Gå til innhold

Hvordan få vekk magefett og fettvalkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fettsuging er en ekstremt effektiv måte å punktslanke seg på.

Og dessuten, bygger du muskler så strammer du ut hud, og underhudsfett og får en mye mer solid look. 

Jeg har sagt dette før: det er ikke noe poeng i å rydde skog rundt et falleferdig hus. Puss opp huset så det ser ordentlig ut, så fjerner du det som står i veien. Dersom du har lite muskler så får du DJ Qualls-kroppen om du slanker deg for mye.

Men jeg tror ikke det er mulig å få deg til å droppe lavkarbo uansett så kjør på, men jeg anbefaler det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Cyrus skrev:

Fettsuging er en ekstremt effektiv måte å punktslanke seg på.

Og dessuten, bygger du muskler så strammer du ut hud, og underhudsfett og får en mye mer solid look. 

Jeg har sagt dette før: det er ikke noe poeng i å rydde skog rundt et falleferdig hus. Puss opp huset så det ser ordentlig ut, så fjerner du det som står i veien. Dersom du har lite muskler så får du DJ Qualls-kroppen om du slanker deg for mye.

Men jeg tror ikke det er mulig å få deg til å droppe lavkarbo uansett så kjør på, men jeg anbefaler det ikke.

Nei droppa lavkarboen. Er umulig uten enkelte matvarer.

Men fettsuging, er ikke det for overvektige da? Er det noe du har tatt selv? Blir resultatene bra?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei droppa lavkarboen. Er umulig uten enkelte matvarer.

Men fettsuging, er ikke det for overvektige da? Er det noe du har tatt selv? Blir resultatene bra?

Anonymkode: 9ab4f...836

Du trenger ikke være overvektig for å ta fettsuging. Men det er veldig dyrt.

Også kommer ikke fettet tilbake der du fettsuger deg, men heller andre steder på kroppen. Så magefettet vil bli borte for godt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Cyrus skrev:

Du trenger ikke være overvektig for å ta fettsuging. Men det er veldig dyrt.

Også kommer ikke fettet tilbake der du fettsuger deg, men heller andre steder på kroppen. Så magefettet vil bli borte for godt 😄

Seriøst? Ser at prisene ligger rundt 15k, stemmer dette?

Men hva om en har litt man boobs og da? Hjelper ikke bare å fettsuge magen. Hva skjer med brysta?

Anonymkode: cb56f...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kostholdsmyter er ekstremt seiglivede.

Om du spiser 2000 kcal i form av vanlig kosthold eller lavkarbo utgjør ingen forskjell. Kalorier er kalorier. Noen mener riktignok at søtsug og behov for småspising forsvinner på lavkarbo, og i så fall er jo det greit nok, men det er en annen sak.

Skal man bli kvitt fett og se fastere ut må man ned i fettprosent. Det innebærer som regel at man også må ned i vekt. Kroppen trenger nok kalorier for å bygge muskler, og mange opplever derfor at det er vanskelig å slanke seg og å få mer muskler samtidig.

Ergo: Prøv å gå ned litt ved å leve på et fornuftig kaloriunderskudd. Deretter - eller underveis - trener du styrke.

Fettsuging mener jeg bør være siste utvei når alt annet er forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uchiha Madbrah

Mange gode råd her.

TS, med lavkarbo diett skal du bare spise kjøtt og grønnsaker osv (ca 5-10g carbs dagen maks). Resten av kaloriene skal komme fra god protein og fett. Du kommer til å føle skikkelig cravings for karbs i starten, men det forsvinner etter ca 2+ uker. 

Helt ærlig så anbefaler jeg det ikke. Mange gode råd ovenfor som du heller burde følge. Pass litt på hva du spiser, drikker og aktivitetsnivået, så ordnes resten automatisk, mener jeg. You can do it! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ciara skrev:

Enkelte kostholdsmyter er ekstremt seiglivede.

Om du spiser 2000 kcal i form av vanlig kosthold eller lavkarbo utgjør ingen forskjell. Kalorier er kalorier. Noen mener riktignok at søtsug og behov for småspising forsvinner på lavkarbo, og i så fall er jo det greit nok, men det er en annen sak.

Skal man bli kvitt fett og se fastere ut må man ned i fettprosent. Det innebærer som regel at man også må ned i vekt. Kroppen trenger nok kalorier for å bygge muskler, og mange opplever derfor at det er vanskelig å slanke seg og å få mer muskler samtidig.

Ergo: Prøv å gå ned litt ved å leve på et fornuftig kaloriunderskudd. Deretter - eller underveis - trener du styrke.

Fettsuging mener jeg bør være siste utvei når alt annet er forsøkt.

Så det er det samme uansett, bare kalori som bestemmer? Hvis jeg velger å spise sjokolade/kake/annet usunt, eller om jeg spiser kjøtt/grønnsaker og ligge under 2000 kcal og ikke spise noe resten av dagen så går jeg ned i vekt? 

Anonymkode: 189d1...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg har gått ned 12cm rundt midjen med styrketrening. Har da spist mest i vedlikehold og ikke i underskudd, så har bare mistet 2kg, over noen mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er det samme uansett, bare kalori som bestemmer? Hvis jeg velger å spise sjokolade/kake/annet usunt, eller om jeg spiser kjøtt/grønnsaker og ligge under 2000 kcal og ikke spise noe resten av dagen så går jeg ned i vekt? 

Anonymkode: 189d1...5d9

Helt riktig. Hvis du har brukt en kalkulator og kommet fram til at det er 2000 kcal du skal spise om dagen for å gå ned i vekt, så kan du bruke dem akkurat som du vil, og spise melkesjokolade om så skal være. Men det vil bli veldig vanskelig å holde seg til 2000 kcal på den måten, for du blir ikke mett av sjokolade. Kroppen vil på sikt heller ikke fungere godt på dårlig kosthold. Derfor er det lurt å spise mye grønnsaker (mye vitaminer, få kalorier ift mengden), fisk og annen ordentlig mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ciara skrev:

Helt riktig. Hvis du har brukt en kalkulator og kommet fram til at det er 2000 kcal du skal spise om dagen for å gå ned i vekt, så kan du bruke dem akkurat som du vil, og spise melkesjokolade om så skal være. Men det vil bli veldig vanskelig å holde seg til 2000 kcal på den måten, for du blir ikke mett av sjokolade. Kroppen vil på sikt heller ikke fungere godt på dårlig kosthold. Derfor er det lurt å spise mye grønnsaker (mye vitaminer, få kalorier ift mengden), fisk og annen ordentlig mat.

Ok. Takk for svar. 

Hvis man spiser under det antall kalorier man må for å gå ned i vekt, hvor lang tid (sånn ca) skal det gå før man begynner å gå ned? 

Og da ER det virkelig sånn at man går ned bare man er i kaloriunderskudd uansett hva man spiser? (Jeg skjønner at det ikke er lurt å spise usunn mat og kaker og sjokolade, men er det faktisk så enkelt at det kun er kaloriunderskudd som gjør at man går ned?)

Anonymkode: 189d1...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk for svar. 

Hvis man spiser under det antall kalorier man må for å gå ned i vekt, hvor lang tid (sånn ca) skal det gå før man begynner å gå ned? 

Og da ER det virkelig sånn at man går ned bare man er i kaloriunderskudd uansett hva man spiser? (Jeg skjønner at det ikke er lurt å spise usunn mat og kaker og sjokolade, men er det faktisk så enkelt at det kun er kaloriunderskudd som gjør at man går ned?)

Anonymkode: 189d1...5d9

Jeg tror du kommer til å gå fortere ned i vekt om du bare begynner å spise mindre med det samme i stedet for å bruke så mye tid på å finne ut akkurat hvordan du skal gjøre det :)

Ja, ligger du i kaloriunderskudd vil du gå ned i vekt. Man mister fett men også litt muskelmasse. Derfor er det lurt å trene i alle fall litt styrke mens man slanker seg, det bidrar til å opprettholde muskelmassen. Protein trengs også for å bygge og opprettholde muskelmasse, i tillegg metter det mer enn både fett og protein, så det er uansett lurt å spise mer protein enn du sannsynligvis gjør nå.

Hvor fort du går ned i vekt avhenger av hvor mye/lite du spiser og hvor mye du beveger deg. Det er ikke vits i å sitte og prøve å regne på det. Vekta varierer også med hvor mye vann kroppen holder på, og det kan svinge en del. I tillegg kan du se tykkere ut hvis magen er oppblåst. Ikke se så mye på vekta, spesielt hvis du trener styrke, for muskler veier mer enn fett og du kan fint bli mye slankere samtidig som vekta står stille eller til og med går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ciara skrev:

Enkelte kostholdsmyter er ekstremt seiglivede.

Om du spiser 2000 kcal i form av vanlig kosthold eller lavkarbo utgjør ingen forskjell. Kalorier er kalorier. Noen mener riktignok at søtsug og behov for småspising forsvinner på lavkarbo, og i så fall er jo det greit nok, men det er en annen sak.

Skal man bli kvitt fett og se fastere ut må man ned i fettprosent. Det innebærer som regel at man også må ned i vekt. Kroppen trenger nok kalorier for å bygge muskler, og mange opplever derfor at det er vanskelig å slanke seg og å få mer muskler samtidig.

Ergo: Prøv å gå ned litt ved å leve på et fornuftig kaloriunderskudd. Deretter - eller underveis - trener du styrke.

Fettsuging mener jeg bør være siste utvei når alt annet er forsøkt.

Hva mener du egt med kaloriunderskudd? At jeg må spise maks så å så mye kalorier pr dag?

Har satt en strek på maks 1500 pr dag. 

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ciara skrev:

Helt riktig. Hvis du har brukt en kalkulator og kommet fram til at det er 2000 kcal du skal spise om dagen for å gå ned i vekt, så kan du bruke dem akkurat som du vil, og spise melkesjokolade om så skal være. Men det vil bli veldig vanskelig å holde seg til 2000 kcal på den måten, for du blir ikke mett av sjokolade. Kroppen vil på sikt heller ikke fungere godt på dårlig kosthold. Derfor er det lurt å spise mye grønnsaker (mye vitaminer, få kalorier ift mengden), fisk og annen ordentlig mat.

Jeg har sånn matkallulator/app på telefonen, som nøyaktig måler hvor mye jeg har spist pr dag.

Men hvordan kan jeg komme fram til hvor mye kalorier jeg bør spise pr dag?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sånn matkallulator/app på telefonen, som nøyaktig måler hvor mye jeg har spist pr dag.

Men hvordan kan jeg komme fram til hvor mye kalorier jeg bør spise pr dag?

Anonymkode: 9ab4f...836

Last ned Lifesum-appen :) Den anslår hvor mange kalorier du bør ligge på avhengig av vekt, høyde og mål for vektnedgang. Så kan du evt justere når du ser hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe med at karbohydrater holder mer på vannet i kroppen enn det fett gjør? Altså at vekten går ned på lavkarbo både fordi man da kvitter seg  med både fett og vann?

Anonymkode: bf8bc...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ciara skrev:

Last ned Lifesum-appen :) Den anslår hvor mange kalorier du bør ligge på avhengig av vekt, høyde og mål for vektnedgang. Så kan du evt justere når du ser hvordan det går :)

Takk for forslaget! 

Jeg spiste nettopp et sunt knekkebrød, Vita hjertegod margarin og norvegia. Dette kom på 1150 kalorier, bare det?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nanne70
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forslaget! 

Jeg spiste nettopp et sunt knekkebrød, Vita hjertegod margarin og norvegia. Dette kom på 1150 kalorier, bare det?

Anonymkode: 9ab4f...836

Det gjorde det neppe. Nå vet jeg ikke hvordan den Lifesum-appen funker, men jeg tipper at du må legge inn den faktiske mengden du spiser (33 g knekkebrød, 10 g margarin, 30 g ost, f.eks.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke noe med at karbohydrater holder mer på vannet i kroppen enn det fett gjør? Altså at vekten går ned på lavkarbo både fordi man da kvitter seg  med både fett og vann?

Anonymkode: bf8bc...fde

Det stemmer, men mye av vannet man mister på lavkarbo kommer fra muskulaturen. Altså vil man se veldig flat og hengslete ut etterhvert 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nanne70 skrev:

Det gjorde det neppe. Nå vet jeg ikke hvordan den Lifesum-appen funker, men jeg tipper at du må legge inn den faktiske mengden du spiser (33 g knekkebrød, 10 g margarin, 30 g ost, f.eks.).

Kan man gjøre det da? Legge inn den faktiske mengden? 

Anonymkode: cb56f...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man gjøre det da? Legge inn den faktiske mengden? 

Anonymkode: cb56f...ea9

Ja, ved å enten veie maten eller lese på knekkebrødpakken hvor mye ett knekkebrød veier, og legge det inn, eller bruke de ferdige mengdeangivelsen i appen. Foreslår at du setter deg bedre inn i bruk av Lifesum før du begynner å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...