Gå til innhold

Hud i ubalanse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt nokså fin hud bortsett fra litt grov t-sone og sorte prikker. Men i det siste har jeg fått mer småkviser samtidig som huden kjennes stram så jeg skjønner at den er dehydrert på overflaten og fet under. Bruker for tiden Eucerin serien fra apoteket. Har faktisk to kremer derfra så den ene for normal til kombinert hud bruker jeg i panna, mens den for fet hud bruker jeg i t-sonen. Har så lyst til å få jevnere hud. Har brukt dermalogica, men måtte bare slutte pga reaksjoner i huden. 

Ser at det er tilsatt alkohol i den kremen for fet hud fra Eucerin, og jeg er litt redd for at dette er noe som kan tørke ut huden på sikt. Evt kan det jo hende alkoholen vil fordampe før den trenger inn i huden? Bruker ellers en gel rens fra samme merke, men vurderer kjøpe en rens fra merket REN istedet. Rensen jeg bruker fra før er faktisk helt grei, men er åpen for å prøve noe nytt. Hørt mye bra om de. Har og vurdert Exuviance. Jeg tenker også på dette med sminke. Er mineralpudder, eller flytende foundation best for litt uren hud?Er nøye på at sminken jeg bruker bør være fri for olje samt parfymefri. Noen som har tips til ei jente som vil forbedre huden sin? :-)
 

Anonymkode: 04a75...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en tur til hudlege? Da får du noen kremer mot det problemet, eventuelt antibiotika. Vet ikke hvor mye du sliter da, men har sliti selv leeenge med masse hudormer i ansiktet som ikke går vekk til tross for sunt kosthold, trening, bra produkter, resept kremer og antibiotika, er på isotretinion nå, begynner å klarne opp nå, er så deilig (isotretinion er  beslektet til vitamin A) men gies bare i tilfeller med alvorlig akne, hudormer og fet hud, eller tilfeller hvor andre ting ikke har funket. 

 

Men regner med du bare trenger noen timer med krystallsliping hos hudpleier og noen masker/rens, også gode produkter. Kan annbefale sminken fra DMK, den er veldig god for all type hud. Renseprodukter o.l fra elixir er også gode, men litt overprisa.

Anonymkode: c11f0...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...