok en tlf til hver.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang ga vi de ulbildet i hånda og ventet på reaksjonene, denne gangen sendte vi ut en felles melding om det siden vi ikke fikk til å treffe alle rundt samme tid :)

Anonymkode: 6270e...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med nr 2 kjøpte vi en skjorte med teksten "storebror" på og lot eldste ha den på seg da vi hadde familiebesøk. Med nr 3 sa vi det bare rett ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første skrev vi det i et postkort på sommerferie. Kortet kom heldigvis frem før vi var hjemme igjen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mamma og pappa braste jeg inn døra, på gråten med testen i hånda... Opp trappa "mamma mamma mamma hva i helvete skal jeg gjøre nå??" Og ga henne testen! Pappa fikk med seg hele sirkuset. :fnise: barnet var planlagt, alt var tilrettelagt, likevel fikk jeg aldeles panikk når testen ble positiv. Ja jeg VEEEET at jeg skulle fortalt mannen først, men jeg gikk aldeles ut av meg selv i panikk. Eneste som stod i hodet mitt var "hjem til mamma NÅ" selv om jeg var 25 år :-P 

heldigvis fikk mamma snakka meg ned og roet meg ned og alt endte godt :-) hos svigers tok vi en annen vri. satt å pratet om dagligdagse ting, så sa mannen plutselig: "mamma, hva skal dere siste uka i mars neste år?" Hvor moren svarte "aner ikke.. Hva i alle dager?" Og mannen sa "kan dere passe Zika (hunden) den uka? XX har termin skjønner du." Det tok litt tid før de skjønte tegninga, men de hoppet av glede når de forstod det <3 

huff; ble rotete.. Jaja! 

Anonymkode: aa16a...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortalte det på skype, siden jeg bodde i utlandet. Visste at de kom til å bli sjokkerte, så bare fortalte det rett ut, enkelt og greit. Blir kanskje litt mer kreativ om vi får en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste, nyheten er stor nok i seg selv :) vi sa det bare som det var: jeg er gravid, vi skal ha baby. 

Anonymkode: e0042...28c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange koselige svar😊

Vi har også vurdert å kjøpe et tørkle til hunden vår som det står noe lignende "jeg skal bli storebror", og at han har på seg det når de kommer på middag😊

Anonymkode: 11654...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange koselige svar😊

Vi har også vurdert å kjøpe et tørkle til hunden vår som det står noe lignende "jeg skal bli storebror", og at han har på seg det når de kommer på middag😊

Anonymkode: 11654...f8a

Uff, får litt fnatt av folk som sidestiller unger og bikkjer. Bikkja blir ikke storebror nei, han er fortsatt bare hunden i familien. Finn på noe annet. Eventuelt: til høsten får jeg en lekekamerat eller noe sånt.

Anonymkode: 0ce5d...949

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, får litt fnatt av folk som sidestiller unger og bikkjer. Bikkja blir ikke storebror nei, han er fortsatt bare hunden i familien. Finn på noe annet. Eventuelt: til høsten får jeg en lekekamerat eller noe sånt.

Anonymkode: 0ce5d...949

Herlighet.. For det første så er han ikke "bare" hunden i familien, han er like mye fullverdig familiemedlem som noen andre. Det betyr ikke at jeg duller med han eller behandler han som et barn, han har regler som alle andre hunder å oppfører seg deretter.

For det andre så er det ment som en søt måte å fortelle om graviditeten på. Ganske sikker på at alle vet at hunden ikke kom ut av meg, ergo tror jeg ikke at folk kommer til å tro at hunden faktisk blir biologisk storebror😉 Gå gjerne å få fnatt i en annen tråd istedenfor, ha en fin søndag😊

 

Anonymkode: 11654...f8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, får litt fnatt av folk som sidestiller unger og bikkjer. Bikkja blir ikke storebror nei, han er fortsatt bare hunden i familien. Finn på noe annet. Eventuelt: til høsten får jeg en lekekamerat eller noe sånt.

Anonymkode: 0ce5d...949

må du gii deg! eg e 26 år, men vi sier likevell at hundene til mamma og pappa er brødrene mine ;) er jo bare koselig og morsomt! :D 

Anonymkode: cc6a5...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så mye inn på sykehuset fordi jeg var dårlig (var også sånn jeg fant ut av det, så mamma visste jeg var på sykehuset før vi fant ut om frøkna) så sa det med en gang legene fortalte meg det, sånn at hun ikke skulle bekymre seg for at det var noe farlig!

Hun ble ikke glad kan man si, men nå er hun verdens stolteste bestemor!

Anonymkode: 191d2...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...