Gå til innhold

Hvordan få vekk magefett og fettvalkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endel fett på magen og litt fettvalker. Vil si skinnyfat, altså langt ifra noe overvektig. Men sliter med å finne en måte på å bli kvitt dette på.

- Hjelper lavkarbo på å bli kvitt magefettet?

Evt hva hjelper?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StripeyPanda

Styrketrening, proteinrik mat med karbohydrater og fett inkludert, og intervall-trening. Spise nok, ikke for lite. Og ting tar tid, det er en livsstilendring og ikke en hurtigdiett-ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Styrketrening, proteinrik mat med karbohydrater og fett inkludert, og intervall-trening. Spise nok, ikke for lite. Og ting tar tid, det er en livsstilendring og ikke en hurtigdiett-ting :)

Du mener jeg skal spise karbs? Er vel meningen å holde seg langt unna det?

Anonymkode: 9ab4f...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du mener jeg skal spise karbs? Er vel meningen å holde seg langt unna det?

Anonymkode: 9ab4f...836

Karbohydrater gir energi til muskler. Lavkarbo gjør at kroppen ikke får energilagre, og går løs på fettet. Grei løsning, men personlig ville kostholdet blitt et slit i sosiale sammenhenger osv. hvor man ikke kan kontrollere maten. Heller sunn kost med fornuftige mengder og innhold og styrke+kardio :) (selvsagt, om du vil gå lavkarbo så kan ikke jeg noe om det emnet, jeg bare sier hva som funket for meg og de fleste andre som vil stramme opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Karbohydrater gir energi til muskler. Lavkarbo gjør at kroppen ikke får energilagre, og går løs på fettet. Grei løsning, men personlig ville kostholdet blitt et slit i sosiale sammenhenger osv. hvor man ikke kan kontrollere maten. Heller sunn kost med fornuftige mengder og innhold og styrke+kardio :) (selvsagt, om du vil gå lavkarbo så kan ikke jeg noe om det emnet, jeg bare sier hva som funket for meg og de fleste andre som vil stramme opp)

Så om en går på lavkarbo, så hjelper denne måten å bli kvitt endel av fettet på?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble aldri kvitt det,uansett hvor mye jeg trente og spiste rett. Gikk ned i fett, kilo og økte muskelmassen generelt. Det endte med en fettsuging, og jeg har aldri vært så fornøyd med magen / flankene som jeg er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StripeyPanda
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så om en går på lavkarbo, så hjelper denne måten å bli kvitt endel av fettet på?

Anonymkode: 9ab4f...836

teknisk sett ja. Men det er en av mange måter å gjøre det på - personlig ser jeg på lavkaro som en mindre lett måte å passe inn i "vanlig mat"-kategorien. Orker ikke stekt egg og bacon til frokost hver dag. Jeg spiser havregrøt, kylling, ris, salater, brød (!) med skinke på, egg, fisk +++ og trener 3 ganger i uka og går turer et par ganger, eller intervaller på mølla. Kroppen blir ikke stram med bare å miste fett, den må strammes opp med hjelp av muskler under også. 

Men igjen, jeg kan null om lavkarbo, foretrekker bare "litt av alt"-metoden og jevnlig trening :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du allerede har bestemt deg for lavkarbo 😂

Er det pipestælkfysikken du ønsker deg så er det bare å kjøre på med lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cyrus skrev:

Høres ut som om du allerede har bestemt deg for lavkarbo 😂

Er det pipestælkfysikken du ønsker deg så er det bare å kjøre på med lavkarbo.

Haha! Greia er jo som jeg skriver over at jeg har endel magefett på kroppen, altså fettvalker typ. Så hvorfor ikke bare kjøre på med lavkarbo, når det er såpass effektivt? Vil da ikke si at det har noe med fysikken min å gjøre, er jo ikke sånn at jeg trener.

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tjukk og går på lavkarbo pga det.

Jeg merker at hvis jeg skeier ut med bakst, altså ting som har hvetemel i seg, så blir magen oppblåst. Hvis jeg spiser brød/bakst så blir jeg blubbete med en gang. Når jeg da går tilbake til å kutte ut brød/bakst så blir også den blubbete magen borte.

Jeg har ikke gått ned i vekt sånn veldig ellers med lavkarbo (mye fordi jeg spiser altfor lite mat...), men jeg har i hvert fall merket at hvetemel er dumt for meg. 

Jeg har ikke noe cøliaki eller noe allergi sånn ellers som vises på tester, men jeg ser allikevel på kroppen at den trives best uten hvetemel. (Mulig det har litt med gjær å gjøre også)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Polly Ester skrev:

Jeg er tjukk og går på lavkarbo pga det.

Jeg merker at hvis jeg skeier ut med bakst, altså ting som har hvetemel i seg, så blir magen oppblåst. Hvis jeg spiser brød/bakst så blir jeg blubbete med en gang. Når jeg da går tilbake til å kutte ut brød/bakst så blir også den blubbete magen borte.

Jeg har ikke gått ned i vekt sånn veldig ellers med lavkarbo (mye fordi jeg spiser altfor lite mat...), men jeg har i hvert fall merket at hvetemel er dumt for meg. 

Jeg har ikke noe cøliaki eller noe allergi sånn ellers som vises på tester, men jeg ser allikevel på kroppen at den trives best uten hvetemel. (Mulig det har litt med gjær å gjøre også)

Ser den. Hvor mye veier du nå? Og før du starter med lavkarbo? Overvektig?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ser den. Hvor mye veier du nå? Og før du starter med lavkarbo? Overvektig?

Anonymkode: 9ab4f...836

Det ser så voldsomt ut når jeg skriver tall så det vil jeg helst ikke. Jeg er overvektig, ja. Jeg var mye overvektig for 4 mnd siden og er fortsatt overvektig fordi jeg ikke har gått ned så mye i antall kg. 

Jeg ser på bilder at jeg har blitt litt mindre siden jeg begynte for alvor med lavkarbo for noen mnd siden, men vekta viser bare 5-6 kg mindre enn da jeg startet. Jeg har stor tro på lavkarbo når dietten blir utført riktig, noe som jeg ikke har fått så godt til fordi jeg ikke blir sulten og ikke gidder å spise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Polly Ester skrev:

Det ser så voldsomt ut når jeg skriver tall så det vil jeg helst ikke. Jeg er overvektig, ja. Jeg var mye overvektig for 4 mnd siden og er fortsatt overvektig fordi jeg ikke har gått ned så mye i antall kg. 

Jeg ser på bilder at jeg har blitt litt mindre siden jeg begynte for alvor med lavkarbo for noen mnd siden, men vekta viser bare 5-6 kg mindre enn da jeg startet. Jeg har stor tro på lavkarbo når dietten blir utført riktig, noe som jeg ikke har fått så godt til fordi jeg ikke blir sulten og ikke gidder å spise. 

Har du lyst til å forklare hvordan man ikke mister vekt fordi man ikke spiser nok?

Er ganske grønn på sånn kosthold og sånn 😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Cyrus skrev:

Har du lyst til å forklare hvordan man ikke mister vekt fordi man ikke spiser nok?

Er ganske grønn på sånn kosthold og sånn 😳😳

Jeg aner ikke. Kanskje fordi jeg er såpass overvektig som jeg er så tar det litt tid før fettet "slipper taket"? Jeg aner ikke, men har tenkt mange ganger at det med å "spise mindre og trene mer" ikke funker på kroppen min. 

Egentlig så er det vel bare sånn at kroppen tviholder på det jeg har fordi det er litt "panikkmodus"? Jeg har ikke peiling. Jeg vet bare at jeg ikke går ned i vekt og at jeg ikke spiser noe særlig med mat.

Det kan selvfølgelig hende at det er fordi jeg bare har et spisemønster som er helt hinsides. 

Nå er klokka kvart over ett og i dag har jeg spist en neve med mandler og drukket nesten halvannen liter vann og to kopper kaffe. I kveld blir det grillings og da blir det nok noe mat å spise for meg også. Grunnen til at jeg ikke gidder å spise er fordi jeg ikke gidder å lage mat. Og sånn går no dagan. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lavkarbo, til hvilke folk passer det? Overvektige? Eller de som bare har litt ekstra fett rundt magen?

Anonymkode: cb56f...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Uansett hva kosthold du går på så handler det om kalori inn/ut. I tillegg så må du få en fin balanse mellom fett og muskler om målet er å ikke se tynnfeit ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Runforit skrev:

Uansett hva kosthold du går på så handler det om kalori inn/ut. I tillegg så må du få en fin balanse mellom fett og muskler om målet er å ikke se tynnfeit ut. 

Dette. Lavkarbo betyr færre karbohydrater, ikke færre kalorier. Grunnen til at folk går ned i vekt på lavkarbo er 99% fordi karbohydrater utgjør en veldig stor del av energimengden du spiser. Du kan kutte ned på karbohydrater om du vil, eller fett om du foretrekker det, eller begge deler. Protein bør du ikke kutte for mye på, fordi det hjelper til å opprettholde (og evt. bygge) muskelmasse og metter mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, linsejesus skrev:

Dette. Lavkarbo betyr færre karbohydrater, ikke færre kalorier. Grunnen til at folk går ned i vekt på lavkarbo er 99% fordi karbohydrater utgjør en veldig stor del av energimengden du spiser. Du kan kutte ned på karbohydrater om du vil, eller fett om du foretrekker det, eller begge deler. Protein bør du ikke kutte for mye på, fordi det hjelper til å opprettholde (og evt. bygge) muskelmasse og metter mest.

Men om jeg begynner å gå på lavkarbo( er normalvektig nå), vil dette ha noe effekt på magefettet mitt? Vil dette blir fjernet?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man starter med styrketrening og trener arm/bryst/bein etc, vil dette ha noen effekt på magefettet? Vil magen bli strammere/fettet gå bort?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om jeg begynner å gå på lavkarbo( er normalvektig nå), vil dette ha noe effekt på magefettet mitt? Vil dette blir fjernet?

Anonymkode: 9ab4f...836

Lavkarbo er ikke magi. Som med alt annet er det kalori inn/ut som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...